• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Que?) skrev 2025-01-13 16:38:51 följande:
    Menar du att i verkligheten så är det inte så att män bestämmer över vem som får ha sex med just dem? Eller att kvinnor inte bestämmer över vilka som har sex med just dem? 
    Samt att många kvinnor vill bevisligen även kontrollera männens val. 
    Det handlar inte då om att de vill att de ska anpassa sig till männen. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Realisten) skrev 2025-01-01 22:18:43 följande:

Du skulle inte gnälla alltså?

Så alla de hundratusentals inlägg där kvinnor klagar på män här på Familjeliv dom inläggen är fel då? Dessa kvinnor borde istället ägna sig åt att förbättra sig själva och inte gnälla som kvinno-bebisar?

Inlägg från kvinnor där det står typ "Jag är en kvinna, som behöver tips hur JAG skall förändra mig så att jag kan få en man?"  är verkligen en på miljonen här på FL. 
    99,9999% av fokuset ligger på att det är fel på män.

Och om någon kvinna klagar på olika mäns val så lägger man inte skulden på sig själv. 
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:25:10 följande:
    Även på pappret kan det vara en skillnad, exempelvis kvinnor kan få gratis preventivmedel medan män får inte gratis potensmedel. 
    Känner inte till något om kostnaderna men ja, olika saker här i livet kostar olika mycket. Det kan vara fallet även om det finns en koppling till samma ämnesområde. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 15:57:35 följande:
    Både män och kvinnor kan själva ha egna åsikter över sitt egna liv. 
    Har någon hävdat något annat? Citera exempel.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Men va?) skrev 2025-01-03 17:20:03 följande:

Om jag har problem att få en man skulle jag rannsaka mig själv vad jag gör för fel. Inte gnälla att det är fel på männen. 

Och det är som sagt mer troligt att du vill ha en förevändning just nu. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:02:25 följande:
    Det handlar det i så fall när någon kritiserar männen. 
    I då fall? Hämnd igen?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:41:47 följande:
    Samt att många kvinnor vill bevisligen även kontrollera männens val. 
    Det handlar inte då om att de vill att de ska anpassa sig till männen. 
    Kvinnor kontrollerar inte mäns val lika lite som män kontrollerar kvinnors val. Kvinnor OCH män väljer vem de är tillsammans med. Enkelt
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:03:46 följande:
    Då handlar det om samma orsak när ni klagar. 
    Varför  det? Du skriver igen som hämnd för att du får mothugg?
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:40:48 följande:
    I verkligheten så har inte män lika mycket makt som kvinnor har. 
    Även många kvinnor erkänner att i praktiken så har män lättare att få minst 1 orgasm vid sex. 
    Sex och orgasm är i normalfallet inte en fråga om makt. Olika individer har olika mycket makt, det bestäms inte av ens kön. Oavsett vad kvinnor anser om frekvensen av orgasmer så är situationen som den är. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 16:46:01 följande:
    Kvinnor kontrollerar inte mäns val lika lite som män kontrollerar kvinnors val. Kvinnor OCH män väljer vem de är tillsammans med. Enkelt
    I praktiken så kontrollerar kvinnor mer männens val än tvärtom. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?