• Anonym (Skräp regering)

Vad håller denna regering på med?

Alltså, är ni nöjda med denna regering?

Ljuger och döljer för folket. Plockar ut det bästa scenariot. Som gynnar deras politik om höjd reduktionsplikt. Säger att vi kommer klara miljömålet. Samtidigt som Naturskyddsföreningen säger att det finns två scenarion som båda är lika möjliga. Där Sverige inte kommer nå klimatmålen.
    Vill inte att Sverige blir nån jäkla soptipp som spyr ur sig massa föroreningar. Känns rent allmänt som att Sverige håller på att bli ett sämre land och tappa status.

Denna regering håller ju på förstör miljön. Och infrastrukturen med. Tåglinjer lägger ner. Men man smörar för miljonärer med sänkta skatter. Fy fan säger jag rent ut sagt. Kännas inte som dom direkt prioriterar viktiga saker i samhället. Om man inte tycker att sänkt rot och rut avdrag är det viktigaste vi kan få. För att utföra lyxrenoveringar. Något är fel. VÄLDIGT, fel.
  • Svar på tråden Vad håller denna regering på med?
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Ee) skrev 2024-09-10 11:10:44 följande:
    En gammal klassiker i alla sammanhang där bidrag ges per deltagare.

"Sätt ett par extra streck per gång i deltagarkolumnen så blir det bra"

LO, ABF, SSU ...

Bidragsträsket behöver saneras, demoleras, tömmas. Systemen måste göras om.
    Jag anser att bidragssamhället förstört Sverige.
  • Tom Araya
    Anonym (Vänta nu) skrev 2024-09-12 11:34:55 följande:
    Du måste jämföra med hur det var före välfärds- och fördelningspolitiken och återkom sedan med vad som blev sämre.
  • Anonym (Råger)
    klyban skrev 2024-09-10 16:26:25 följande:

Rikemans politik som förstör för övriga medborgare, såklart det är bra Skrikandes

Vilket skitsnack.

Vintern 21-22 höll vår familj på att gå under.
    Elen kostade rekordmycket, upp til 650 öre per kw
    Bensinen 23 kr litern
    Räntorna fördubblade !

Vi hade knappt mat för dagen. Fick låna av släkt.

Tror du jag längtar tillbaka till Sossestyre och MP ?
    Fyfan. ! 

Aldrig mer, aldrig.
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Vänta nu) skrev 2024-09-12 11:34:55 följande:
    Njaaa det kan jag inte riktigt hålla med om. Rätt ska vara rätt.

Bidragssamhället har gjort att allt fler har fått det bättre. Däremot kan bidrag förstöra ett samhälle om bidrag inte nyttjas för dess ändamål. Därför är det viktigt att myndigheterna gör ditt jobb och använder skattemedlen på rätt sätt. 

Skattestölderna förstör Sverige och den gör att misstron växer. Bidragssamhället har bidragit till mycket gott, men också förstört Sverige när bidragen inte nyttjats väl.
  • Anonym (Blir inte mycket bättre)
    Anonym (Råger) skrev 2024-09-12 11:57:38 följande:
    Vilket skitsnack.

Bensinen 23 kr litern
    Räntorna fördubblade !

Fyfan. ! 

Aldrig mer, aldrig.
     Vad bra, då kan jag passa på att upplysa dig om att elen blir dyrare från med oktober i år.  Och det är med denna regering. Dessutom har bensin och räntor mer med världsläget att göra. Än vilket parti som sitter.
  • Anonym (Blir inte mycket bättre)
    Anonym (Ee) skrev 2024-09-10 15:51:56 följande:

Hörde några minuter på statsministerns tal i riskdagen idag

Regeringen ska flytta ut trålgränsen och öka möjligheterna till jakt på skarv och säl.

Regeringen ska också lätta på såväl bygglovsregler som strandskydd.

Det tackar vi för.

Ja vad sa han egentligen? Vi lämnar en tid av inflation, höga räntor, mm mm och sprängningar och skjutningar bakom oss... vänta lite nu. Va? När det skjuts och sprängs som aldrig förr.  Så sent som idag faktiskt. Det var i princip bara ett tal om det bra som skett.

Ingenting om problemen som de har kvar. Högsta arbetslösheten på 10 år. Med fler varsel. Och att den dessutom ökar. Då tycker man det är en briljant ide' att sänka akassan och aktivitetstödet för folk. När kommunerna sen kommer kollapsa ekonomiskt. För att allt fler tvingas söka socialbidrag. Jag tror det här kommer vara ett av de största misstagen, denna regering gör. Tror du,  att de här människorna kommer rösta på denna regering? En regering som sätter dom på svält kant eller hemlöshet? Haha
    Inte ens jag är så naiv.

