• Ascendere

Skickade selfie till grannen

Kan du ge personerna namn? Det blir otroligt svårt att förstå vem du syftar på.

Här tex : 
    Det visar sig att hon 2 dagar innan min sambo tog upp separationen från vårt 30 åringa förhållande har skickat en selfie på dem tillsammans.

Alltså vilka personer var med på bilden, vem skickade bilden, och vem var mottagaren?

• Ascendere

Anonym (T) skrev 2024-09-29 11:31:38 följande:
    Har hon redan gjort. Alltså två dagar innan det tog slut, så skickade älskarinnan en bild på hennes man och hon till henne. 
    Jag är ledsen, men du är en del av problemet, inte en del av lösningen 😅😉

Så här tolkar jag det hela, du med? 

"
    Hej! Jag går just nu igenom efter en separation efter ett över 30 år långt och överlag bra förhållande. Vi (Eva och Adam) är bägge överens om att vi kommit till vägs ände. Det som är jättejobbigt är att Adam:s nya, Karin, som han varit otrogen med i ett halvår inte respekterar det "gamla" tills vi har sålt hus och flyttat till eget. Karin är kompis med vår granne, X (kön okänt)  sen 20 år på facebook. Dom har aldrig träffats i fysiska livet och känner inte varandra. Det visar sig att Karin 2 dagar innan Adam tog upp separationen från vårt 30 åringa förhållande har skickat en selfie till X på Adam och Karin tillsammans. Utan Adams vetskap med texten : vi vill skicka dig en hälsning. X svarar inte på bilden. Dagen efter frågar Karin mig: har du sett bilden ? Varför gör man en sån sak? Jag förstår verkligen inte varför man är så elak. Förhållandet hade tagit slut i alla fall... jag vill inte ha Adam kvar. Varför? Vad driver denna handling? 
  • Ascendere
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 11:51:16 följande:
    ????
    Ber om ursäkt, försökte skoja. Men förstår inte din förklaring mer än TS beskrivning. Blir svårt att förstå sammanhanget när det inte finns några namn utan det står bara "Han" "hon" "grannen" "exet" osv. 
    Och sedan byter TS mellan att kalla sitt ex för "mitt ex" och "min sambo" vilket gör det ännu svårare. 
    Kanske ett tecken på att det är en turbulent period för TS, vad vet jag
  • Ascendere
    Anonym (T) skrev 2024-09-29 12:05:23 följande:
    Du skriver bara jävligt konstigt. När jag sa att TS redan hade förklarat sig. Så var det inte meningen att det skulle låta otrevligt. Jag menade mer att hon har skrivit ett till inlägg om det. Klicka på visa endast så kan du se det. 
    Du lät inte otrevlig, det var nog jag som var otydlig och försökte skoja. 

Jag tror inte att det var TS som var mottagare för bilden, utan TS granne. 
    Det verkar hur som helst som TS har det tufft just nu
  • Ascendere

Atllså TS jag ser två scenarion :

- "Karin" har skickat bilden på sig själv och "Adam" till "X" för att via en omväg komma åt dig
    - "Adam" och "X" har haft nånting ihop tidigare som du inte känner till, och "Karin" och "X" har mer koll på varandra än vad det verkar som. "Karin" har skickat bilden för att bevisa något för "X". 

• Ascendere
    Anonym (Fullmånen) skrev 2024-10-01 22:38:57 följande:
    Lennart min man och Lolita hans nya var på bilden. Den skickades till Lennarts och min gemensamma vän och granne som vi känt i 20 år och umgåtts mycket ned. 
    Alltså jag får känslan av att det inte kommer hålla så länge mellan Lennart och Lolita, känns som hon gillar drama och så fort förhållandet stabiliserats kommer hon bli uttråkad 
    Hoppas det går bra för dig TS med bodelning, separation  osv 
  • Ascendere
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 18:04:12 följande:
    Grannen är din man? Som är nätvän med ditt ex nya flamma? 

Så din man får inte bara vän med andra kvinnor? 

Helt ärligt, vad är egentligen problemet? Ditt ex gör vad han vill. Har han inte fått göra egna grejer i de 20 åren han varit granne med dig och din man? 

Anonym (M) skrev 2024-10-02 18:04:12 följande:
    Grannen är din man? Som är nätvän med ditt ex nya flamma? 

Så din man får inte bara vän med andra kvinnor? 

Helt ärligt, vad är egentligen problemet? Ditt ex gör vad han vill. Har han inte fått göra egna grejer i de 20 åren han varit granne med dig och din man? 

Nä, Lennart är alltså TS ex, ibland benämnd som TS man eftersom separationen är så närliggande. Its conplicsted som man säger.
    Lennarts nya tjej är Lolita. Grannen kanske heter Kalle.

Lolita och Kalle är vänner på sociala medier sedan ett antal år. Trots att de inte verkar speciellt nära bekanta har Lolita skickar en parbild på sig själv och Lennart till Kalle, på väldigt oklara grunder. 

Oklart om Kalle är singel och vad syftet med hans nätkontakt med Lolita egentligen är. 

Svar på tråden Skickade selfie till grannen