• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:51:06 följande:
    Exempelvis det är socialt accepterat när kvinnor klagar på männens krav men om jag klagar på kvinnorna då kallar du det att man skulle se kvinnor som saker som skulle inte delas ut. 
    Obegripligt igen
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 16:54:21 följande:
    Nu hittar du på
    Så du menar att det är okej när män kritiserar kvinnas val? 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:56:47 följande:
    Aldrig hört någon vare sig kvinna eller man kritisera någons val av partner.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:56:47 följande:
    Det skriver du ju för att du inte vill få mothugg när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig, eller hur?
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:52:14 följande:
    Ta ett exempel på vad jag får kritisera en kvinna för? 

Du kan börja en ny tråd och skriva om allt negativt hos den senaste kvinnan du träffade.

Hon var fnittrig, hade tråkig hårfärg och fula kläder, hon hade inget körkort och cyklade som skit, hon ville inte krama mig, skrattade som en häst, hade konstiga värderingar och ville inte ligga med mig. Ja du kan kritisera vad du vill, men om du framför denna kritik till kvinnan själv är det oförskämt och tror inte hon är intresserad av att höra det så spara till din blogg

• Anonym (Så?)
    Anonym (Men va?) skrev 2025-01-13 15:53:18 följande:

Jag tycker det är jättebra att kvinnor får bestämma om män ska få sex. Alternativet är inte att rekommendera, och om män misstycker kan de alltid ha sex med andra män.

Vem en specifik kvinna vill ha sex med. 
    Det går tycka att det vore bra om alla personer som vill ha sex, borde ha.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 17:26:16 följande:
    Har någon hävdat att det INTE går at tycka att alla som vill ha sex borde ha? 
    Citera exempel.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 17:26:16 följande:
    Dom som är attraktiva för någon kan ha sex. Attraktion måste finnas.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 17:41:14 följande:
    Det går tycka att alla personer borde egentligen ha sex om de vill det, annars så borde man kunna se det exempelvis som något postitivt om hypotetiskt sexualundervisning i skolorna skulle tas bort och det påverkar folks sexliv. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 17:41:14 följande:
    Då borde det ses som något något positivt när någon inte har sex eller ett sexliv som de uppskattar för vilken orsak som helst. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?