Vi blir allt fattigare som land. Med fler barnfamiljer som vräks. Speciellt dom senaste två åren. Att byggnad av lägenheter minskat med mer än hälften. Man måste se helheten i hela landet. Inte bara NATO och invandring. 

Dessutom är det en stor gåta för mig, varför så många röstar på ett block som egentligen vänder sig till ca 3 % av befolkningen. Det innebär att väldigt många röstar för att få det sämre lol
  • Anonym (Lugn)
    Vilket skitsnack.

Bensinen 23 kr litern
    Räntorna fördubblade !

Fyfan. ! 

Aldrig mer, aldrig.
    Jag förstår dig, nej tack till sossestyre och miljöfanatikerna!

Elen kostrar rekordmycket då vi har ett kallare klimat men också för att vi har en gemensam elmarknad och Maggan kan få lite rätt för att det var Putinpriser. Men
    miljöextremisterna har alltid varit anti kärnkraft och har bedrivit en politik för att avveckla kärnkraften. Så vist är har deras politik påverkat oss negativt.

Våra höga matpriser beror på att vi är beroende av import. Exempelvis har Norge en fördelaktigare jordbrukspolitik som kommer landet till gagn, därför har Norge inte drabbas lika hårt av inflationen som Sverige.
    Men miljöextremisternas lösning är att ge mer pengar till bönderna. Extremisterna har inte förstått att det är just deras politik som gör att bönderna inte har råd. Det rödgröna blocket vill är att  avskaffa kapitalismen och se till att bönderna blir beroende av staten. Här föreslår alltså extremisterna att använda bidragen på fel sätt.

Ge bönderna möjligheterna till att expandera och tjäna pengar så kommer det i längden gynna hela riket och vi behöver inte importera mat i lika hög utsträckning. Win win för klimatet och plånboken
  • Anonym (Råger)

Bara tanken på att Morgan Johansson och Annika Strandhäll återigen skulle
    sitta i regeringen får mej att må fysikt illa. Fy fan alltså

• Anonym (Lugn)
    Anonym (Råger) skrev 2024-09-12 14:24:52 följande:

Bara tanken på att Morgan Johansson och Annika Strandhäll återigen skulle
    sitta i regeringen får mej att må fysikt illa. Fy fan alltså

Jag förstår dig.

Om tjommarna ska vara med och styra Sverige tillsammans med opinionen så är vi körda. Vi har inte råd om oppositionen skulle komma till makten igen. 
  • klyban
    Vilket skitsnack.

Bensinen 23 kr litern
    Räntorna fördubblade !

Fyfan. ! 

Aldrig mer, aldrig.

Det var pga nazisten putins anfallskrig.
    Trodde du någon hade glömt detta redan?
    Snacka om missa helt Förvånad

Och två, inte ett enda ord du skrev ändrar att det är en rikemanspolitik och som bara kommer drabba dom och begränsa tillgången.

Och den som håller på haverera för lite ökade elkostnader, ja, den har inte ställt upp sin ekonomi speciellt smart och har buffert för tillfälliga utgifter.

Anonym (Blir inte mycket bättre) skrev 2024-09-12 12:27:02 följande:
     Vad bra, då kan jag passa på att upplysa dig om att elen blir dyrare från med oktober i år.  Och det är med denna regering. Dessutom har bensin och räntor mer med världsläget att göra. Än vilket parti som sitter.

Och glöm inte reduktionsplikten som kommer tillbaka också :lol:
    För när den försvann så tappade man bidrag på ~40miljarder.

Anonym (Lugn) skrev 2024-09-12 13:51:15 följande:
    Jag förstår dig, nej tack till sossestyre och miljöfanatikerna!

Elen kostrar rekordmycket då vi har ett kallare klimat men också för att vi har en gemensam elmarknad och Maggan kan få lite rätt för att det var Putinpriser. Men
    miljöextremisterna har alltid varit anti kärnkraft och har bedrivit en politik för att avveckla kärnkraften. Så vist är har deras politik påverkat oss negativt.

Våra höga matpriser beror på att vi är beroende av import. Exempelvis har Norge en fördelaktigare jordbrukspolitik som kommer landet till gagn, därför har Norge inte drabbas lika hårt av inflationen som Sverige.
    Men miljöextremisternas lösning är att ge mer pengar till bönderna. Extremisterna har inte förstått att det är just deras politik som gör att bönderna inte har råd. Det rödgröna blocket vill är att  avskaffa kapitalismen och se till att bönderna blir beroende av staten. Här föreslår alltså extremisterna att använda bidragen på fel sätt.

Ge bönderna möjligheterna till att expandera och tjäna pengar så kommer det i längden gynna hela riket och vi behöver inte importera mat i lika hög utsträckning. Win win för klimatet och plånboken

Värt och notera att inlägget "glömde" av att berätta att det var putlers anfallskrig som skapade detta och ingen i politiken i Sverige.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad håller denna regering på med?