• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Anonym (En till)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-23 01:20:55 följande:
    Hejsan, vad roligt att försöka få ett tredje barn, samma här 😄 Vi har försökt ett tag nu, verkar ta tid den här gången, men än ger vi inte upp 🙏🏻😅 

hur gamla är dina äldre barn? Gick det snabbt att bli gravid med dem? Usch vad kämpigt, känns som det tagit en evighet för oss också denna gång eftersom jag längtat så länge. Även om det i verkligheten bara är två halvhjärtade försök på fem månader. Heja er!!!!

• Anonym (En till)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-23 06:54:54 följande:

Hej! Många verkar ha lämnat septembertråden. Ville bara säga att jag plussat 😭😭❤️ september var månaden!! Trots att jag var bortrest vid ÄL och blev dunderförkyld precis efter ÄL. Haha! Hur livet kan bli.. jag vill också tacka er alla för support och stöd och önska er största lycka till framåt. Plusset är på väg 🤞

Hoppas ni kan be lite extra för mig nu, har ett missfall i januari som jag gärna inte vill göra om. Puss o kram!!
    Grattis! 😍
  • Siripiri
    Söderloppan skrev 2024-09-22 18:33:31 följande:

Hoppar in här med. Försökt i ca 1.5 år, hittills blivit gravid en gång med missfall i v.6. BIM troligtvis 7/10 då jag fick utslag på äggstickan igårkväll.

Hur länge blödde du efter ditt missfall? Är på dag tre och började missfallet på kvällen v5+6.

Och när kom din ägglossning igång? ♥️ Förstår att det inte är samma för alla men ändå intressant att veta. 

• EJT

Känner mig just nu så ledsen och nedslagen. Är nog lite färgad av PMS, för har inte riktigt varit såhär låg sen vi började försöka få syskon för 1,5 år sen. 

Det är som att det börjar gå upp för mig att det kanske inte blir nåt mer barn. Samtidigt som vår stora snart 5-åring börjar bli åh, så stor. Att inte få en till livet, det känns som en outhärdlig tanke just nu. Vi älskar vår dotter men vi hade ju alltid tänkt oss en till. 

Just nu känns det som att min ålder och min vikt i kombination gör det omöjligt, och enklare blir det inte. Känns svårt att gå ner i vikt, det kommer ta oändligt med tid och påverkar (under viktnedgången) fertiliteten negativt medan när jag isf är ute på andra sidan så är jag för gammal 🙁 Skulle börjat viktresan för flera år sen, men då var livet upp och ner... 

Lite ledsen idag.

• Anonym (Myggan89)
    EJT skrev 2024-09-23 14:48:05 följande:

Känner mig just nu så ledsen och nedslagen. Är nog lite färgad av PMS, för har inte riktigt varit såhär låg sen vi började försöka få syskon för 1,5 år sen. 

Det är som att det börjar gå upp för mig att det kanske inte blir nåt mer barn. Samtidigt som vår stora snart 5-åring börjar bli åh, så stor. Att inte få en till livet, det känns som en outhärdlig tanke just nu. Vi älskar vår dotter men vi hade ju alltid tänkt oss en till. 

Just nu känns det som att min ålder och min vikt i kombination gör det omöjligt, och enklare blir det inte. Känns svårt att gå ner i vikt, det kommer ta oändligt med tid och påverkar (under viktnedgången) fertiliteten negativt medan när jag isf är ute på andra sidan så är jag för gammal 🙁 Skulle börjat viktresan för flera år sen, men då var livet upp och ner... 

Lite ledsen idag.

Skickar pepp och kärlek och stöd ❤️ du är inte ensam!
  • knyttets

Stora goa kramar till alla som kämpar med humöret och hoppet just nu ❤️ Hösten och mörkret är inte till någon hjälp heller men tillåter kanske lite extra vila. 

Tycks vara först ut på BIM-listan med cheryblossom, hur ser läget ut för dig? Jag borde haft ägglossning i lördags. Vi fick till mys någon dag innan och på dagen D. Vi är nu inne på femte försöket och den här månaden var den första då de kändes lite tråkigt och jobbigt att få till myset. Nu till den långa väntan då...

• Anonym (L)
    Siripiri skrev 2024-09-23 09:57:51 följande:

Hur länge blödde du efter ditt missfall? Är på dag tre och började missfallet på kvällen v5+6.

Och när kom din ägglossning igång? ♥️ Förstår att det inte är samma för alla men ändå intressant att veta. 

Inte för att det var mig du svarade, men jag fick missfall i samma vecka som dig innan vi fick vår son - jag blödde i 3-4 dagar och fick ägglossning direkt.. läkaren sa att man kan ha lättare att bli gravid efter missfall och det stämde för oss för jag hann inte få mens innan vi fick reda på att vi väntade sonen❤️

styrkekramar till dig! 
  • Siripiri
    EJT skrev 2024-09-23 14:48:05 följande:

Lite ledsen idag.

Styrkekramar ♥️♥️♥️ 

Det är surt det där att man pajar sin fertilitet när man försöker gå ner i vikt.. Jag hade av rena estestiska skäl och velat gå ner i vikt, samt att i vårdens ögon är jag tjock. Men vet att jag inte är de, utan har spenderat +10 år på gymmet samt är nästan 175 lång. Då blir det automatiskt BMI på 27 fast man har en fettprocent som normal. Ser inte fram emot en eventuell inskrivning och tiden efter man fött när dem verkar vara på en då gällande sin vikt.. dem var det på min svägerska iallafall, å hon var inte ens stor. 
  • Siripiri
    Anonym (L) skrev 2024-09-23 16:51:37 följande:
    Inte för att det var mig du svarade, men jag fick missfall i samma vecka som dig innan vi fick vår son - jag blödde i 3-4 dagar och fick ägglossning direkt.. läkaren sa att man kan ha lättare att bli gravid efter missfall och det stämde för oss för jag hann inte få mens innan vi fick reda på att vi väntade sonen❤️

styrkekramar till dig! 
    Åh va fint att höra ♥️♥️ 
    Jag hoppas på de men är rädd att endometriosen kommer ge mig upprepade missfall.. det har iallafall inte runnit ut mig lika mycket idag så hoppas min ÄL inte blir så förflyttad för då tajmas det dåligt med sambons bortajobbande 🙃 
  • Supermario91
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-23 06:54:54 följande:

Hej! Många verkar ha lämnat septembertråden. Ville bara säga att jag plussat 😭😭❤️ september var månaden!! Trots att jag var bortrest vid ÄL och blev dunderförkyld precis efter ÄL. Haha! Hur livet kan bli.. jag vill också tacka er alla för support och stöd och önska er största lycka till framåt. Plusset är på väg 🤞

Hoppas ni kan be lite extra för mig nu, har ett missfall i januari som jag gärna inte vill göra om. Puss o kram!!
    Grattis!! 🤩 fint att du delar med dig i denna tråd och ger hopp till alla oss som väntar! all lycka till dig!
Svar på tråden BIM Oktober 2024