• Anonym (Skräp regering)

Vad håller denna regering på med?

Alltså, är ni nöjda med denna regering?

Ljuger och döljer för folket. Plockar ut det bästa scenariot. Som gynnar deras politik om höjd reduktionsplikt. Säger att vi kommer klara miljömålet. Samtidigt som Naturskyddsföreningen säger att det finns två scenarion som båda är lika möjliga. Där Sverige inte kommer nå klimatmålen.
    Vill inte att Sverige blir nån jäkla soptipp som spyr ur sig massa föroreningar. Känns rent allmänt som att Sverige håller på att bli ett sämre land och tappa status.

Denna regering håller ju på förstör miljön. Och infrastrukturen med. Tåglinjer lägger ner. Men man smörar för miljonärer med sänkta skatter. Fy fan säger jag rent ut sagt. Kännas inte som dom direkt prioriterar viktiga saker i samhället. Om man inte tycker att sänkt rot och rut avdrag är det viktigaste vi kan få. För att utföra lyxrenoveringar. Något är fel. VÄLDIGT, fel.
  • Svar på tråden Vad håller denna regering på med?
  • KillBill

Det skulle vara kul om Richard Jomshof faller på eget grepp. Det är nämligen den SD-styrda M/KD/L regeringen som drivit igenom den lagförändring som ligger bakom att Richard Jomshof är misstänkt för hets mot folkgrupp. Betänkandet är undertecknad av ingen mindre än Richard Jomshof Skrattande

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    KillBill skrev 2024-09-15 21:25:06 följande:

Det skulle vara kul om Richard Jomshof faller på eget grepp. Det är nämligen den SD-styrda M/KD/L regeringen som drivit igenom den lagförändring som ligger bakom att Richard Jomshof är misstänkt för hets mot folkgrupp. Betänkandet är undertecknad av ingen mindre än Richard Jomshof Skrattande

Hmmm, det är nu man inser att SD anser den lagen inte gäller dom.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Vänta nu)
    Tom Araya skrev 2024-09-12 11:38:37 följande:
    Du måste jämföra med hur det var före välfärds- och fördelningspolitiken och återkom sedan med vad som blev sämre.
    Ganska mycket.
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-09-12 14:38:05 följande:
    Jag förstår dig.

Om tjommarna ska vara med och styra Sverige tillsammans med opinionen så är vi körda. Vi har inte råd om oppositionen skulle komma till makten igen. 
    Jo vi hade en MP-styrd S regering i åtta år. Jag längtar inte tillbaka till den tiden när Miljöpartiet styrde..

Men jag är ju vuxen och inte partipolitiskt knuten till nånting, så jag fattar ju att inget parti har alla svaren och allt var inte sämre än nu osv. Mest bara annorlunda.
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-09-12 12:05:31 följande:
    Njaaa det kan jag inte riktigt hålla med om. Rätt ska vara rätt.

Bidragssamhället har gjort att allt fler har fått det bättre. Däremot kan bidrag förstöra ett samhälle om bidrag inte nyttjas för dess ändamål. Därför är det viktigt att myndigheterna gör ditt jobb och använder skattemedlen på rätt sätt. 

Skattestölderna förstör Sverige och den gör att misstron växer. Bidragssamhället har bidragit till mycket gott, men också förstört Sverige när bidragen inte nyttjats väl.
    Fast med bidragssamhället så menar jag ju inte att den som behöver får en subventionerad permobil. Utan systemet med höga skatter som sen ska delas utbyten precis allt och alla.

Till slut spricker liksom bubblan.

Alla föreningsbidrag och annat måste bort. Det förstör Sverige. Kriminella aktörer parasiterar på detta! 
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Vänta nu) skrev 2024-09-16 10:41:16 följande:
    Fast med bidragssamhället så menar jag ju inte att den som behöver får en subventionerad permobil. Utan systemet med höga skatter som sen ska delas utbyten precis allt och alla.

Till slut spricker liksom bubblan.

Alla föreningsbidrag och annat måste bort. Det förstör Sverige. Kriminella aktörer parasiterar på detta! 
    Okej då förstår jag vad du menar.

Ja bubblan prickar om skatter ska delas ut till allt och alla utan att det fyller ett syfte. Men regeringen försöker få ordning på skattesystemet.
  • Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-09-16 15:58:57 följande:
    Okej då förstår jag vad du menar.

