• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Supermario91
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-17 19:07:59 följande:
    Tips är ju att börja lite tidigare med test än 10 dagar så du inte missar!☺️ 
    Ja smart! Har aldrig gjort de tidigare så utgick bara från förpackningen! Men har tio test så är nog som du säger smart att börja några dagar innan! 🙏🏻
  • Anonym (Sladdis2025)
    Supermario91 skrev 2024-09-17 19:32:58 följande:
    Ja smart! Har aldrig gjort de tidigare så utgick bara från förpackningen! Men har tio test så är nog som du säger smart att börja några dagar innan! 🙏🏻
    Smart! Jag fick ökning (blinkande gubbe redan på
    dag 4 efter sista mensdag sen blinkande gubbe 6 dagar och sen positivt test dag 7 efter sista mensdag och sen bekräftad äl (tempökning 2 dagar efter) 😊
  • Supermario91
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-17 19:41:38 följande:
    Smart! Jag fick ökning (blinkande gubbe redan på
    dag 4 efter sista mensdag sen blinkande gubbe 6 dagar och sen positivt test dag 7 efter sista mensdag och sen bekräftad äl (tempökning 2 dagar efter) 😊
    Ah fattar! Jag har första mensdagen idag, så kommer nog börja testa som du typ 4 dagar efter mensen är slut. De blir typ cykeldag 9 :) 
    kör du NC Eller annan app?
  • Anonym (Sladdis2025)
    Supermario91 skrev 2024-09-17 21:21:01 följande:
    Ah fattar! Jag har första mensdagen idag, så kommer nog börja testa som du typ 4 dagar efter mensen är slut. De blir typ cykeldag 9 :) 
    kör du NC Eller annan app?

Snyggt! Jag kör NC, tycker den är super!
    vad ska du köra för Äl-test?
    jag körde dom lila från clearblue tyckte dom
    var smidiga!😊 Just för att jag trodde att jag hade äl typ 4 dagar innan jag egentligen hade om man tittar på cykeln innan. = noll koll 😂

• Yasen
    LinneaSj skrev 2024-09-17 09:54:47 följande:

Jag tog ut min hormonspiral 29/8. Hade mens, dock bara 3 dagar 🧐, 2-4/9. Enligt kalendern bör det vara ägglossning idag men väldigt osäker på om väcykeln stämmer eftersom jag haft spiral tills slutet av augusti. Bim 2/10. Så långt kvar 😅. 

prova med ÄL stickor? 

• Yasen
    BIM OKTOBER2024

01/10 - Mothertotwo
    04/10 - 
    knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - Snorkfröken
    10/10 - Arconia
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    21/10 - TrueResolution

Hänger på här, som misstänkt.
    Lägger till rosenrot denna cykeln. Något mer som tar den? När och hur mycket?
    Utöver det tar jag Folsyra, D-vitamin, Inositol och Merformin (har PCOS diagnos sedan tonåren och är 30 år nu) 

Något mer som försöker för första barnet? 
  • TrueResolution

Så kul att känna igen så många från Septembertråden som väljer att peppa tillsammans även i Oktober. Håller tummarna för oss alla! ❤️ 

Själv är jag på mensdag 2 & är väl som sig bör dessa dagar ett hormonmonster och att mensen ska ta slut känns låååångt borta. MEN försöker peppa mig genom att tänka framåt.
    Jag kör med ÄL-tester och har loggat cykeldata i ett par år, dock är inte tempning något som funkar för mig just nu tyvärr. Vill däremot gärna ha tips på annat som ni tycker är värt att testa i tillskottsväg? Tar multivitaminer som innehåller bla folsyra. Tog dessa förra gången jag blev gravid med ☺️

Är inte så sugen på att köpa på mig ett helt apotek med sjuttioelva olika preparat men testar gärna ett par om ni sitter på guldtips! 😍 

• Supermario91
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-17 21:43:10 följande:

Snyggt! Jag kör NC, tycker den är super!
    vad ska du köra för Äl-test?
    jag körde dom lila från clearblue tyckte dom
    var smidiga!😊 Just för att jag trodde att jag hade äl typ 4 dagar innan jag egentligen hade om man tittar på cykeln innan. = noll koll 😂

Jag har köpt dom rosa digitala från CB, aldrig testat förut, vi har blivit gravida rätt enkelt tidigare, gjorde tyvärr en abort i vintras då de inte var rätt tid. Sen började vi försöka i juni och blev gravid efter en månad men fick tyvärr missfall. Vet att de inte stämmer alls men kändes som ett straff efter jag valt att göra en abort.. fick missfall innan jag blev gravid med min son också så hoppas nu att de ska gå vägen igen och få ett syskon. 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Supermario91 skrev 2024-09-18 08:17:15 följande:
    Jag har köpt dom rosa digitala från CB, aldrig testat förut, vi har blivit gravida rätt enkelt tidigare, gjorde tyvärr en abort i vintras då de inte var rätt tid. Sen började vi försöka i juni och blev gravid efter en månad men fick tyvärr missfall. Vet att de inte stämmer alls men kändes som ett straff efter jag valt att göra en abort.. fick missfall innan jag blev gravid med min son också så hoppas nu att de ska gå vägen igen och få ett syskon. 
    Jag förstår dig! man får bara tänka ny cykel och nya tag nu 😊 
    just ja dom rosa ger bara tom ring sen fast gubbe direkt tror jag? Ingen blinkade gubbe alltså. 😊 
  • Supermario91
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-18 08:46:33 följande:
    Jag förstår dig! man får bara tänka ny cykel och nya tag nu 😊 
    just ja dom rosa ger bara tom ring sen fast gubbe direkt tror jag? Ingen blinkade gubbe alltså. 😊 
    De har du rätt i!
    ja precis, går de inte vägen denna månad kanske jag testar de lila och/eller börjar tempa!
Svar på tråden BIM Oktober 2024