Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Anonym (Ajajajbuff) skrev 2024-10-19 06:37:03 följande:
    Av olika anledningar har dejtingmarknaden blivit obalanserad. Det kan vara desperation från många män, jag vet inte riktigt.

Men om du nu kan välja ett liv med en smart, rolig och omtänksam man, varför sitter du kl05 och tjafsar med okända män som du inte gillar?
    För att jag gick av mitt arbetspass och snubblade in här på familjeliv. Brukar sitta med telefon för att varva ned lite innan jag sover. Hänger i trådar på familjeliv för att jag tycker det är intressant att diskutera med andra. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-19 11:53:58 följande:
    Jag heter Theo och bor i Stockholm, 28 år. 

Har inga som helst problem att stå för mina åsikter om att jag tycker feta kvinnor är äckliga. 

Mitt riktiga nick är 987124. 
    Absolut du får tycka precis vad du vill. Du får tycka att överviktiga är feta. Men det där säger mer om dig än om de överviktiga kvinnorna. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-19 15:58:59 följande:
    Nåja, vissa av dem är feta oavsett vad man väljer att kalla ddet.
    Men, det är inget man behöver predika om.

Låt folk få vara som de vill, på vilket sätt lider andra av det?
    (Förutom ts och Rob då som blir illamående när de ser överviktiga kvinnor.)
    Ja precis alla får vara som dom vill, se ut hur dom vill. Sen är.det upp till var och en vad man tycker om andra också. 

Men mår man dåligt av att se överviktiga kvinnor har man själv problem. Måste finnas hjälp att få om man mår så dåligt av det. Någon form av terapi. TS och Rob kan inte ha det lätt när de lägger så mycket fokus på andra och mår illa av det som inte attraheras av 
  • Anonym (K)

Finns många smala som går i korta tröjor och visar mycket hud. Vaför blir det problem för vissa när någon överviktig gör så?

Anonym (M) skrev 2024-10-19 17:13:13 följande:
    Ni tycker inte det är tragiskt att vissa människor ser rent förjävliga ut när de går ut bland andra människor? Behöver ju inte handla om just övervikt. Vissa verka varken ha självrespekt eller respekt för andra med tanke på sin vanvårdade uppsyn. Men ska man beröra just överviktig kan man åtminstone klä sig smakfullt och inte i för små kläder där magen väller ut eller på stan gå barbent i enbart en t-shirt där de enorma skinkorna tittar fram i underkant.
  • Anonym (K)
    Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-20 09:58:05 följande:
    Ja, så är det förstås.
    Det är vi nog överens om allihop.

Det är förnekandet av att det trots allt finns andra orsaker än en kass livsstil som skapar drama.
    För hur mycket än vissa förnekar det, så är det så.

Och, andra har inte med att göra med hur mycket andra väger eller hur andra klär sig.
    Hel och ren, det räcker.

Tar mig själv som exempel, jag är smal och tänker 100% av dagarna på vad jag stoppar i mig. Har motionsmål (Runkeeper) som jag ALLTID lever upp till. Morot och piska är det jag behöver för att komma iväg, för visst fasen är sängen skönare!

Idag unnar jag mig dock en vilodag, till middag ikväll blir det thaiwok och ris.

Jag hade besök för en stund sedan av en av mina söner, han är ett levande exempel på en som kan äta och vräka i sig hur mycket som helst utan att vara i närheten av överviktig, tvärtom så rasar han i vikt väldigt snabbt om kaloriintaget blir för lågt.
    Det är jag avundsjuk på, men men livet är inte rättvist och jag är ändå glad att jag har lätt för att hålla mig i trim. Men det är fan inte "gratis".
    Då förstår du nog att det är väldigt svårt för vissa att hålla en låg vikt. Eftersom du måste köra med piska och morot medans din son kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. Vissa äter lite och ändå överviktiga och eftersom du ser skillnaderna mellann dig och din son så förstår du såklart att det finns de som har mycket svårare än dig att hålla vikten. 

Vill bara förtydliga att jag inte försvarar mig här. Jag är som sagt överviktig och jag vet varför jag är det. Jag äter hälsosamt hemlagad mat och älskar det. Jag äter mer än vad min kropp behöver och därför ligger jag på lite högre BMI men jag är okej med det för jag mår bra och jag vet att jag äter bra mat och jag inte stillasittandet mycket heller. Vill inte gå på diet och jag äcklas absolut inte av min egen kropp. Jag har två val antingen morot och piska som du säger eller fortsätta leva som jag gör. Jag njuter av livet och för mig skulle piska och morot bli försämring i livskvalitet och jag vill inte det. Jag tycker inte det är fel att andra väljer något annat än mig. Bara man gör det som känns rätt för sig själv. 

Men jag vet att det finns sjukdomar (psykiskt och fysiskt) som påverkar vikten för många. Sen ser alla olika ut. 
  • Anonym (K)
    BeBey skrev 2024-10-20 10:25:09 följande:

En fråga till många som verkligen gillar inte att vara ögongodis.
     MEN VARFÖR?

Det är så nydelig och fin att se runt omkring estetik i allt möjliga saker. De ge mer energi, positivism, inspiration. Så varför inte skapa mer snygg utseende för själv och andra?

