• Anonym (Fullmånen)

Skickade selfie till grannen

Hej! Jag går just nu igenom efter en separation efter ett över 30 år långt och överlag bra förhållande. Vi är bägge överens om att vi kommit till vägs ände. Det som är jättejobbigt är att mitt ex:s nya som han varit otrogen med i ett halvår inte respekterar det "gamla" tills vi har sålt hus och flyttat till eget. Den nya tjejen är kompis med vår granne sen 20 år på facebook. Dom har aldrig träffats i fysiska livet och känner inte varandra. Det visar sig att hon 2 dagar innan min sambo tog upp separationen från vårt 30 åringa förhållande har skickat en selfie på dem tillsammans. Utan min sambos vetskap med texten : vi vill skicka dig en hälsning. Min granne sen 20 år svarar inte på bilden. Dagen efter frågar tjejen: har du sett bilden ? Varför gör man en sån sak? Jag förstår verkligen inte varför man är så elak. Förhållandet hade tagit slut i alla fall... jag vill inte ha mitt ex kvar. Varför? Vad driver denna handling? 
  • Svar på tråden Skickade selfie till grannen
  • Anonym (Xx)
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 14:23:52 följande:
    Tror du ingen ser igenom vad du försöker med?
    Jag tror du blandar ihop ordet manipulera med debattera.
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 14:25:15 följande:
    Varför det? Dög det inte första gången som jag gjorde det? 

Du tycker tjejen är dum. Men det är ju inte grannen hon är dum mot eller gjort något mot. Så varför ska grannen blocka sin kompis, bara för att kompisen blivit tillsammans med en otrogen kille och skickat en bild?

Du säger ingenting om att grannen borde ta avstånd från sin granne, dvs ts ex, dvs den som faktiskt gjort mest fel här.
  • Anonym (T)
    Anonym (Xx) skrev 2024-09-29 14:46:42 följande:
    Jag tror att när du försöker omformulera det till att grannen och hon inte ens har nån relation, så kallas det för att MANIPULERA. 

Oftast är det dålig debatt teknik när en av debatterarna försöker ljuga.... 
  • Anonym (T)
    Du tycker tjejen är dum. Men det är ju inte grannen hon är dum mot eller gjort något mot. 
    Just det stycket ja.. Det är DEN jag redan svarat på ja.. Hittar du upp själv eller ska man förklara till dig tills du förstår något? 
  • Anonym (Xx)
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 16:04:43 följande:
    Jag tror att när du försöker omformulera det till att grannen och hon inte ens har nån relation, så kallas det för att MANIPULERA. 

Oftast är det dålig debatt teknik när en av debatterarna försöker ljuga.... 
    jag har sagt hela tiden att tjejen är grannens kompis.

Ts är inte grannens kompis, då hade hon skrivit kompis och inte granne.

Jag manipulerar ingenting och har ingen dålig debatteknik. Du däremot svarar inte ens på mina frågor.
  • Anonym (Xx)
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 16:07:36 följande:
    Just det stycket ja.. Det är DEN jag redan svarat på ja.. Hittar du upp själv eller ska man förklara till dig tills du förstår något? 
    Du kan börja med att svara på de andra frågorna  jag ställt till dig, annars ignorerar jag dig från och med nu. Går inte att diskutera med någon som inte vågar ta debatten.
  • Anonym (T)
    Anonym (Xx) skrev 2024-09-29 17:05:04 följande:
    Du däremot svarar inte ens på mina frågor.
    Det har jag redan gjort ju. Det slutade bara med att du försökte skriva om hela historien.. Braaaaa! Av grannen att den berättade om bilden! Braaa att den Är Bra... Är den smart så blockerar dom den personen sen utifall det kommer till den dagen som hon själv ska skaffa pojkvän...

Då välkommnar vi nästa person till Podiet!.. Helst av allt någon som inte råkar vara skit dum.. 
  • Anonym (Xx)
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 18:30:35 följande:
    Det har jag redan gjort ju. Det slutade bara med att du försökte skriva om hela historien.. Braaaaa! Av grannen att den berättade om bilden! Braaa att den Är Bra... Är den smart så blockerar dom den personen sen utifall det kommer till den dagen som hon själv ska skaffa pojkvän...

Då välkommnar vi nästa person till Podiet!.. Helst av allt någon som inte råkar vara skit dum.. 
    här är frågorna du inte svarat på:

Varför skulle grannen tro att internetkompisen ska sno en kille?

