• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    NMFTG skrev 2025-01-02 15:27:21 följande:
    Nä, jag skulle inte gnälla. Jag har inget behov av att ha en man i mitt liv. 
    Men om det nu är problem för kvinnor att få män, vad är problemet?
    Och hur går det till då om du hypotetiskt skulle anpassa dig till männen?
    Får du bestämma vad det du ska behöva förbättra?

Nu handlar det om att när män ska anpassa dig till kvinnorna så får de inte välja på samma sätt vad de behöver förbättra som det är för kvinnorna.
    Exempelvis det är få kvinnor som påstår att de ska anpassa sig till incelmän krav utan det handlar om män som kvinnor gillar för de gör saker som kvinnorna uppskattar. 

Bara för en man är intresserad i en kvinna så behöver han inte tycka om kvinnas åsikter exempelvis 
  • Anonym (Så?)
    NMFTG skrev 2025-01-02 15:27:21 följande:
    Nä, jag skulle inte gnälla. Jag har inget behov av att ha en man i mitt liv. 
    Men om det nu är problem för kvinnor att få män, vad är problemet?
    Det är lättare att "lägga" skulden på sig när kraven enbart handlar om något som man inte ogillar, exempelvis det är få kvinnor som säger att felet är på dom för de skulle vara fula sexobjekt. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 14:11:02 följande:

Nu handlar det om att när män ska anpassa dig till kvinnorna så får de inte välja på samma sätt vad de behöver förbättra som det är för kvinnorna.
    Exempelvis det är få kvinnor som påstår att de ska anpassa sig till incelmän krav utan det handlar om män som kvinnor gillar för de gör saker som kvinnorna uppskattar. 

Bara för en man är intresserad i en kvinna så behöver han inte tycka om kvinnas åsikter exempelvis 
    Någon som förstår vad han menar?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 14:03:17 följande:
    Eftersom det bara skulle handla om att sex är ingen rättighet när mön blir utan sexpartner så borde det gälla även att sex som man uppskattar är ingen rättighet heller. 
    Tycker du att sex är en rättighet?
  • Anonym (U)

Men enligt dig kan det väl vara bli konsekvent och rättvist om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 14:17:24 följande:
    Det är lättare att "lägga" skulden på sig när kraven enbart handlar om något som man inte ogillar, exempelvis det är få kvinnor som säger att felet är på dom för de skulle vara fula sexobjekt. 
    Blir det mer rättvist om kvinnor säger att de är fula sexobjekt?
    Eller räcker det med att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2025-01-13 14:04:23 följande:
    Om någon hänvisar till någon lagstiftning när känner känner att de missgynnas så ska det också handla om någon lag när män missgynnas. 
    Vilken lagstiftning åsyftar du?
    Lagstiftning kring våldtäkt och sexuella övergrepp eller vad?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Man2) skrev 2025-01-13 14:41:32 följande:
    Någon som förstår vad han menar?
    Nej, obegripligt
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (U) skrev 2025-01-13 14:42:43 följande:
    Tycker du att sex är en rättighet?
    Verkar tycka att det är det.
  • Anonym (Undrar)

Anpassa sig till incelmän?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?