Anonym (Kommer rösta på M) skrev 2024-09-08 23:21:40 följande:
Jag har alltid röstat på S innan men jag kommer på M nästa gång. Jag är faktiskt positivt överraskad med tanke på att vi haft en tuff tid med hög inflation och tidö fått arbeta i motvind. Det jag tycker är bra är att de tar sitt ansvar att inte ta emot fler invånare från andra länder än vad landet kan mäkta med att ta ansvar för, vilket är ett stort plus för att kunna vända våldet. Desto bättre vi kan ta hand om nyanlända desto bättre förutsättningar för dem. Jag har även ändrat min inre kompass och tycker nu att regeringen får faktiskt sluta dalta med folk och ha lite mer krav på invånarna i Sverige, något som tidö och nuvarande regering har jämfört med tidigare regering.
Det är väl typ det enda dom åstadkommit. Men det är ju inte M dock, utan SD som har sett till att det blir av. Genom M. Motvind? Ha, det har ju inte ens behövt göra något. Förutom att vänta ut inflationen. Matpriser har inte blivit mycket bättre.
Det skjuts ännu mer idag, är ännu mer våld än förra regeringen. Nu till med i skolor skjuts det, inomhus. Vi har en jättehög arbetslöshet. Som är högre än på mycket länge. Där ser Johan P till att dra in stödet istället, och ännu mer 2025 och 2026. Man gör med andra ord ingenting åt arbetslösheten.
Samtidigt som man tycker att nu är det ett perfekt tillfälle att försämra både akassan och aktivitetsstöd. Vilket bara kommer skjuta problemet till en annan sektion. Folk kommer söka socialbidrag istället. Eller hamna på gatorna. Förmodligen kommer hemlösheten öka.Dom har provat den här typen av bestraffningar förut i sin politik. Och det slutar alltid dåligt . Vård och välfärd blir betydligt sämre.
M är för höginkomsttagare och kommer alltid vara.
Dom vill privatisera allt. Kollektivtrafik börjar dessutom bli sämre. Vilket krymper arbetsmarknaden. Och pendlare kanske avstår att ta ett jobb längre bort. I Storbritannien blev kollektivtrafiken och tåg trafiken speciellt, så dålig med högerns privatiseringar. Att dom faktiskt har gått tillbaka till statligt ägd trafik igen. Det är precis samma utveckling som vi kan se i Sverige nu.
Men visst, on du har råd att betala din egna vård och annat. Som i USA. Är det väl inget problem. Det är dit vi är på väg med deras politik.Det finns liksom mer problem i Sverige att handskas med än invandringen och inflationen. Rätt mycket
mer.Om du har en ok lön, tror jag inte du har råd att betala din egen sjukvård. Bara din halva lön eller mer skulle ätas upp av det. Om du t ex. skulle behöva betala dina egna operationer eller röntgen. Och där borde du nog tänka. Kommer jag få det bättre eller sämre?