• Anonym (Fullmånen)

Skickade selfie till grannen

Hej! Jag går just nu igenom efter en separation efter ett över 30 år långt och överlag bra förhållande. Vi är bägge överens om att vi kommit till vägs ände. Det som är jättejobbigt är att mitt ex:s nya som han varit otrogen med i ett halvår inte respekterar det "gamla" tills vi har sålt hus och flyttat till eget. Den nya tjejen är kompis med vår granne sen 20 år på facebook. Dom har aldrig träffats i fysiska livet och känner inte varandra. Det visar sig att hon 2 dagar innan min sambo tog upp separationen från vårt 30 åringa förhållande har skickat en selfie på dem tillsammans. Utan min sambos vetskap med texten : vi vill skicka dig en hälsning. Min granne sen 20 år svarar inte på bilden. Dagen efter frågar tjejen: har du sett bilden ? Varför gör man en sån sak? Jag förstår verkligen inte varför man är så elak. Förhållandet hade tagit slut i alla fall... jag vill inte ha mitt ex kvar. Varför? Vad driver denna handling? 
  • Svar på tråden Skickade selfie till grannen
  • Ascendere

Anonym (T) skrev 2024-09-29 11:31:38 följande:
    Har hon redan gjort. Alltså två dagar innan det tog slut, så skickade älskarinnan en bild på hennes man och hon till henne. 
    Jag är ledsen, men du är en del av problemet, inte en del av lösningen 😅😉

Så här tolkar jag det hela, du med? 

"
    Hej! Jag går just nu igenom efter en separation efter ett över 30 år långt och överlag bra förhållande. Vi (Eva och Adam) är bägge överens om att vi kommit till vägs ände. Det som är jättejobbigt är att Adam:s nya, Karin, som han varit otrogen med i ett halvår inte respekterar det "gamla" tills vi har sålt hus och flyttat till eget. Karin är kompis med vår granne, X (kön okänt)  sen 20 år på facebook. Dom har aldrig träffats i fysiska livet och känner inte varandra. Det visar sig att Karin 2 dagar innan Adam tog upp separationen från vårt 30 åringa förhållande har skickat en selfie till X på Adam och Karin tillsammans. Utan Adams vetskap med texten : vi vill skicka dig en hälsning. X svarar inte på bilden. Dagen efter frågar Karin mig: har du sett bilden ? Varför gör man en sån sak? Jag förstår verkligen inte varför man är så elak. Förhållandet hade tagit slut i alla fall... jag vill inte ha Adam kvar. Varför? Vad driver denna handling? 
  • Meddelande borttaget
  • Ascendere
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 11:51:16 följande:
    ????
    Ber om ursäkt, försökte skoja. Men förstår inte din förklaring mer än TS beskrivning. Blir svårt att förstå sammanhanget när det inte finns några namn utan det står bara "Han" "hon" "grannen" "exet" osv. 
    Och sedan byter TS mellan att kalla sitt ex för "mitt ex" och "min sambo" vilket gör det ännu svårare. 
    Kanske ett tecken på att det är en turbulent period för TS, vad vet jag
  • Meddelande borttaget
  • Ascendere
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 12:05:23 följande:
    Du skriver bara jävligt konstigt. När jag sa att TS redan hade förklarat sig. Så var det inte meningen att det skulle låta otrevligt. Jag menade mer att hon har skrivit ett till inlägg om det. Klicka på visa endast så kan du se det. 
    Du lät inte otrevlig, det var nog jag som var otydlig och försökte skoja. 

Jag tror inte att det var TS som var mottagare för bilden, utan TS granne. 
    Det verkar hur som helst som TS har det tufft just nu
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Xx)
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 12:13:10 följande:
    Ok.

Spelar inte så mycket roll egentligen för mitt svar gäller än. Då får grannen skriva lol och blocka henne. 
    Varför ska grannen blocka sin kompis för att hon skickat en bild på sig och sin kille?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Xx)
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 13:19:15 följande:
    För hon är omogen, konstig, obehaglig? Och för att när grannen fixar en pojkvän sen så snor hon honom också? 
    Det enda grannen vet är väl att internetkompisen skickade en bild på sig och sin kille. Som grannen råkar vara granne med.

Varför skulle grannen tro att internetkompisen ska sno en kille? Man kan inte sno någons kille. Ts sambo valde själv att vara otrogen.
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 13:19:46 följande:
    Motfråga: Bra idé att ha henne kvar? 

Hade jag haft en kompis som skickade en bild på sig och sin kille hade jag inte slutat vara kompis för det. Det är väl inga konstigheter med det?
Svar på tråden Skickade selfie till grannen