Jag älskar mycket om svensk liv, men förstår inte varför så många saker saknar estetik och skönhet. Till exempel, godisaskar Paradis, Alladin - varför aldrig har de snyggare 'Present" förpackningar såväl på högtider? Det är så tråkigt om jag vill ge present till någon utomlands och förpackningar är inte så snygga så jag måste leta efter någonting som ses ut finare och har också bra smak... Men de är inte tillverkad i Sverige, som är det tråkigaste. Då jag måste fixa det på någon sätt med finare presentpapper och band...

Det är samma med människor. Varför tänker ni inte att det ska vara toppen bra om ni är snyggklädda såväl trevliga, intelligena inuti? 

Jag vill inte vara ögongodis för jag vill att människor ska lära känna mig för den jag är. Jag äcklas lite av tanken att män i alla åldrar som inte ens känner mig ska dregla efter mig. Jag vill inte det helt enkelt. Jag värdesätter bekvämlighet mer än mode. Jag tycker inte att jag är ful. Jag är ändå nöjd med mig själv. Tycker inte heller det är så viktigt med att saker ska vara estetiskt snygga. Äter jag något så värderar jag smaken, skiter fullständigt i hur estetiskt snygg asken är. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-20 18:22:40 följande:
    Precis, om kvinnor la hälften av tiden på träning och bättre kost istället för att slösa pengar på smink och kläder hade de flesta kvinnor sett ut som modeller. För att inte tala om all tid som läggs på sociala medier idag.
    alla kvinnor vill inte se ut som modeller
  • Anonym (K)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-21 01:43:18 följande:
    Jo det vill de innerst inne. Men de flesta kan inte. 

Men det som är synd är när folk ger upp helt på sig själva. Bara för att man inte kan vara en modell så betyder det inte att man måste se ut som en vandrande soppåse. 
    Nej det vill inte alla. Jag kan bara svara för varför jag inte vill det. Det beror på tre saker för mig. Det första är att jag tycker personligheten är viktigare och därför skulle tycka det är obehagligt när okända män sitter och dreglar efter mig, vill inte bli sedd som ett objekt, vill inte vara den som andra tittar på speciellt när de inte känner mig alls. Sen för att jag har viktigare saker för mig än att lägga mer tid än jag behöver på mitt utseende. Har familj, jobb, hobbys. Sen tycker jag att unikt är vackert. Jag tycker det blir lite tråkigt att följa ett mode, att kämpa efter samma ideal som många andra. 

Sen behöver.man inte se ut som en vandrande soppåse för att man inte ser ut som en modell. Jag tycker det räcker att sköta hygienen, klä sig i hela och rena kläder. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-21 10:47:45 följande:

Har du en partner?  Vill du inte vara snygg för din partner då ?  Tycker i så fall synd om honom att du inte anstränger dig ett dugg...
    Jag är gift så ja jag har en partner. :) Vi har även barn ihop. Du behöver inte tycka synd om honom han älskar mig och det enda han önskat vart bättre är att vi hade kunnat träffas när vi var yngre istället så vi hade haft fler år ihop. 

Min man tycker att jag är snygg, vart har jag sagt att jag inte anstränger mig ett dugg? Jag säger att jag sköter min hygien, klär mig helt och rent. Sen äter vi bra hemlagad mat och är lyckliga. Vi har samma mål och liknande intressen. Skrattar mycket och ger varandra massor av kärlek. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-21 11:19:33 följande:
    För att det påverkar min närmiljö där jag befinner mig
    Som jag tidigare skrev så skapar det en otrevlig miljö att vistas i ren allmänt, sen så blir utbudet på vettiga partners eller ligg betydligt skralare då jag inte vill befatta mig med en sådan kvinna. 

Vi lever i en demokrati med yttrandefrihet. Då har jag rätt att ha en åsikt. Varför måste jag vara tyst? Jag tycker inte att ett sånt beteende ska normaliseras och accepteras, även om folk så klart har laglig rätt att vara hur skräppåseaktiga de än vill. Men fler vettiga kvinnor behöver inte gå samma framtid tillmötes. 
    Det är därför viktigt att synliggöra problemet och inte normalisera det. Inte gulla med skräppåsar och låtsas om som att de är vackra och fullt normala, för så är det inte. 
    Ja vi har yttrandefrihet. Men vi har också rätt att bestämma över våra egna kroppar. Så varför ska andra ändra på sitt utseende för att du påverkas negativt att vara runt människor du inte tycker är attraktiva. Om du mår dåligt föreslår jag att du antingen går i terapi eller att du inte vistas i miljöer där du mår så pass dåligt att du måste åka hem och gråta ut på familjeliv. Vem tror du mår dåligt av att sitta och nedvärdera kvinnor på familjeliv? Kvinnorna eller du? Såklart du, för i slutändan kommer du ha svårt att hitta någon som vill stanna hos dig om du inte tar tag i din kvinnosyn och ditt mående. 

Varför gnälla på att kvinnor är överviktiga och säga att de borde göra något åt saken att de borde bli mer attraktiva. När det är du som har problem, varför går du inte till en psykolog och pratar ut, hittar strategier för hur du kan hantera dina känslor när du befinner dig i offentliga miljöer. 
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?