• New  Dawn

30 år med det sämsta knullet.

Det är ditt eget val 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (?) skrev 2024-10-11 10:24:53 följande:

Varför låta det gå så långt som 30år? Ni kanske behöver hjälp från sjukvården, t ex kanske din fru kan få något mot klimakteriebesvär. Eller hjälp från terapi eller sexolog

Knappast klimakteriebesvär som är deras problem. Man har inte klimakteriebesvär i 30 år... 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (?) skrev 2024-10-11 20:41:04 följande:
    Har jag väl inte påstått heller. Men just nu nämner han klimakteriebesvär bl a.
    Och det är föga relevant om problemen pågått i 30 år.
  • New  Dawn
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-11 21:06:12 följande:
    Ok. det var en dum rubrik. Innan vi fick barn så var det inga bekymmer med att få komma intill. Hon tog nog fler initiativ till detta än vad jag själv gjorde. Det är snarare nu efter 50 som allt sådant tycks ha försvunnit från kartan. Och jag är inte redo att gå i pension ännu, om man säger så
    Det känns som era problem är så mycket mer. 
    Varför behövde hon ta flest initiativ? 

Här på familjeliv läser man väääldigt ofta att både män och kvinnor tröttnar på sex när de måste ta majoriteten av initiativ. I erat fall har det varit hon som gjort det. Bara det kan räcka som anledning att hon tröttnat.

Att du använder ord som "komma till" känns ohyggligt trist och rostigt för övrigt.
    Du säger att "innan ni fick barn" var det inget bekymmer.... Samtidigt nämner du att de handlar om "efter 50"
    Det måste vara många år som passerat innan hon nådde 50 med barn...så nej... inte heller det känns logiskt.
    Jag tror det är fler saker som brister. Bara att välja en trådstart, och rubrik, som du valt känns som ett riktigt lågvattenmärke. 
  • New  Dawn
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-11 22:05:49 följande:
    Jag gör stor skillnad på att få "komma till" och "komma intill". Hon har ju förstått mitt behov och erbjuder mig att få komma till sådär en gång i veckan (på en tid som hon bestämmer - det är också det som gör henne till det sämsta knullet). Jag vet inte men någonting tycks hända biologiskt med kvinnor efter 50. Sedan är jag fullkomligt medveten om att jag är ett lågvattenmärke. Jag är det som markerar innan du når botten.
    Vad är skillnaden på att komma till, och komma intill, i erat fall? Hon erbjuder dig att komma till ca en gång i veckan för att hon förstår ditt behov.

Nu, efter 50, har hon slutat att erbjuda sin kropp. Då låter det knappast som det är hennes kroppsliga förändringar som är huvudproblemet. Hon har ju gjort det för dig, för DINA behov. Det är just DET som är problemet. Men visst, nu kanske hon tar för mycket skada av att "ställa upp" tex pga sköra slemhinnor. Att ni båda haft ett sexliv baserat på dina behov är det stora problemet, 

Nej, era problem handlar inte om att hon fyllt 50
  • New  Dawn
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-11 21:45:32 följande:
    Jag rekommenderar att kolla väldigt noga innan du bestämmer dig. Att den glimten i ögat som du faller för, är så stark att den kommer att vara kvar även efter att hen fått gråa hår, blivit gammal och rynkig. Detta är ju ett samspel också, självklart.
    Att du ens tar upp rynkor som ett problem, säger en dem om dig....och det är inte positivt. 
  • New  Dawn
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-11 22:40:32 följande:
    Jag har berättat, diskat och fejat och lagat alla hörn av huset.Försjunkit mig i barnens bekymmer och planterat tomater. Kollat på diverse mönster att sticka tröjor. Jag vet inte mer vad jag skall göra.
    Vad har du berättat? 
    "Att du vill att hon fortsatt ska förstå ditt behov och erbjuda dig att komma till?".... Eller vad? 
    Tror du att hon blir kåt av att du diskar?... Är det något du hade valt bort om du var singel? 
    När du försjunker dig i dina barn bekymmer skulle jag  tänka att det är barnen du bryr dig om, men du tänker tydligen på att det ska möjliggöra sex? 
  • New  Dawn
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-11 22:05:49 

Hon har ju förstått mitt behov och erbjuder mig att få komma till sådär en gång i veckan 
    Hur länge har hon gjort så? 
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-11 22:05:49 följande:
    Sedan är jag fullkomligt medveten om att jag är ett lågvattenmärke. Jag är det som markerar innan du når botten.
    Varför anser du att du är ett lågvattenmärke?
  • New  Dawn
    Anonym (abc123) skrev 2024-10-11 22:53:03 följande:
    Jag har ingen aning om vem du är. Hoppas bara att du är varsam i dina relationer.
    Vad menar du med varsam? Hur menar du att jag ska vara? 
  • New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2024-10-12 09:48:33 följande:

Ditt behov! BEHOV! Komma till! Hon LÅTER MIG komma till. 

Hör du inte själv hur fel det låter? Jag hoppas på riktigt att du inte sagt ett av de orden till henne utan att det bara är något du säger här på nätet. 

Prata aldrig om behov eller komma till med en tjej. Hur hade du själv känt? Om hon ville ta dig där bak? Släpp till för hon har behov? Samma sak

Ja, man får verkligen hoppas att han inte sagt så. 
    Oavsett är det ett väldigt unket tecken att uttrycka sig så, även här. 
  • New  Dawn
    Anonym (J) skrev 2024-10-12 09:50:13 följande:

Hon släpper till, en gång i veckan. Så tragiskt! Hade någon ens sagt ordet behov hade den alerig fått röra mig överhuvudtaget. Gå och dra i den istället, så hade jag känt. Ens kropp är ingen rättighet. Behov kan du fixa själv med din hand.

Men nu, efter klimakteriet, har hon slutat släppa till...Hemsk kvinna det där...

Jag håller med dig. Jag skulle känt mig som en toalett. 
Svar på tråden 30 år med det sämsta knullet.