• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Anonym (L)
    knyttets skrev 2024-09-21 06:29:08 följande:
    Jag tycker det är skillnad på tester också! Vissa visar bara en snabb stegring medan andra visar tydligare flera positiva test. Det var cd 14 visst som du fick ditt starkaste? Så sannolikheten är stor att det är ägglossning. Ägglossningen sker 12-48 timmar efter positivt test. Men om du är osäker går det att fortsätta testa och se om du ännu får tydligare positivt senare i cykeln.
    ja okej, tack för all hjälp! Jag vet ju inte om det är cd 14 då jag tog ut spiralen för ca. 1 vecka sedan nu och hade ingen riktig mens under den tiden, har utgått från en liten blödning jag hade i några timmar den 6e september som ?mens?, men kan lika gärna varit spottings.. får se helt enkel!

jag tänker att denna månaden mest får bli ett halvdant försök och för att försöka hitta min cykel igen.. känns lite för bra för att vara sant om det skulle ta sig direkt så har inga förhoppningar haha 
  • MammaIda00

Hoppar in här! Vart ingen graviditet nu i september. Har BIM 20/10 och hoppas på ett plus då!

Adam 17/12-2020
  • Siripiri
    Anonym (L) skrev 2024-09-21 08:48:28 följande:
    ja okej, tack för all hjälp! Jag vet ju inte om det är cd 14 då jag tog ut spiralen för ca. 1 vecka sedan nu och hade ingen riktig mens under den tiden, har utgått från en liten blödning jag hade i några timmar den 6e september som ?mens?, men kan lika gärna varit spottings.. får se helt enkel!

jag tänker att denna månaden mest får bli ett halvdant försök och för att försöka hitta min cykel igen.. känns lite för bra för att vara sant om det skulle ta sig direkt så har inga förhoppningar haha 
    Hur länge hade du spiralen? 😊
  • Ophelia1231

jag Och sambon försöker med vårat första barn, har tagit ägglossningstest ons, tor, fre, och idag (lörd), men förstår inte varför ägglossningtestet var svagare idag än igår (fre) Någon som kan hjälpa mig?🥺

• mothertotwo

Jag frågade i september gruppen med, men ni flesta har gått över hit 😅 gyn skrev detta efter min undersökning den 12 sep. Kan det verkligen varit mens den 18, som nu är borta. Den var bara ljusrosa, lite rött och sen brunt och därefter försvann den. Från att använda en och en halv paket tamponger, så kunde jag nu spara typ en hel paket. I september gruppen lade jag ut ett grav test igår, kanske ser en antydan men nu idag var den blank igen. 

Men vad betyder detta:
    Vaginalt ultraljud visar anteflekterad uterus med homogent förtjockat endometrium på 6 mm. Höger ovarie utan anmärkning. Vänster ovarie med dominant follikel.

Hur stor ska endometrium vara innan mens? 

• Augustilejon

Är inte van vid ÄL-tester, så hoppas någon annan kan komma med tolkningshjälp, Ophelia! 

Går med här från septembertråden. 7:e försöket på första barnet. Det känns ledsamt att aldrig haft ett plus men det är också något med en ny cykel som ger energi, och att känna att vi följer varandra är ett stort plus! 

Tempar och kollar sekret, men tänkte den här månaden också testa med ÄL-test, för att ha fler tecken att gå på. 

BIM OKTOBER 2024

04/10 - 
    knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - Snorkfröken
    10/10 - Arconia
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10
     - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    21/10 - TrueResolution

• Supermario91
    Nanathalie skrev 2024-09-20 20:49:14 följande:
    Kul att man längtar efter bim utan att ens haft ägglossning 😂 när ska du börja testa? 😍 tempar du?
    Ja eller hur 😅
    jag ska börja testa äl nästa vecka sen kommer jag nog försöka inte testa före bim då jag vet att jag bara kommer gå och titta efter tiden och misstolka falskt positivt typ 😅
  • Nanathalie
    Supermario91 skrev 2024-09-21 16:19:03 följande:
    Ja eller hur 😅
    jag ska börja testa äl nästa vecka sen kommer jag nog försöka inte testa före bim då jag vet att jag bara kommer gå och titta efter tiden och misstolka falskt positivt typ 😅
    Syftade förstås på äl! Jag tänkte jag skulle börja dag 7. Alltid värt ett försök även om man ju har pcos vad det verkar 😂 
  • knyttets
    Ophelia1231 skrev 2024-09-21 13:05:54 följande:

jag Och sambon försöker med vårat första barn, har tagit ägglossningstest ons, tor, fre, och idag (lörd), men förstår inte varför ägglossningtestet var svagare idag än igår (fre) Någon som kan hjälpa mig?🥺

Vilka cykeldagar har du testat? Har inte hänt mig men har förstått på andra att de ibland kan bli svagare för att sen bli starkare igen. Tar du test alltid samma tid på dygnet eller olika? Ibland kan de bli svaga om det inte är tillräckligt koncentrerat urin. 
Svar på tråden BIM Oktober 2024