• Anonym (H)

Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?

Killar, tycker ni att det är attraktivt med kort hår på kvinnor?

• Svar på tråden Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?
  • Anonym (J)

Beror ju helt på individen 

• Anonym (k)

Det beror på vem man frågar och vem som har kort hår. Men kan dela med mig av en lite rolig historia här. Jag var höggravid och gick till frisören. Mådde så dåligt i frisörstolen den var obekväm och det var så varmt. Tyvärr klippte frisören katastrofalt dåligt så kag kunde inte behålla frisyren. Men jag klarade inte av att sitta i frisörstolen igen så mannen köpte en hårtrimmer. Vi bodde i husvagn på camping just då. Vi gick till duschrummet på campingen och jag hade huvudet över sopkorgen och mannen rakade av mitt hår. Min mamma sa "det där är nog det sämsta beslut du tagit, tänk dig för vad du gör. Nu kanske han lämnar dig" Min pojkvän sa det finaste han kunde säga då " min kärlek för dig sitter djupare än hårrötterna" 

• Anonym (J)
    Anonym (k) skrev 2024-08-26 18:48:18 följande:

Det beror på vem man frågar och vem som har kort hår. Men kan dela med mig av en lite rolig historia här. Jag var höggravid och gick till frisören. Mådde så dåligt i frisörstolen den var obekväm och det var så varmt. Tyvärr klippte frisören katastrofalt dåligt så kag kunde inte behålla frisyren. Men jag klarade inte av att sitta i frisörstolen igen så mannen köpte en hårtrimmer. Vi bodde i husvagn på camping just då. Vi gick till duschrummet på campingen och jag hade huvudet över sopkorgen och mannen rakade av mitt hår. Min mamma sa "det där är nog det sämsta beslut du tagit, tänk dig för vad du gör. Nu kanske han lämnar dig" Min pojkvän sa det finaste han kunde säga då " min kärlek för dig sitter djupare än hårrötterna" 

Väldigt konstigt sagt av din mamma. Som om en man skulle lämna sin gravida kvinna pga dennes hår. 
  • Anonym (k)
    Anonym (J) skrev 2024-08-26 18:53:13 följande:
    Väldigt konstigt sagt av din mamma. Som om en man skulle lämna sin gravida kvinna pga dennes hår. 
    Ja det var nog något av det konstigaste mamma sagt
  • Tecum

Rent allmänt föredrar jag långt hår på kvinnor. Men vissa klär även i kort så det är ingen dealbreaker.

• Anonym (PP)

Jag gillar det skarpt, samtidigt är jag väldigt förtjust i kvinnor som har lite androgynt utseende, eller som är lite allmänt pojkflickiga.

• Anonym (Hilda)

Har läst att 7/10 män föredrar långt hår. Men det finns då gott om individer som inte bryr sig så mycket. Och alla däremellan.

• Meddelande borttaget
  • Agda90

Det är ju inte mannen som ska sköta det långa håret utan kvinnan som har det. 

Min pappa är av åsikten att kvinnor ska ha långt hår annars är de inte feminina. Det är hans åsikt och han har varje gång som jag har valt att klippa mig kort genom åren pikat ganska elakt. 

Jag passar bättre i kort hår. Jag trivs bättre i kort hår. Mitt hår är betydligt lättare att sköta när det är kort. När jag har haft det långt har det hängt platt om jag inte har lagt 3-4 timmar på styling. Och i ärlighetens namn inte sjutton går jag upp mitt i natten får att få bukt på bångstyrigt hår!

Min man, sedan 25 år tillbaka, visste om att jag tänkte göra en drastisk förändring efter att ha haft håret långt under x antal år. När jag kom hem från frisören tappade han hakan. Jag hade verkligen hittat rätt frisyr för MIG. 
    Svågern, som annars inte säger mycket, berömde min nya frisyr. Personalen på ICA stoppade mig butiken och gav komplimanger. 

Och jag älskar min frisyr och trivs väldigt bra i den. 

Och i ärlighetens namn, om en man hänger upp sig enbart till det yttre så tror jag inte att det är en man som skulle attrahera mig (om jag var singel)

Svar på tråden Är det attraktivt med kort hår på kvinnor?