• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Holm94

Liten update, det jag trodde i söndags var en nidblödning var antagligen ?missfalls? blödning. Fick streck men svaga med vanliga rfsus test både måndag och tisdag, BIM skulle vara i onsdags men då fick jag knappt något synligt streck. Trodde det skulle vara starkare men tyvärr inte. Tog digitalt test idag som sa ?inte gravid?.

Så blir nya tag om två veckor då jag hoppas att ÄLen ska komma som vanligt, men vad jag läste tidigare i tråden att om man får missfall så tidigt så kanske det inte påverkar cykeln?
    BIM blir isåfall 28/10.. 🙂

• Anonym (TR)

INOSITOL. 

Testa det, ger både bättre ägglossning och bättre kvalité på äggen. Vet många inkl mig själv som blev gravid när vi använde det under cykeln. kan inte bara vara slump. 

• Holm94
    cheryblossom skrev 2024-10-04 01:50:01 följande:

Idag kom mensen :( Nästa bim 31/10 så kan ju ändå hänga kvar här. 

Neej va tråkigt :(
    Jag fick antagligen väldigt tidigt missfall denna månad men om detta inte påverkar cykeln så har jag BIM 28-29/10.

Hoppas verkligen det tar sig för oss båda lite senare i oktober istället 🙏🏼
  • Nanathalie
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-04 08:48:04 följande:
    Det brukar stå på förpackningen om det har neg påverkan, kan vara värt att dubbelkolla 🤗😊 Håller tummarna för äl i närtid 😍
    Vad du är SMART! 

För allmän kännedom: Aco Caring glide från apoteket är inte spermiedödande 😂😍 thank god 
  • Anonym (Lantisen)

Ni som är testnarkomaner! 😅

Vad använder ni för tidiga gravtest? Och vart köper ni? Tänker att det blir en ganska stor kostnad också 😂 

Jag har kört med ägglossningstest från billiga tester. Tycker dom funkar okej. Vanliga gravtest finns ju lite här och var, men just dom för att testa tidigt 

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-10-04 10:17:34 följande:
    Vad du är SMART! 

För allmän kännedom: Aco Caring glide från apoteket är inte spermiedödande 😂😍 thank god 
    tror dock du ska undvika de ändå ♥️ kan skapa en ogynnsam miljö för spermierna att simma i även ph-värdet är rätt.. finns speciellt glidmedel man kan köra med just för fertiliteten 😃 
  • Anonym (Lantisen)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-04 11:59:27 följande:

Ni som är testnarkomaner! 😅

Vad använder ni för tidiga gravtest? Och vart köper ni? Tänker att det blir en ganska stor kostnad också 😂 

Jag har kört med ägglossningstest från billiga tester. Tycker dom funkar okej. Vanliga gravtest finns ju lite här och var, men just dom för att testa tidigt 

Nej! Skrev fel, jag köper från gravidkollen. Nu blev det från billiga tester. Inte för jag tror det tog sig den här månaden, då jag blöder redan nu, över en vecka i förväg., Men jag tänker leva på hoppet ändå. 
  • clarababa
    Anonym (TR) skrev 2024-10-04 09:18:47 följande:

INOSITOL. 

Testa det, ger både bättre ägglossning och bättre kvalité på äggen. Vet många inkl mig själv som blev gravid när vi använde det under cykeln. kan inte bara vara slump. 

Hur doserade du inositolen? När under cykeln åt du det? Är det tabletter eller i pulverform? Märke?

Många frågor haha, började själv med inositol nu mitt i cykeln så hoppas det ger resultat under nästa
  • Anonym (En till)

En fråga, någon som upplevt att deras man har svårt att ?leverera?? Tror inte det blir nåt för oss denna månad då min sambo lider av prestationsångest. de tidigare två försöken vi gjort har han inte heller pallat trycket till ägglossningen. Två dagar i rad går inte, knappt varannan ens under ägglossningsveckan. Vet inte alls hur vi ska lösa detta? han har typ lika bra koll på min cykel som jag har, så att mörka ägglossningen blir svårt. 

Svar på tråden BIM Oktober 2024