• Anonym (H)

Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?

Killar, tycker ni att det är attraktivt med kort hår på kvinnor?

• Svar på tråden Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?
  • Anonym (försöker)

Jag försöker komma på kvinnliga skädespelare, sångare och modeller som jag tycker är snygga. Jag kommer faktiskt bara på korthåriga, och rentav rakade, just nu. Alla kanske inte är det jämt men de är/var i alla fall det när jag upptäkte dem/att de var snygga.

Om jag vänder på det och funderar på vilka kvinnliga dito med långt hår är de mycket färre till antalet. Jag kommer faktiskt bara på 3 stycken just nu, men kan säkert räkna upp 10 korthåriga/rakade utan problem.

• Anonym (M)
    Agda90 skrev 2024-08-29 14:31:33 följande:
    Du får gå genom tråden och ställa den frågan till alla kvinnor som har skrivit i den i så fall.
    Nu var det ju så att det jag främst ville kommentera var just det du skrev om kvinnor ska bestämma sig utifrån svaren i en tråd, låt folk göra vad de vill av svaren och bidra till topic istället, om du nu anser att du hör till gruppen som frågan var ställd 
  • Anonym (korven)

Har haft både kort och långt, just nu axellångt. 

Jag passar faktiskt alla dessa frisyrer.

Men har märkt en intressant sak, när jag är långhårig brukar män oftare "slentrian"kolla in en. Dvs får mer blickar generellt då. Men när jag var korthårig så var det inte lika många som spanade in mig, men dem som väl gjorde det verkade gilla mig.

Så jag tror att långt hår --> man blir insparad i högre grad, anses som attraktiv vid första anblick, som en sorts papperssiluett av en kvinna liksom
    kort hår --> de som väl spanar in en, gillar en mer på riktigt, inte bara ett allmänt span på gatan.

• Anonym (C)
    Anonym (korven) skrev 2024-08-29 14:38:48 följande:

Har haft både kort och långt, just nu axellångt. 

Jag passar faktiskt alla dessa frisyrer.

Men har märkt en intressant sak, när jag är långhårig brukar män oftare "slentrian"kolla in en. Dvs får mer blickar generellt då. Men när jag var korthårig så var det inte lika många som spanade in mig, men dem som väl gjorde det verkade gilla mig.

Så jag tror att långt hår --> man blir insparad i högre grad, anses som attraktiv vid första anblick, som en sorts papperssiluett av en kvinna liksom
    kort hår --> de som väl spanar in en, gillar en mer på riktigt, inte bara ett allmänt span på gatan.

Så när du spanar in killar där på stan, är det för att du inte gillar vad de har? 
  • Agda90
    Anonym (M) skrev 2024-08-29 14:37:09 följande:
    Nu var det ju så att det jag främst ville kommentera var just det du skrev om kvinnor ska bestämma sig utifrån svaren i en tråd, låt folk göra vad de vill av svaren och bidra till topic istället, om du nu anser att du hör till gruppen som frågan var ställd 
    Om du anser att jag är off topic, vad sjutton är inte du då just nu?
  • NorrlandsMan

Sådär.. Passar på 1/10 men på 1/100 som passerat 45

• Anonym (Fröken näsvis)
    Anonym (F) skrev 2024-08-29 14:28:18 följande:
    Jaha, jag kan tänka mig det. De tycker väl att vi svenskor är lite väl jordnära kanske. Det är ju olika kulturer förstås. 
    Ja vi klär oss lite som vi känner för det och bryr oss inte lika mycket om kvinnlighet, skillnaden är tydlig. Jag älskar mysbyxor när jag promenerar med hund.😈 Älskar diversity av utseenden.
  • Anonym (M)
    Agda90 skrev 2024-08-29 15:32:14 följande:
    Om du anser att jag är off topic, vad sjutton är inte du då just nu?
    Det är inte OT att efterlysa svar som är relevanta för frågeställningen
  • Agda90
    Anonym (M) skrev 2024-08-29 14:37:09 följande:
    Men vad är ditt problem?
    Har du hakat upp dig som en trasig skiva? Eller har du svårt att förstå en input i en tråd?
    Min poäng var att man ska göra det man SJÄLV vill och inte vad andra säger åt en att göra. Du skriver det själv men bör jag gör det är det fel?
  • Anonym (F)
    NorrlandsMan skrev 2024-08-29 15:51:57 följande:

Sådär.. Passar på 1/10 men på 1/100 som passerat 45

Det är synd, för det är betydligt lättare att ha långt hår som ung när håret är tjockt. De flesta som klipper håret när de är äldre gör ju det för att håret är för tunt för att ha långt. Ingen som vill ha genomskinligt hår som är tunt som en råttsvans. 
Svar på tråden Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?