Beror ju på vad för typer av brister det handlar om?
Jag jobbar dagligen med rådgivning och tolkning utav blodprover, och kan rent krasst konstatera. Att majoriteten läkare har ingen aning om hur brister skall behandlas. Dom har för lite utbildning inom nutrition, och följer extremt sällan forskningen heller. Folk kan råkar väldigt illa ut inom vården, om dom ej har turen att råkat hamna hos nålen i höstacken till läkare. Beroende på vilken brist det råkar handla om.
Jag anar, utifrån din läkares reaktion. Att det kan handla om grav järnbrist, väldigt lågt D vitamin. Väldigt lågt folat, och farligt lågt B12. Alla, eller ett par utav dessa.
Har ej möjlighet att hjälpa dig specifikt här på forumet, så kommer hänvisa dig vidare till där du kommer kunna få utbildad rådgivning och hjälp (kostar inte någonting).
Gå med i Facebookgruppen Vitamin B12 Wake Up, och skriv ett inlägg beskrivande dina symtom +lägg upp alla dina senaste blodprovsresultat (svenska blodprover kan tolkas utan problem). Det är ingen fara heller om du endast kan knagglig engelska, det brukar gå bra ändå men skulle det vara kris med språket? Så kommer man be mig ta över (är den ende svensktalande moderatorn).
Ser jag inlägg ifrån svenskar först av alla våra admins och mods, så brukar jag ta dom direkt. Men det är ju lite avhängigt på Facebooks algoritm, och tidpunkter som man är online, vem som ser vilka inlägg först osv. (Jag har inte rådgivning i privata meddelande!).
Om du vill bakgrundskolla gruppen, så kan du googla på The B12 Society. Så får du upp vad för typ av organisation vi är, och utifrån vilka principer vi jobbar. Vetenskap. Forskning. Klinisk praxis. BNF-NICE riktlinjerna med mera. Vitamin B12 Wake Up, är organisationens rådgivning-support grupp online.
B12 är ju då vår expertis primärt, men vi har utbildning i att identifiera också annat.
Skulle det röra sig om lågt D vitamin, kan du direkt vända dig till Vitamin D Wellness. Deras behandlings protokoll och expertis rörande D vitaminbrist, är dom enda som vi rekommenderar av dom grupper som existerar rörande D vitaminbrist. Behandlar man D vitaminbrist inkorrekt? Kan det ge allvarliga konsekvenser på sikt. (Behandlingen läkare skriver ut, är dessvärre ej att rekommendera).