Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Anonym (Rob) skrev 2024-10-16 21:56:02 följande:
    Du anser att överviktiga kvinnor är sunt alltså ???
    Vadå kvinnor? Spelar väl ingen roll om det är män eller kvinnor om vi pratar om över och undervikt.

Är det sunt att sträva efter undervikt oavsett kön? 

Vad är sundast?
    1: Några kilo övervikt och den personen äter hälsosamt mat och tränar. 
    2: Någon som svälter sig själv för att väga för lite för att du ska tycka hon är attraktiv. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-16 21:56:50 följande:
    Syftade till hennes BMI.  Skulle gissa att hon ligger runt 19 i BMI.
    Okej. Så då tycker du alla tjejer ska ha samma BMI? Man ska inte ta hänsyn till vad man själv trivs bäst i, vad som passar sin egen kropp bäst? Du vet om att alla är olika? Vissa har mycket muskler, andra lite, vissa är naturligt smala, andra har naturligt mer hull. 

Jag skulle verkligen inte vilja ligga på ett BMI på 19. Jag arbetar mycket fysiskt och behöver styrka. Har mer muskler än många tjejer och är naturligt stark. Min livsstil passar inte med lågt BMI, många passar inte i låg vikt. Vissa tjejer passar absolut i det. Beror ju på livsstil.. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-16 22:06:56 följande:
    Övervikt är ändå inte hälsosamt.  Är man överviktig så äter man för mycket även om det är synd mat.

Man behöver inte svälta för ligga under 20 i bmi.  Räcker med att äta sunt.  Sen finns de som är naturligt smala.
    Dom som inte är naturligt smala då? Fortfarande så är normalvikt upp till 25 i BMI, 20 är undre delen av normalvikt. Eftersom du inte förstår ska jag ta det igen :) 

Det finns smala människor som är hälsosamma, men det finns också smala människor som är ohälsosamma. 

Det finns finns de som har BMI högre än 25 som är hälsosamma och det finns de som har BMI högre än 25 som är ohälsosamma. 

Du behöver lära dig att lågt BMI inte är synonymt med hälsosamt och att högt BMI är synonymt till ohälsosam. Det är så mycket mer som spelar roll. Det är så mycket mer som spelar roll. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Ajajajbuff) skrev 2024-10-17 06:17:07 följande:
    Nä, alla är inte vackra på sitt sätt. Unika möjligtvis, men det finns stora variationer i hur människor ser ut och även hur dom är som personer.

Variationen är bra för dom som ser bra ut och är trevliga människor eftersom dom vackra och schyssta verkar så mycket bättre än dom som inte är det.

När man uttrycker att alla är vackra och bra på sitt sätt så är det nog mer en önskan att det ska vara så.
    Jag tycker så om du bara går efter utseende så får det stå för dig. Men går man efter utseende så missar man mycket kan jag lova dig :) 
  • Anonym (K)
    Anonym (LL) skrev 2024-10-17 09:44:21 följande:
    Jag brukar säga att "ögat vill ha sitt", så för mig är även utseendet viktigt.
    Men naturligtvis måste det också finnas en bra person där under ytan.

Man har väl sina önskemål och krav, samt nonos?
    Det har iaf jag och det skäms jag inte för.
    Jag kan ärligt säga att för mig blir en person vacker om den har en bra personlighet. Jag kan inte heller bara dejta en okänd man. Kan inte känna något om jag inte vet vem han är. De pojkvänner/män jag haft har börjat som vänskap och sen när jag fattat tycker för personligheten och märker att vi har liknande mål då får jag känslor. 

För mig är det no no men män som har drömmar och mål som inte passar in med mina mål och drömmar, en man som skriker, slåss och hotar. 

Är en man bra så känner jag attraktion. De killar jag vart tillsammans med har verkligen sett helt olika ut. Min första var underviktig, blond och blåögd. Min andra var överviktig, lång, svarthårig och kom från Sydamerika. Min nuvarande är helt olik de andra. 

Har heller aldrig haft problem med kärleken, har aldrig nätdejtat eller använt appar då det inte funkar för mig att dejta någon jag inte känner. Jag har haft flera manliga vänner och fåtal som utvecklats till kärleksrelationer. :) 

Så tycker människor med bra personlighet är vacker på sitt sätt. Det som får en människa att inte vara fin enligt mig är att de har personlighet som absolut inte tilltalar mig alls. Tex pedofiler, mördare, rasister och psykopater. 
  • Anonym (K)
    Anonym (LL) skrev 2024-10-17 10:33:29 följande:
    Nåja, pedofiler, mördare och psykopater väljer högst sannolikt i stort sett alla bort.

Nätdejta har jag gjort en endaste gång, men att det inte gick var inte själva utseendet utan att han så uppenbart ljugit om i stort sett allt. Det framgick under de timmar vi umgicks. Kanske fem till sju timmar.

