• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:25:10 följande:
    Även på pappret kan det vara en skillnad, exempelvis kvinnor kan få gratis preventivmedel medan män får inte gratis potensmedel. 
    Kvinnor får inga gratis preventivmedel. Var har du fått det ifrån?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 16:43:36 följande:
    Och om någon kvinna klagar på olika mäns val så lägger man inte skulden på sig själv. 
    Om jag gång på gång hade misslyckats i mina försök att träffa en man så jo,då hade jag rannsakat mig själv och funderat på vad jag kan ändra på för att lyckas.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 18:28:36 följande:
    Och du har svårt att förstå att man kan bli påverkad av samhället på olika sätt, detta fall sex och förhållande. 
    Men ditt svar är då att sex är ingen rättighet. 

Med din logik så borde du då svara att eftersom sex är ingen rättighet så borde samhället kretsa mindre till sex, för sex skulle inte vara en rättighet. 

Du förväntar sig att man själv inte ska få ha en egen åsikt över sitt egna liv fast man blir påverkad av andraönniskor när det handlar om sex och förhållande. 
    Du har inte heller någon förståelse alls. 
    Nihka skrev inlägget för ett par veckor sen
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2025-01-13 18:37:01 följande:
    Om jag gång på gång hade misslyckats i mina försök att träffa en man så jo,då hade jag rannsakat mig själv och funderat på vad jag kan ändra på för att lyckas.
    Det är det självklara att göra, så hade jag också gjort.
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 17:26:16 följande:
    Vem en specifik kvinna vill ha sex med. 
    Det går tycka att det vore bra om alla personer som vill ha sex, borde ha.
    Det är klart att alla som vill kan ha sex. Det har ingen sagt något om.
    Men bara för att man vill ha sex så innebär inte det att man vill ha sex med någon man inte finner attraktiv. Det är det du verkar ha svårt att förstå.
  • Anonym (Så?)
    Och ett sådant scenario är svårt att hamna i som kvinna. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-01-13 18:38:24 följande:
    Det är det självklara att göra, så hade jag också gjort.
    Lätt att säga något när man inte är i en sådan situation 
  • Anonym (Så?)
    Lite liknade säger väl många till hemlösa eller prostituerade kvinnor att man själv skulle inte hamna i den situationen för man skulle göra "bättre val" 
  • Anonym (Hmm)

Wow, att det ska vara så svårt för en del människor att förstå rätten till sin egen kropp och fri vilja, och alltså själv välja vem som ska få "tillgång" till den. Fräsch människosyn, för i så fall om man anser att sex är en rättighet krävs det att vissa skulle ha rätt till andras kroppar och rätten att bestämma över dessa människor mot deras vilja. Man äger alltså en annan människa, vilket i praktiken är detsamma som slaveri.

• Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 17:48:32 följande:
    Det är otrevligt ifall man anser det är bara ett problem när man själv får problem. 
    Så attraktion ska ignoreras menar du?
    Så att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?