Anonym (Ebba) skrev 2024-08-30 09:46:13 följande:
Att tåglinjer läggs ner har inget med politik att göra heller. Folk kanske åker tåg sällan nu och har därför lett till att tågföretag går i konkurs eller höjer priserna för att klara sig. Pendeltåg har alltid haft problem i flera år redan innan det blev moderatledd regering. Sen tror jag inte att det är den första frågan politiker prioriterar med tanke på att Sverige blir allt otryggare så brottslighet har kommit att bli en alltmer viktigare fråga samt sjukvård. Jag har själv varit politiskt aktiv sedan jag var 15 år gammal (är 22 idag) och de frågor vi alltid får är brottslighet och sjukvård.
Nja, det är ju så att politikerna väljer om dom vill satsa på infrastrukturen eller inte. Dessutom måste du ju se helheten. Om vi t.ex ska stå för att vi värnar om miljön och må våra klimatmål. Blir det ju ännu sämre om biltrafiken ökar. Det går läsa om I naturkunskap bl.s. Hur det ökar utsläppen. Då tåg är ett miljövänligare alternativ.
Har du barn? Vill du ha barnbarn? Som ska kunna leva i samma förhållanden som du själv. Borde du nog börja läsa på. Detta är grundat i vetenskap.
Sjukvården är dock sämre, ännu sämre med denna regering. Högern är inte känd för att satsa på välfärd. Snarare nedmonteringen av den. Folk är för bekväma idag. Det är det stora problemet.