Ja bubblan prickar om skatter ska delas ut till allt och alla utan att det fyller ett syfte. Men regeringen försöker få ordning på skattesystemet.
    Ska man ha en fördelningspolitik vilket jag personligen tycker att vi ska ha så måste man nog ändå dra gränsen någonstan.
  • Anonym (Mkg)
    Anonym (Blir inte mycket bättre) skrev 2024-09-12 12:27:02 följande:
     Vad bra, då kan jag passa på att upplysa dig om att elen blir dyrare från med oktober i år.  Och det är med denna regering. Dessutom har bensin och räntor mer med världsläget att göra. Än vilket parti som sitter.
    Anonym (Blir inte mycket bättre) skrev 2024-09-12 12:36:24 följande:
     Ja vad sa han egentligen? Vi lämnar en tid av inflation, höga räntor, mm mm och sprängningar och skjutningar bakom oss... vänta lite nu. Va? När det skjuts och sprängs som aldrig förr.  Så sent som idag faktiskt. Det var i princip bara ett tal om det bra som skett.

Ingenting om problemen som de har kvar. Högsta arbetslösheten på 10 år. Med fler varsel. Och att den dessutom ökar. Då tycker man det är en briljant ide' att sänka akassan och aktivitetstödet för folk. När kommunerna sen kommer kollapsa ekonomiskt. För att allt fler tvingas söka socialbidrag. Jag tror det här kommer vara ett av de största misstagen, denna regering gör. Tror du,  att de här människorna kommer rösta på denna regering? En regering som sätter dom på svält kant eller hemlöshet? Haha
    Inte ens jag är så naiv.

Vi blir allt fattigare som land. Med fler barnfamiljer som vräks. Speciellt dom senaste två åren. Att byggnad av lägenheter minskat med mer än hälften. Man måste se helheten i hela landet. Inte bara NATO och invandring. 

Dessutom är det en stor gåta för mig, varför så många röstar på ett block som egentligen vänder sig till ca 3 % av befolkningen. Det innebär att väldigt många röstar för att få det sämre lol

Det går inte att få ner arbetslösheten när vi har satsat på tillväxt genom en befolkningsökning samtidigt som vi i årtionde har outsoursat jobb till kina

Det är helt omöjligt 

• Anonym (Vänta nu)
    Anonym (Mkg) skrev 2024-09-16 21:01:41 följande:
    Anonym (Blir inte mycket bättre) skrev 2024-09-12 12:36:24 följande:
     Ja vad sa han egentligen? Vi lämnar en tid av inflation, höga räntor, mm mm och sprängningar och skjutningar bakom oss... vänta lite nu. Va? När det skjuts och sprängs som aldrig förr.  Så sent som idag faktiskt. Det var i princip bara ett tal om det bra som skett.

Ingenting om problemen som de har kvar. Högsta arbetslösheten på 10 år. Med fler varsel. Och att den dessutom ökar. Då tycker man det är en briljant ide' att sänka akassan och aktivitetstödet för folk. När kommunerna sen kommer kollapsa ekonomiskt. För att allt fler tvingas söka socialbidrag. Jag tror det här kommer vara ett av de största misstagen, denna regering gör. Tror du,  att de här människorna kommer rösta på denna regering? En regering som sätter dom på svält kant eller hemlöshet? Haha
    Inte ens jag är så naiv.

Vi blir allt fattigare som land. Med fler barnfamiljer som vräks. Speciellt dom senaste två åren. Att byggnad av lägenheter minskat med mer än hälften. Man måste se helheten i hela landet. Inte bara NATO och invandring. 

Dessutom är det en stor gåta för mig, varför så många röstar på ett block som egentligen vänder sig till ca 3 % av befolkningen. Det innebär att väldigt många röstar för att få det sämre lol

Det går inte att få ner arbetslösheten när vi har satsat på tillväxt genom en befolkningsökning samtidigt som vi i årtionde har outsoursat jobb till kina

Det är helt omöjligt 

Det tror jag är förenklat. Hur gör länder som har större befolkning än Sverige? Har de exakt lika många arbetsföra som Sverige har och sedan är resten arbetslösa.
  • Tom Araya
    Anonym (Vänta nu) skrev 2024-09-16 10:28:18 följande:
    Ganska mycket.
    Kom igen, räkna upp det, annars har det inte hänt.
Svar på tråden Vad håller denna regering på med?