Att utveckla känslor för en vän har jag aldrig upplevt och är inget jag vill uppleva heller. Vad gör man när det tar slut då? För att återgå till vänstadiet skulle bara vara konstigt.
    Hur har du gjort där?

För mig är nono både saker utseendemässigt som personlighetsmässigt.

Utseendemässiga nonos är t ex för kort (under 180 cm) samt synligt tandkött.
    Personlighetsmässiga nonos ät t ex motsatt politisk inriktning samt stort sportintresse. Plus det som vi båda nämnt tidigare men som sagt, det är det nog ett ytterst fåtal som inte tycker.

Jag klarar inte heller av om han "smaskar" när han pratar, eller är nasal. Ytterst störande tycker jag.
    Han får inte hålla på att fisa och äckla sig, det gäller från dag ett till dag sist. Sånt beteende accepterar jag inte.

Jag har heller aldrig haft några problem med att hitta partners, det är alltid jag till 100% som avlslutat relationer.

Min man numera är min föralltidman, skulle han lämna mig så kommer jag leva utan romantiska relationer resten av livet. Jag måste inte ha en man, jag vill bara ha den man som jag känner det rätta med.
     Vilket jag gör idag, vilket VI gör.

Vi träffades ute på stan en fredagskväll för några år sedan, våra blickar möttes i vimlet och sedan dess är det vi.
    Han är en fröjd för ögat, hade han inte varit det så hade jag bara sagt hej när han gjorde det, och sedan gått vidare.
    Eftersom jag inte kan få känslor för någon jag inte känner så har det blivit först vänskap för att någon månad senare leda till kärlek. Jag tycker det har vart jättebra för att då vet jag lite vad jag får :)

En fd. Kärlek är jag vän med, ett annat ex är jag inte vän med och det gör inget för att våra personligheter passar inte bra ihop ändå. Så har aldrig upplevt det som jobbigt. Har dock inte vart vän med någon flera år för att få känslor efter det. Utan när känslorna kommit har det skett ganska tidigt i vänskapen så att det ganska snabbt blivit en kärleksrelation. Jag har manliga vänner som jag aldrig skulle se som annat än en vän också. Kan tycka om en person som en vän utan att få känslor. 

Min man som jag har idag är också min föralltid man. Han är min man men även min allra bästa vän. 
  • Anonym (K)

B är ju normalviktig. A underviktig. Du vet att det inte är hälsosamt för en kvinna att ha för lite fett? Läs på vad som händer i kvinnokroppen då. Dock vill jag poängtera att ingen av dessa är fula. Men B ser hälsosammaste.ut, sen C sist A. Hellre lite överviktig än underviktigt faktiskt. /kvinna

Anonym (Rob) skrev 2024-10-17 13:49:11 följande:
    Ja, det är därför BMI är ett sånt trubbigt mått då den inte tar hänsyn till fettprocent.
    A. BMI 16
    B. BMI 21
    C. BMI 29

Man klart se att B här saknar muskeltonus och har för hög fettprocent.  Trots BMI 21.

www.researchgate.net/figure/Examples-of-body-images-presented-in-the-task-during-the-fMRI-scanning-We-presented_fig1_328639759
  • Anonym (K)

Varför inser du inte att du har ett osunt sätt att se på kvinnokroppen istället? Du tycker att en tjej ska vara underviktig för att ben inte ska döljas och är snyggt? Ska en tjej må dåligt för att du ska tycka hon är snygg? Var singel istället då. 

Anonym (Rob) skrev 2024-10-17 16:25:48 följande:
    Du har en väldigt skev syn om du inte tycker C är fet. Men det kanske beror på att du själv har grav fetma.
  • Anonym (K)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-17 16:35:59 följande:
    Jag har aldrig sagt BMI är ett perfekt mått.  Jag anser att man borde sänka både lägsta gränsen 18,5 och högsta gränsen 25 för kvinnor.  

De flesta kvinnor är överviktiga redan vid bmi 22 om du räknar fettprocent. Vilket är mer korrekt.
    Varför tycker du man ska sänka gränsen på kvinnor när kvinnans kropp behöver ha högre fettprocent än en man? 
  • Anonym (K)
    Anonym (115kg övervikt) skrev 2024-10-17 20:11:03 följande:
    Nej, du attraheras inte av hälsosamma kroppar. Det är där problemet ligger. 
    Precis! Han attraheras av smala kroppar. Nu kan en smal människa vara hälsosam såklart. Men det kan även en med några kilos övervikt vara också. Om Rob attraherades av smala kroppar skulle han inte ha så mycket fokus på vikt och BMI, då skulle han kolla efter tjejer som mår bra, som äter sunt och tränar sunt. Finns många ohälsosamma smala människor. 
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?