Anonym (Loan) skrev 2024-10-13 16:47:01 följande:
Det får mig att ändra inställning en aning. Barnet är rätt stort och har såklart en egen vilja. Vad är det dom har svårt att komma överens om? Är det gränssättning, är han uppe i sin nya relation eller rent allmänt? Nästa fråga blir varför du har det tufft ekonomiskt? Är det en tillfällig svacka? Gör du något åt det?
Jag har själv oftast vv och vi delar det mesta på hälften. Dock skulle jag aldrig få för mig att be om hjälp ekonomiskt, även om jag har barnen något mer.
Han är bara en person med väldigt dåligt humör som blir lite för arg för ingen direkt anledning. Kanske för stor belastning på sitt håll.
Angående min ekonomi har jag precis som alla andra drabbats av inflation och ökade priser. Alla är inte högavlönade och detta är såklart något jag hoppas ändra över tid med högre lön osv men där är jag inte nu. De flesta kan inte ändra sin ekonomiska situation snabbt och lätt som du verkar få det att låta.
Sen har det aldrig någonsin hänt att barnen är mer där, bara hos mig. Därför blir det också ojämnt fördelat med tanke på att vi på papper har delad vårdnad och delade barnbidrag osv.
Oavsett tror jag inte tråden kommer ge mig bättre än råd från mina vänner då många här direkt uppenbarligen ser en chans att trycka till en främling bakom sin skärm och hittar på egna fakta för att just kunna göra det.