Anonym (Göran.) skrev 2024-09-08 15:36:40 följande:
Politiken är precis lika smutsig, full av nepotism oavsett vilka som styr. Vad blir det för skillnad i de stora frågorna.
blev det bättre med den här regeringen?
det tar visserligen tid att uppnå resultat men det får inte vara ett argument till att vallöftena inte genomförs.
själv är jag ?knegare?. Dvs socialdemokraternas kärnväljare eller snarare den tidigare socialdemokratiska kärnväljaren.
vad har socialdemokraterna gjort för oss? Har vi fått det bättre?
har våra löner ökat i förhållande till prisökningarna. Just den frågan kanske ska ställas till facket. Men facket och sossarna går hand i hand.
Nästa fråga är vad hyresgästföreningen har gjort för oss som hyr vår bostad. Även hyresgästföreningen är starkt kopplat till socialdemokraterna.
jag anser att dessa organisationer har svikit oss.
socialdemokraterna har inte gjort någonting under många år för oss knegare.
de har inga visioner om ett rättvisare samhälle. De har inte gjort vardagen lättare för sjuka arbetslösa och ?knegare?
vi har inte fått mer inflytande, tryggare anställningar, kortare arbetstid.
det får vi inte heller med en borgerlig regering. Snarare tvärtom.
idag finns focus på helt andra grupper och debatterna är tramsiga och splittrar samhället.
debatter om människors vardag i arbetslivet diskuteras aldrig. Om det mot förmodan görs så blir det inga förbättringar. Det är bara flum.
sossarna kritiserar regeringen. Men om sossarna får regeringsställning blir det ändå inga förändringar.
vi är lurade. Många tror att det blir STORA förändringar om det blir regeringsskifte.
många tror på de organisationer som ska föra talan för medlemmarna. Men även det är lögn.
de har heller inte lyckats påverka och skapa en bättre vardag.
sverige utvecklas lika dåligt med den borgerliga regeringen som med den socialdemokratiska regeringen.
det är ett skådespel.
för första gången 2022 röstade jag inte.
jag kommer att rösta igen men då retroaktiv.
dvs jag röstar först när det som utlovats är genomfört.
jag vill att Sverige ska bli bra och igen
vi ska bra vård. Bra skolor. Ett rättsväsende som kan hantera kriminalitet. Bra tillgång till el bra infrastruktur
?knegarna? ska ha bra villkor bra löner och som det är nu finns inget parti som kan bygga detta Sverige.
istället blir allt sämre fattigare och mer splittrat.
Ja faktiskt. Du satte fingret på mycket. Det är så tilltrasslat i Sverige på nåt sätt, smarta och kloka beslut är en bristvara. Jag kände sist jag röstade en frustration och uppgivenhet för inga partier tilltalar och jag kommer allt närmare till att avstå min röst trots att jag har fått med modersmjölken vikten med att gå och rösta.