• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:41:47 följande:
    Samt att många kvinnor vill bevisligen även kontrollera männens val. 
    Det handlar inte då om att de vill att de ska anpassa sig till männen. 
    Visst, det finns kvinnor som vill kontrollera mäns val. Och andra kvinnors val. Det finns också män som vill kontrollera andra personers val. Än sen då?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 16:46:01 följande:
    Kvinnor kontrollerar inte mäns val lika lite som män kontrollerar kvinnors val. Kvinnor OCH män väljer vem de är tillsammans med. Enkelt
    Exempelvis det är socialt accepterat när kvinnor klagar på männens krav men om jag klagar på kvinnorna då kallar du det att man skulle se kvinnor som saker som skulle inte delas ut. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Que?) skrev 2025-01-13 16:50:43 följande:
    Visst, det finns kvinnor som vill kontrollera mäns val. Och andra kvinnors val. Det finns också män som vill kontrollera andra personers val. Än sen då?
    Att det blir ungefär samma sak om män klagar på kvinnorna. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 16:46:01 följande:
    Kvinnor kontrollerar inte mäns val lika lite som män kontrollerar kvinnors val. Kvinnor OCH män väljer vem de är tillsammans med. Enkelt
    Ta ett exempel på vad jag får kritisera en kvinna för? 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:05:47 följande:
    Det handlar i så fall om du och andra vill att männen ska delas ut när ni ger kritik. 
    Återigen skriver du saker du inte tror på själv för att hämnas eller hur?
    Varför? Tror att du kommer att få medhåll I att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig?
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:32:10 följande:
    Och de kvinnor som blir utan är iprincip för att de inte hittar en man som de uppskattar
    Ja. Än sen då?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:50:01 följande:
    I praktiken så kontrollerar kvinnor mer männens val än tvärtom. 
    Nu hittar du på
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:52:14 följande:
    Föregå med gott exempel och citera själv exempel där det skrivits att du inte FÅR kritisera kvinnor?
    Inte exempel på när du får mothugg.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:52:14 följande:
    Vad har det med mitt inlägg att göra, inget.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Que?) skrev 2025-01-13 16:53:17 följande:
    Ja. Än sen då?
    De lägger inte då skulden på sig själv. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?