• Anonym (abc123)

30 år med det sämsta knullet.

Fan fan skall man ta sig till?

• Svar på tråden 30 år med det sämsta knullet.
  • Anonym (abc123)
    New Dawn skrev 2024-10-11 20:49:34 följande:
    Och det är föga relevant om problemen pågått i 30 år.
    Ok. det var en dum rubrik. Innan vi fick barn så var det inga bekymmer med att få komma intill. Hon tog nog fler initiativ till detta än vad jag själv gjorde. Det är snarare nu efter 50 som allt sådant tycks ha försvunnit från kartan. Och jag är inte redo att gå i pension ännu, om man säger så
  • Anonym (abc123)
    Anonym (Ja du...) skrev 2024-10-10 22:35:57 följande:

Ja du, jag tycker du först och främst skall sluta skambelägga din hustru eller make för att ha vart kass i sängen i 30 år. Ert sexliv beror även på dig.

Efter det vet jag inte.

Jo man är ju två i en relation. Mitt bekymmer är att då jag tar på henne så tycker hon att det kittlas. Försöker jag att kyssa henne så kniper hon ihop munnen. Jag har gett upp liknande närmanden.
  • Anonym (?)
    New Dawn skrev 2024-10-11 20:49:34 följande:
    Och det är föga relevant om problemen pågått i 30 år.
    Kan ju vara olika förklaringar under årens gång. Även om en person har låg lust kan man ju göra nåt åt det som hindrar, om det går. Men som sagt vore nog terapi/sexolog också bra.
  • New  Dawn
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-11 21:06:12 följande:
    Ok. det var en dum rubrik. Innan vi fick barn så var det inga bekymmer med att få komma intill. Hon tog nog fler initiativ till detta än vad jag själv gjorde. Det är snarare nu efter 50 som allt sådant tycks ha försvunnit från kartan. Och jag är inte redo att gå i pension ännu, om man säger så
    Det känns som era problem är så mycket mer. 
    Varför behövde hon ta flest initiativ? 

Här på familjeliv läser man väääldigt ofta att både män och kvinnor tröttnar på sex när de måste ta majoriteten av initiativ. I erat fall har det varit hon som gjort det. Bara det kan räcka som anledning att hon tröttnat.

Att du använder ord som "komma till" känns ohyggligt trist och rostigt för övrigt.
    Du säger att "innan ni fick barn" var det inget bekymmer.... Samtidigt nämner du att de handlar om "efter 50"
    Det måste vara många år som passerat innan hon nådde 50 med barn...så nej... inte heller det känns logiskt.
    Jag tror det är fler saker som brister. Bara att välja en trådstart, och rubrik, som du valt känns som ett riktigt lågvattenmärke. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (abc123)
    Anonym (?) skrev 2024-10-11 21:27:26 följande:
    Kan ju vara olika förklaringar under årens gång. Även om en person har låg lust kan man ju göra nåt åt det som hindrar, om det går. Men som sagt vore nog terapi/sexolog också bra.
    Jag rekommenderar att kolla väldigt noga innan du bestämmer dig. Att den glimten i ögat som du faller för, är så stark att den kommer att vara kvar även efter att hen fått gråa hår, blivit gammal och rynkig. Detta är ju ett samspel också, självklart.
  • Anonym (abc123)
    New Dawn skrev 2024-10-11 21:44:02 följande:
    Det känns som era problem är så mycket mer. 
    Varför behövde hon ta flest initiativ? 

Här på familjeliv läser man väääldigt ofta att både män och kvinnor tröttnar på sex när de måste ta majoriteten av initiativ. I erat fall har det varit hon som gjort det. Bara det kan räcka som anledning att hon tröttnat.

Att du använder ord som "komma till" känns ohyggligt trist och rostigt för övrigt.
    Du säger att "innan ni fick barn" var det inget bekymmer.... Samtidigt nämner du att de handlar om "efter 50"
    Det måste vara många år som passerat innan hon nådde 50 med barn...så nej... inte heller det känns logiskt.
    Jag tror det är fler saker som brister. Bara att välja en trådstart, och rubrik, som du valt känns som ett riktigt lågvattenmärke. 
    Jag gör stor skillnad på att få "komma till" och "komma intill". Hon har ju förstått mitt behov och erbjuder mig att få komma till sådär en gång i veckan (på en tid som hon bestämmer - det är också det som gör henne till det sämsta knullet). Jag vet inte men någonting tycks hända biologiskt med kvinnor efter 50. Sedan är jag fullkomligt medveten om att jag är ett lågvattenmärke. Jag är det som markerar innan du når botten.
  • Anonym (J)

Fy vad du smutskastar din egen fru. Hon känner väl såklart av att du inte är nöjd med Henne och då vill hon ju såklart inte. Och tror du att man inte märker sådant så har du fel.

Om en kvinna känner sig omtyckt så vill hon och blir mer engagerad i allt också.

• Anonym (J)

Ta du och tagga ner lite. 

Tänd ljus. Ge henne massage. Åk iväg, på något romantiskt. Städa / laga mat hemma. Bry dig om henne. 

Gör du detta? eller ligger du på soffan med en öl och gnäller över att inte få komma till? 

• Anonym (J)

Hon är väl trött och stressad, känner sig kanske intr sedd? Prata! 

• New  Dawn
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-11 22:05:49 följande:
    Jag gör stor skillnad på att få "komma till" och "komma intill". Hon har ju förstått mitt behov och erbjuder mig att få komma till sådär en gång i veckan (på en tid som hon bestämmer - det är också det som gör henne till det sämsta knullet). Jag vet inte men någonting tycks hända biologiskt med kvinnor efter 50. Sedan är jag fullkomligt medveten om att jag är ett lågvattenmärke. Jag är det som markerar innan du når botten.
    Vad är skillnaden på att komma till, och komma intill, i erat fall? Hon erbjuder dig att komma till ca en gång i veckan för att hon förstår ditt behov.

Nu, efter 50, har hon slutat att erbjuda sin kropp. Då låter det knappast som det är hennes kroppsliga förändringar som är huvudproblemet. Hon har ju gjort det för dig, för DINA behov. Det är just DET som är problemet. Men visst, nu kanske hon tar för mycket skada av att "ställa upp" tex pga sköra slemhinnor. Att ni båda haft ett sexliv baserat på dina behov är det stora problemet, 

Nej, era problem handlar inte om att hon fyllt 50
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden 30 år med det sämsta knullet.