• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Augustilejon
    clarababa skrev 2024-09-04 09:09:24 följande:

Tack för att ni delade med er om hur ni mår.
    Känns som att detta är enda stället jag kan prata med andra som är i samma situation. Mina vänner kan inte relatera då de blivit gravida på 1-3 försöken och slänger ur sig saker som "Det händer när du minst anar det" och "var glad att du iallafall har ett barn, de finns de som inte ens kan få ett". 

Jag är 24 år och trodde att det här med att skaffa barn kan jag planera precis som jag vill. Ribbans sattes högt då vår tvååring blev till på första försöket. Jag trodde jag och min sambo var superfertila och det gör ont att inse att det inte är så. 

Ni som försökt en längre tid, planerar ni för ivf eller vill ni bli gravida naturligt?

Jag är 32, inne på 6:e försöket och har aldrig varit gravid innan. Har känt mig besviken varje månad när mensen kommer men tror ändå att jag var inställd från början på att det kan ta lite tid så även om det känns tråkigt känns det inte bottenlöst. Tror jag. Eller så är det för att jag inte på riktigt vågar gå in i känslan av att hoppas.

Ivf låter väldigt påfrestande för kroppen, så min inställning än så länge är att försöka naturligt så långt det går. Men vi har inte riktigt satt någon gräns för hur lång tid det är. 

Men jag är också i en umgängeskrets där väldigt få har barn än så länge, det spelar nog stor roll för känslor kring stress, duglighet, förväntan osv ❤️
  • Babybooom24

Hänger gärna också på i tråden. Följer med spänning de som har BIM snart men också gänget mot slutet av månaden!! Glad Har min mens just nu och förväntat äl någongång mellan 14-17 september. BIM 30 september. Det är tredje månaden vi försöker bli gravida och jag är 33 år och har inga barn sedan tidigare! Gjort ägglossningstest - ska göra denna också. Tänkte också börja tempa - förstått att många gör det med framgång efter att ha läst här i tråden och i andra trådar! 

Lääängtar så mycket efter en bebis!

• Anonym (Tvåa)
    clarababa skrev 2024-09-04 09:09:24 följande:

Tack för att ni delade med er om hur ni mår.
    Känns som att detta är enda stället jag kan prata med andra som är i samma situation. Mina vänner kan inte relatera då de blivit gravida på 1-3 försöken och slänger ur sig saker som "Det händer när du minst anar det" och "var glad att du iallafall har ett barn, de finns de som inte ens kan få ett". 

Jag är 24 år och trodde att det här med att skaffa barn kan jag planera precis som jag vill. Ribbans sattes högt då vår tvååring blev till på första försöket. Jag trodde jag och min sambo var superfertila och det gör ont att inse att det inte är så. 

Ni som försökt en längre tid, planerar ni för ivf eller vill ni bli gravida naturligt?

Det är så synd att den allmänna uppfattningen är att man blir gravid så fort man inte skyddar sig, när det i verkligheten tar i snitt sju månader att bli gravid och är helt normalt att det tar upp till ett år.Vi hade svårt att få till vårt första barn, över två år med missfall ( som också är så så vanligt men ingen pratar om). Vi kommer försöka ett år på egen hand och sen konsultera ivf-klinik. Vi gjorde utredning innan första barnet, men gör kanske en till om vi börjar känna oss osäkra.
  • Nanathalie
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-04 16:35:17 följande:
    Jag är osäker på om jag ser något. Kan va något. Men osäker. upplösningen på bilder här på familjeliv är inte den bästa 😅 ta ett test i morgon igen eller i övermorgon. När hade du BIM? :)
    Jag fick ingen mens när jag trodde jag skulle ha mens, alltså 1v sedan. Fick ju en brun flytning som jag trodde var implantationsblödning. Jag testar dagligen nu.
  • Supermario91
    Emlan93 skrev 2024-09-03 13:23:28 följande:
    Åh! Förstår att man hinner planera och längta mycket på den tiden. Jag har också hört det, att kroppen vet på ett annat sätt vad den ska fokusera på nästa gång. Håller alla tummarna för ett maj barn Hjärta alltid drömt om ett sommarbarn men vi fick två decemberbebisar istället så får se hur det går med den planen den här gången Flört Mina blir 3 år nu i december, förstår inte hur det hände? hur gammal är din?
    Ja jag tycker också om tanken med ett sommar Barn 🥰

åh va härligt! min blir 2 i februari! 

har tyvärr blivit förkyld nu och hade feber igår, känns inte som ultimat tillstånd för att bli gravid :/
  • Nanathalie
    Supermario91 skrev 2024-09-04 19:40:45 följande:

har tyvärr blivit förkyld nu och hade feber igår, känns inte som ultimat tillstånd för att bli gravid :/
    Man har faktiskt LÄTTARE att bli gravid när man har någon typ av infektion i kroppen. Kroppen fokuserar då på att läka infektion snarare än att "stöta bort" en implantation. 
  • Anonym (Sladdis2025)
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-04 20:46:45 följande:
    Anonym Sladdis2025 - Hur går det för dig? 😃
    Tackar som frågar 😄
    så här ser det ut nu 
    Inget nytt roligt tror jag, ingen gravidgraf tror jag iallafall 😂
    hur går det för dig?😊
  • Emlan93
    Nanathalie skrev 2024-09-04 20:26:04 följande:
    Man har faktiskt LÄTTARE att bli gravid när man har någon typ av infektion i kroppen. Kroppen fokuserar då på att läka infektion snarare än att "stöta bort" en implantation. 
    Det har jag också förstått det som! ☺️

Eller hur!! 🥹 mysigt! Då är det lite mer än ett år mellan våra. Spännande!!

åh stackare! Vi är sjuka här hemma också, hösten är här och vabben 😅 men ja, har också hört att kroppen kan ha lättare att behålla en graviditet vid sjukdom. Men man ska orka också! Hehe. Krya!

• Supermario91
    Nanathalie skrev 2024-09-04 20:26:04 följande:

Emlan93 skrev 2024-09-04 21:14:36 följande:
    Det har jag också förstått det som! ☺️

Eller hur!! 🥹 mysigt! Då är det lite mer än ett år mellan våra. Spännande!!

åh stackare! Vi är sjuka här hemma också, hösten är här och vabben 😅 men ja, har också hört att kroppen kan ha lättare att behålla en graviditet vid sjukdom. Men man ska orka också! Hehe. Krya!

Åh men de va positiva nyheter! Hoppas de fastnar då 😍

ja tråkigt men sjukstuga! Verkar iaf som min lilla är pigg nog för förskolan imorgon! 🙏🏻

när har ni BIM?  

Svar på tråden BIM September 2024