• Anonym (Fullmånen)

Skickade selfie till grannen

Hej! Jag går just nu igenom efter en separation efter ett över 30 år långt och överlag bra förhållande. Vi är bägge överens om att vi kommit till vägs ände. Det som är jättejobbigt är att mitt ex:s nya som han varit otrogen med i ett halvår inte respekterar det "gamla" tills vi har sålt hus och flyttat till eget. Den nya tjejen är kompis med vår granne sen 20 år på facebook. Dom har aldrig träffats i fysiska livet och känner inte varandra. Det visar sig att hon 2 dagar innan min sambo tog upp separationen från vårt 30 åringa förhållande har skickat en selfie på dem tillsammans. Utan min sambos vetskap med texten : vi vill skicka dig en hälsning. Min granne sen 20 år svarar inte på bilden. Dagen efter frågar tjejen: har du sett bilden ? Varför gör man en sån sak? Jag förstår verkligen inte varför man är så elak. Förhållandet hade tagit slut i alla fall... jag vill inte ha mitt ex kvar. Varför? Vad driver denna handling? 
  • Svar på tråden Skickade selfie till grannen
  • Anonym (T)
    Anonym (Xx) skrev 2024-09-29 13:25:22 följande:
    Hade jag haft en kompis som skickade en bild på sig och grannens kille hade jag inte slutat vara kompis för det. Det är väl inga konstigheter med det?
    Mottaget.. Editerat.. Med Notis... "Ingen synlig självbevarelsebedrift.. "
  • Anonym (Xx)
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 13:29:15 följande:
    Mottaget.. Editerat.. Med Notis... "Ingen synlig självbevarelsebedrift.. "

Men varför ska grannen bry sig om att hans/hennes internetkompis blev ihop med en kille som var otrogen sin tjej? Jag förstår inte varför grannen ska bry sig så mycket att han/hon måste blocka tjejen för en bild?

Brukar du blocka folk till höger och vänster? Som inte gjort dig något? Dumpar du en kompis om han/hon är otrogen trots att du inte är drabbad av det? Du menar att ingen som är otrogen får ha kompisar? Ts ex alla vänner borde blocka honom direkt?

Du behöver ju inte hoppa på mig med konstiga noteringar för att jag har en annan åsikt. Jag har inte för vana att blocka folk, det betyder ingenting mer än att jag inte blockar dem.

• Anonym (T)
    Anonym (Xx) skrev 2024-09-29 13:45:34 följande:

Men varför ska grannen 

Varför försöker du Manipulera på en söndag för?..

Du försöker måla upp det som något oskyldigt, när TS själv har sett skiten på bild. Som att tjejen bara "skickade en bild med sin nya kille". När grannen är så nära att den kan visa hon mobil..

Vet du inte själv varför du "blir påhoppad" när du beter dig såhär, så kan det inte vara så roligt? 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Respekt) skrev 2024-09-29 02:57:04 följande:

Hon har väl aldrig respekterat "det gamla", och hon tröttnade väl på att vänta på honom så hon ville få lite fart på det hela.

Förstår dock inte alla de som skyller på älskarinnan, det är partnern som varit otrogen, inte hon.

Precis så tänker jag också.
    Det är i stort sett alltid älskaren/älskarinnan som får skulden för otroheter när personen i fråga är singel och inte varit otrogen.

Skulden ligger till 100% på den trogna parten.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Fullmånen) skrev 2024-09-29 02:45:05 följande:

Hon skickade bild på min kille och henne. 2 dagar efter sa han till mig att han ville separera. 

Hon ansåg att han behövde en kick i röven för att ta tag i saken. Där har du anledningen.
  • Ascendere

Atllså TS jag ser två scenarion :

- "Karin" har skickat bilden på sig själv och "Adam" till "X" för att via en omväg komma åt dig
    - "Adam" och "X" har haft nånting ihop tidigare som du inte känner till, och "Karin" och "X" har mer koll på varandra än vad det verkar som. "Karin" har skickat bilden för att bevisa något för "X". 

• Anonym (Xx)
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 13:56:04 följande:
    Varför försöker du Manipulera på en söndag för?..

Du försöker måla upp det som något oskyldigt, när TS själv har sett skiten på bild. Som att tjejen bara "skickade en bild med sin nya kille". När grannen är så nära att den kan visa hon mobil..

Vet du inte själv varför du "blir påhoppad" när du beter dig såhär, så kan det inte vara så roligt? 

Manipulera, haha! 

Förklara varför grannen måste blocka sin kompis, så här på en söndag.

Om din kompis är otrogen eller tillsammans med en otrogen, då blockar du? Ok. 

• Anonym (T)
    Anonym (Xx) skrev 2024-09-29 14:14:38 följande:

Manipulera, haha!  

Tror du ingen ser igenom vad du försöker med?
  • Anonym (T)
    Anonym (Xx) skrev 2024-09-29 14:14:38 följande:

Förklara varför grannen måste blocka sin kompis, så här på en söndag.

Varför det? Dög det inte första gången som jag gjorde det? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Fullmånen) skrev 2024-09-29 02:45:05 följande:

Hon skickade bild på min kille och henne. 2 dagar efter sa han till mig att han ville separera. 

Hennes kille. Inte din. 
Svar på tråden Skickade selfie till grannen