• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • JustinzeVar
    Anonym (En till) skrev 2024-10-12 08:57:02 följande:

Någon som plussat på ÄL+8 i tidigare graviditeter? Nu är tålamodet slut och vill ta test imorgon 😂

Min (ännu) högre temp höll i sig idag så nu är jag ännu mer otålig!

Jag gjorde det i somras 🙋?♀️ äl+8 men vääääldigt svagt, såg det bara i vissa vinklar i vissa ljus haha så vågade inte tro på det helt. Dagen efter var det dock starkare men fortfarande väldigt svagt så tog ett digitalt och fick gravid 1-2 😊 (MA i vecka 10 därav att jag nu är med i denna tråd)
  • Pandan14
    Nanathalie skrev 2024-10-12 11:19:23 följande:
    Bim -2 vill dem att jag testar, alltså äl +12. Men jag kommer börja testa äl+9 pga 0 tålamod så från och med torsdag nästa vecka 😂 skiter väl i om testet är svagt, har aldrig fått utslag, hellre för tidigt och svagt än inget alls typ. Pga såååååå otålig😂
    Aaaokej fattar, jag håller med de är sååå svårt att hålla sig och även om jag har bim 17/10 så har jag redan testat några gånger, negativt såklart men kan inte hålla mig 🙈🙈 tänk bara hur mycket pengar man har lagt på negativa tester 👀👀
  • Nanathalie
    Pandan14 skrev 2024-10-12 11:46:49 följande:
    Aaaokej fattar, jag håller med de är sååå svårt att hålla sig och även om jag har bim 17/10 så har jag redan testat några gånger, negativt såklart men kan inte hålla mig 🙈🙈 tänk bara hur mycket pengar man har lagt på negativa tester 👀👀
    Men ja det borde du ju definitivt kunna göra! Jag har laddat upp med billiga tester för att kunna börja tidigt 😂
  • Pandan14
    Nanathalie skrev 2024-10-12 12:13:37 följande:
    Men ja det borde du ju definitivt kunna göra! Jag har laddat upp med billiga tester för att kunna börja tidigt 😂
    Har ett tidigt digitalt som jag ska ta på måndag morgon (sambo ej hemma då) hoppas hoppas de e positivt ju, vi fick missfall nu i september så är la inte så stor chans men hoppet finns ju ändå 
  • Nanathalie
    Pandan14 skrev 2024-10-12 12:25:16 följande:
    Har ett tidigt digitalt som jag ska ta på måndag morgon (sambo ej hemma då) hoppas hoppas de e positivt ju, vi fick missfall nu i september så är la inte så stor chans men hoppet finns ju ändå 
    Kroppen minns, det kan till och med vara enklare att bli gravid efter missfall. Misstro inte!
  • Pandan14
    Nanathalie skrev 2024-10-12 12:54:24 följande:
    Kroppen minns, det kan till och med vara enklare att bli gravid efter missfall. Misstro inte!
    Tror du det är så?! Detta gav ganska mycket hopp ❤️ för denna cykeln har vart så skum, hade hög och öppen tapp 27-30 med äl flygningar men sen den 7 oktober så gav äl testet fullt utslag med så va tappen långt ner och hade inga flyttningar alls typ och nu är jag helt torr och har vart ända sen 2-3 oktober typ och tappen är fortsatt hög men Gravtest är negativa.. 
  • Amaaandaaa00

Och nu går tempen uppåt igen 😅 jag som vart så säker på att det va kört denna månad när tempen började sjunka..
  • Anonym (blomman)

Vilket märke rekommenderar ni för testa tidigt test? Handlar om 3-4 dagar innan BIM 😊

• Pandan14
    Anonym (blomman) skrev 2024-10-12 14:57:23 följande:

Vilket märke rekommenderar ni för testa tidigt test? Handlar om 3-4 dagar innan BIM 😊

Jag har fått pluss 5 dagar innan bim med rfsu testa tidigt och cb digital ultratidigt 
  • Anonym (2)

När man kan testa utgår från ägglossning ☺️ man har olika många dagar mellan ägglossning och mensen, så har man 16 dagar så bör man kunna testa på bim-4 och ändå få plus men om man har 12 dagar så kan det visa minus för att det bara gått 8 dagar från ägglossning och ägget kanske precis fäst sig eller kanske t.o.m. kommer fästa dag 10. Så det går inte generellt säga en bim - dag som alla kan testa på 🙃 ägget fäster allt från 6-12 dagar efter ägglossning men tror det är vanligast runt 6-8 dagar. innan ägget fäst så bildas inget hcg som kan visas på testen ☺️

Svar på tråden BIM Oktober 2024