Brukar du blocka folk till höger och vänster? Som inte gjort dig något? Dumpar du en kompis om han/hon är otrogen trots att du inte är drabbad av det? Du menar att ingen som är otrogen får ha kompisar? Ts ex alla vänner borde blocka honom direkt?

Om din kompis är otrogen eller tillsammans med en otrogen, då blockar du?

• Anonym (Fullmånen)
    Ascendere skrev 2024-09-29 11:46:32 följande:
    Jag är ledsen, men du är en del av problemet, inte en del av lösningen 😅😉

Så här tolkar jag det hela, du med? 

"
    Hej! Jag går just nu igenom efter en separation efter ett över 30 år långt och överlag bra förhållande. Vi (Eva och Adam) är bägge överens om att vi kommit till vägs ände. Det som är jättejobbigt är att Adam:s nya, Karin, som han varit otrogen med i ett halvår inte respekterar det "gamla" tills vi har sålt hus och flyttat till eget. Karin är kompis med vår granne, X (kön okänt)  sen 20 år på facebook. Dom har aldrig träffats i fysiska livet och känner inte varandra. Det visar sig att Karin 2 dagar innan Adam tog upp separationen från vårt 30 åringa förhållande har skickat en selfie till X på Adam och Karin tillsammans. Utan Adams vetskap med texten : vi vill skicka dig en hälsning. X svarar inte på bilden. Dagen efter frågar Karin mig: har du sett bilden ? Varför gör man en sån sak? Jag förstår verkligen inte varför man är så elak. Förhållandet hade tagit slut i alla fall... jag vill inte ha Adam kvar. Varför? Vad driver denna handling? 
    Grannen är man. Han är min och mitt ex:s kompis och granne sen 20 år. Nya tjejen har enbart varit "nätvän" med vår granne och vän. De har varit nätvänner sen 2021. Aldrig träffats i verkligheten och min granne har enbart kommenterat typ med tummen upp och småord. Deras sista nätkontakt var oktober 2023. 
  • Anonym (Fullmånen)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2024-09-29 14:03:49 följande:
    Precis så tänker jag också.
    Det är i stort sett alltid älskaren/älskarinnan som får skulden för otroheter när personen i fråga är singel och inte varit otrogen.

Skulden ligger till 100% på den trogna parten.
    Absolut är skulden hans. Jag lägger ingen skuld på nån annan. Men om man vill ha ett bra förhållande med sin nya man bör man inte då tänka respektfullt mot både hans ex och barn? Blir svårt att träffas på kalas och annat annars i framtiden? 
  • Anonym (Fullmånen)

Du tycker tjejen är dum. Men det är ju inte grannen hon är dum mot eller gjort något mot. Så varför ska grannen blocka sin kompis, bara för att kompisen blivit tillsammans med en otrogen kille och skickat en bild?

Du säger ingenting om att grannen borde ta avstånd från sin granne, dvs ts ex, dvs den som faktiskt gjort mest fel här.
    Ingen har blockat någon. Grannen tyckte det var obehagligt att få vetskap om en otrohetsaffär han inte ville veta något om genom en selfie. Inget annat. När jag gick in till min goda granne sen 20 år för, att berätta om att jag och min partner skulle separera så berättade min granne och vän att han fått en selfie 2 dagar innan min sambo gjorde slut på vårt förhållande. Han visade bilden. På bilden står : Vi ville skicka dig en hälsning. 
    Dagen efter när min Granne inte svarat frågade nya flickvännen om han sett bilden. Min sambo visste ingenting. Han visste att de tagit en selfie men inte att hon skickat den till hans Granne sen 20 år och även god vän. Grannen är "nätvän" med tjejen sen 2021 och sista kommentaren de emellan var oktober 2023. 
  • Anonym (Fullmånen)
    Anonym (M) skrev 2024-09-29 14:26:47 följande:
    Hennes kille. Inte din. 
    Det var min kille då. Eftersom han inte gjort slut på vårt 30 åriga förhållandedå. Det gjorde han 2 dagar efter. Vad är syftet med att göra så? 

