• Anonym (Moira)

Hade velat ha fler barn men tiden rinner ut...

Är snart 42. Två barn. Jag älskar dem över allt men jag hade verkligen velat ha fler. 

Vad kan man göra för att täcka upp för den längtan? Hoppas på barnbarn? 

Är så himla arg på mig själv för hur jag la upp livet lite, att jag började försent och lät tiden gå. Så när jag väl insåg att det här med barn var något jag ville så var tiden så, så liten.

Det är ju vad det är - de flesta har ju något de känner sig lite besvikna på säkert i livet, men skulle vilja se framåt med en känsla av att jag har bra strategier istället för att gå och gräma mig.

• Svar på tråden Hade velat ha fler barn men tiden rinner ut...
  • Anonym (Ok)

Varför inte försöka få en till? 

• Anonym (Moira)
    Anonym (Ok) skrev 2024-09-09 14:30:31 följande:

Varför inte försöka få en till? 

För jag känner mig gammal, helt enkelt för det. Skulle ju vara 42 när den kom, minst.
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Moira) skrev 2024-09-09 14:40:15 följande:
    För jag känner mig gammal, helt enkelt för det. Skulle ju vara 42 när den kom, minst.

Ok. 

• Anonym (sfd)
    Anonym (Moira) skrev 2024-09-09 14:40:15 följande:
    Det är inte för gammalt. Om du vill ha ett till så kör bara
  • BuoBä

Om det är du som har bestämt att du är för gammal, snarare än kroppen som säger stopp, så får du ta en runda till med dig själv.
    Vad är viktigast, att försöka få ett barn till eller din egendefinierade åldersgräns?
    Kommer du fram till att du känner dig för gammal så är det ju så. Men det låter ju inte som att de barn du har fortfarande är relativt små. Har du hunnit bli så mycket äldre på bara några år?
    Vad vill pappan?

• BuoBä

Blev en konstig mening där, ska vara "Men det låter ju som att de barn du har fortfarande är relativt små."

• Fjäril kär

Fast nä vem säger att 42 är gammalt?  Finns många föräldrar som får sitt allra första barn då och i rask takt får några till dessutom  

Varför låter du fördomar styra hur många barn du ska ha? 

• Anonym (Patricia)

Om ett till barn är så viktigt för dig förstår jag inte alls grejen med att samtidigt stirra på ålder?

Är din ålder eller din barnlängtan viktigast? 

• Körsbärsdalen

Jag har inte det bekymret, varken med för få barn (har fem) eller att jag är för gammal (är 29), men jag tänker nog ändå att jag i dina skor hade försökt mig på ett till barn. OM det nu inte är så att du faktiskt är i klimakteriet och det tåget har gått, eller om du kanske har snittats och avråtts fler barn av medicinska skäl eller något. Dina tankar om att du är för gammal... Är det att du KÄNNER dig gammal och trött och orken tryter, eller att du tänker mer att "samhället i stort" ser dig som för gammal? Är det det sistnämnda så strunta i det! Så länge du kan bli gravid och själv känner att du har ork så är det ju rätt val. 😊

Eller så, ja... Väntar du på eventuella barnbarn, går i terapi, köper en hund eller vad du nu tror kan vara rätt sätt för dig.

Svar på tråden Hade velat ha fler barn men tiden rinner ut...