Anonym (Blir inte mycket bättre) skrev 2024-09-12 12:27:02 följande:
Vad bra, då kan jag passa på att upplysa dig om att elen blir dyrare från med oktober i år. Och det är med denna regering. Dessutom har bensin och räntor mer med världsläget att göra. Än vilket parti som sitter.
Anonym (Blir inte mycket bättre) skrev 2024-09-12 12:36:24 följande:
Ja vad sa han egentligen? Vi lämnar en tid av inflation, höga räntor, mm mm och sprängningar och skjutningar bakom oss... vänta lite nu. Va? När det skjuts och sprängs som aldrig förr. Så sent som idag faktiskt. Det var i princip bara ett tal om det bra som skett.
Ingenting om problemen som de har kvar. Högsta arbetslösheten på 10 år. Med fler varsel. Och att den dessutom ökar. Då tycker man det är en briljant ide' att sänka akassan och aktivitetstödet för folk. När kommunerna sen kommer kollapsa ekonomiskt. För att allt fler tvingas söka socialbidrag. Jag tror det här kommer vara ett av de största misstagen, denna regering gör. Tror du, att de här människorna kommer rösta på denna regering? En regering som sätter dom på svält kant eller hemlöshet? Haha
Inte ens jag är så naiv.
Vi blir allt fattigare som land. Med fler barnfamiljer som vräks. Speciellt dom senaste två åren. Att byggnad av lägenheter minskat med mer än hälften. Man måste se helheten i hela landet. Inte bara NATO och invandring.
Dessutom är det en stor gåta för mig, varför så många röstar på ett block som egentligen vänder sig till ca 3 % av befolkningen. Det innebär att väldigt många röstar för att få det sämre lol
Det går inte att få ner arbetslösheten när vi har satsat på tillväxt genom en befolkningsökning samtidigt som vi i årtionde har outsoursat jobb till kina
Det är helt omöjligt