Ingen har blockat någon. Grannen tyckte det var obehagligt att få vetskap om en otrohetsaffär han inte ville veta något om genom en selfie. Inget annat. När jag gick in till min goda granne sen 20 år för, att berätta om att jag och min partner skulle separera så berättade min granne och vän att han fått en selfie 2 dagar innan min sambo gjorde slut på vårt förhållande. Han visade bilden. På bilden står : Vi ville skicka dig en hälsning. 
    Dagen efter när min Granne inte svarat frågade nya flickvännen om han sett bilden. Min sambo visste ingenting. Han visste att de tagit en selfie men inte att hon skickat den till hans Granne sen 20 år och även god vän. Grannen är "nätvän" med tjejen sen 2021 och sista kommentaren de emellan var oktober 2023.
  • Anonym (Fullmånen)
    Anonym (Xx) skrev 2024-09-29 17:05:04 följande:
    jag har sagt hela tiden att tjejen är grannens kompis.

Ts är inte grannens kompis, då hade hon skrivit kompis och inte granne.

Jag manipulerar ingenting och har ingen dålig debatteknik. Du däremot svarar inte ens på mina frågor.
    Nä dom är inte kompisar. Enbart nätvänner. Jag är däremot god vän med min granne sen 20 år ..
  • Anonym (Fullmånen)
    Ascendere skrev 2024-09-29 11:30:22 följande:

Kan du ge personerna namn? Det blir otroligt svårt att förstå vem du syftar på.

Här tex : 
    Det visar sig att hon 2 dagar innan min sambo tog upp separationen från vårt 30 åringa förhållande har skickat en selfie på dem tillsammans.

Alltså vilka personer var med på bilden, vem skickade bilden, och vem var mottagaren?

Lennart min man och Lolita hans nya var på bilden. Den skickades till Lennarts och min gemensamma vän och granne som vi känt i 20 år och umgåtts mycket ned. 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Fullmånen) skrev 2024-10-01 22:12:00 följande:
    Absolut är skulden hans. Jag lägger ingen skuld på nån annan. Men om man vill ha ett bra förhållande med sin nya man bör man inte då tänka respektfullt mot både hans ex och barn? Blir svårt att träffas på kalas och annat annars i framtiden? 
    Det är som sagt han som gjort fel.
    Vad skulle hon ha svårt för kalas i framtiden för?

Du lär ju inte bli bjuden till hans släkt, och han inte till din.
    Har ni gemensamma barn att fira så är hon nog inte intresserad av att medverka oavsett.
  • Ascendere
    Anonym (Fullmånen) skrev 2024-10-01 22:38:57 följande:
    Lennart min man och Lolita hans nya var på bilden. Den skickades till Lennarts och min gemensamma vän och granne som vi känt i 20 år och umgåtts mycket ned. 
    Alltså jag får känslan av att det inte kommer hålla så länge mellan Lennart och Lolita, känns som hon gillar drama och så fort förhållandet stabiliserats kommer hon bli uttråkad 
    Hoppas det går bra för dig TS med bodelning, separation  osv 
  • Anonym (M)
    Anonym (Fullmånen) skrev 2024-10-01 22:08:22 följande:
    Grannen är man. Han är min och mitt ex:s kompis och granne sen 20 år. Nya tjejen har enbart varit "nätvän" med vår granne och vän. De har varit nätvänner sen 2021. Aldrig träffats i verkligheten och min granne har enbart kommenterat typ med tummen upp och småord. Deras sista nätkontakt var oktober 2023. 
    Grannen är din man? Som är nätvän med ditt ex nya flamma? 

Så din man får inte bara vän med andra kvinnor? 

Helt ärligt, vad är egentligen problemet? Ditt ex gör vad han vill. Har han inte fått göra egna grejer i de 20 åren han varit granne med dig och din man? 
  • EpicF
    Anonym (Fullmånen) skrev 2024-10-01 22:12:00 följande:
    Ja, det borde man. Men det är tyvärr inget man kan kräva av folk. 

Finns inget som säger att ens nya måste vara med på kalas etc i framtiden. 
  • Ascendere
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 18:04:12 följande:

Helt ärligt, vad är egentligen problemet? Ditt ex gör vad han vill. Har han inte fått göra egna grejer i de 20 åren han varit granne med dig och din man? 

Anonym (M) skrev 2024-10-02 18:04:12 följande:

Nä, Lennart är alltså TS ex, ibland benämnd som TS man eftersom separationen är så närliggande. Its conplicsted som man säger.
    Lennarts nya tjej är Lolita. Grannen kanske heter Kalle.

Lolita och Kalle är vänner på sociala medier sedan ett antal år. Trots att de inte verkar speciellt nära bekanta har Lolita skickar en parbild på sig själv och Lennart till Kalle, på väldigt oklara grunder. 

Oklart om Kalle är singel och vad syftet med hans nätkontakt med Lolita egentligen är. 

Svar på tråden Skickade selfie till grannen