• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • clarababa

Tack för att ni delade med er om hur ni mår.
    Känns som att detta är enda stället jag kan prata med andra som är i samma situation. Mina vänner kan inte relatera då de blivit gravida på 1-3 försöken och slänger ur sig saker som "Det händer när du minst anar det" och "var glad att du iallafall har ett barn, de finns de som inte ens kan få ett". 

Jag är 24 år och trodde att det här med att skaffa barn kan jag planera precis som jag vill. Ribbans sattes högt då vår tvååring blev till på första försöket. Jag trodde jag och min sambo var superfertila och det gör ont att inse att det inte är så. 

Ni som försökt en längre tid, planerar ni för ivf eller vill ni bli gravida naturligt?

• knyttets

Intressant att läsa om allas tankar och känslor. Det är verkligen omtumlande det här med att försöka få barn. Jag blev själv gravid med första barnet på första försöket och nu med andra så är vi inne på fjärde försöket. Tänkte att jag inte ska ta det så hårt men sjukt hur mycket det äter av min hjärnverksamhet och hur ledsamt det är varje gång det misslyckas trots att vi på alla vis är inom ramen för "normalt" ännu. Jag vill tipsa alla om boken "Saker jag lärt mig om sorg" som handlar om just alla de här känslorna.

Själv är jag inne på äl+8 idag. Kunde inte låta bli att ta ett test idag. Negativt förstås. Hoppas på ett plus ännu denna vecka. Haft lätt illamående som kommer och går och en del värk och stickningar i mage och rygg. Lika snabbt är det mensen som kommer. Men skam den som ger sig. 

• mothertotwo

Det lutar mot att den blir positiv snart. Vilket måste innebära att det finns en chans till helgen. Åtminstone till fredag. Den ena är ifrån igår och den andra är från idag. Vilket innebär att bim måste bli framskjuten till typ den 22 sep. Detta är ju så spännande! :) 
  • LifeGivesYouLemonade
    mothertotwo skrev 2024-09-04 11:07:57 följande:

Det lutar mot att den blir positiv snart. Vilket måste innebära att det finns en chans till helgen. Åtminstone till fredag. Den ena är ifrån igår och den andra är från idag. Vilket innebär att bim måste bli framskjuten till typ den 22 sep. Detta är ju så spännande! :) 
    Ja det ser ut att öka så snart blir det positivt nog 😀
  • Nanathalie

Jag blev gravid MED ppiller första gången, andra gången efter ca 6 månader efter pillerstopp. Aldrig haft oregelbunden mens. Nu helt plötsligt oregelbunden mens (till och med helt utebliven denna cykel) och inget plus. 

Klart man får känna sig besviken och ledsen. Jag är framförallt frustrerad. Orkar inte med den känslan och försöker gå på "händer det så händer det", ändå sitter man som på nålar innan mensen kommer. Upplever också att detta tar så otroligt mycket tid av min tankeverksamhet. Försöker liksom planera livet utefter en sommarbebis nästa år men verkar svårlösr.

• Nanathalie

Tycker mig se något men känner också mig sinnessjukt linjeblind just nu. Ser ni något eller är jag ute på tunn is och greppar halmstrån?

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-09-04 12:26:22 följande:

Jag blev gravid MED ppiller första gången, andra gången efter ca 6 månader efter pillerstopp. Aldrig haft oregelbunden mens. Nu helt plötsligt oregelbunden mens (till och med helt utebliven denna cykel) och inget plus. 

Klart man får känna sig besviken och ledsen. Jag är framförallt frustrerad. Orkar inte med den känslan och försöker gå på "händer det så händer det", ändå sitter man som på nålar innan mensen kommer. Upplever också att detta tar så otroligt mycket tid av min tankeverksamhet. Försöker liksom planera livet utefter en sommarbebis nästa år men verkar svårlösr.

Förstår verkligen din frustration. Ville kolla med dig om du hade pcos? Har man cysta på äggstocken kan det också göra att mens blir oregelbunden och ibland utebli tills cystan försvunnit. Sist jag hade det trodde jag verkligen att det var en graviditet. Hade t.o.m. symtom!  Kan du inte boka tid till gyn så att dem kan kolla läget? Skickar dig styrkekramar.
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-09-04 13:08:03 följande:
    Förstår verkligen din frustration. Ville kolla med dig om du hade pcos? Har man cysta på äggstocken kan det också göra att mens blir oregelbunden och ibland utebli tills cystan försvunnit. Sist jag hade det trodde jag verkligen att det var en graviditet. Hade t.o.m. symtom!  Kan du inte boka tid till gyn så att dem kan kolla läget? Skickar dig styrkekramar.
    Hade ingen aning, får nog kolla med gyn så det inte är något sådant. Aldrig haft pcos innan, kanske har det kommit på senare år? Tack för tips!
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-09-04 15:03:33 följande:
    Hade ingen aning, får nog kolla med gyn så det inte är något sådant. Aldrig haft pcos innan, kanske har det kommit på senare år? Tack för tips!
    Ingen aning om det kan komma på senare år. Jag har inte konstaterat pcos själv men har hänt några gånger att jag fått cysta på äggstockarna. Var hos gyn då för undersökning och fick något som skulle starta igång min mens. Kan vara värt för dig att kolla upp om du inte fått igång din mens riktigt och om det inte är en graviditet. Ser inte två sträck på ditt test i alla fall, men du kan vara låghormonare med. Vilken dag är du i din menscykel nu? Utebliven mens kan också bero på många andra saker t.ex stress. Men ring en gynekolog och be dem undersöka dig. 
  • LifeGivesYouLemonade
    Nanathalie skrev 2024-09-04 12:32:16 följande:

Tycker mig se något men känner också mig sinnessjukt linjeblind just nu. Ser ni något eller är jag ute på tunn is och greppar halmstrån?

Jag är osäker på om jag ser något. Kan va något. Men osäker. upplösningen på bilder här på familjeliv är inte den bästa 😅 ta ett test i morgon igen eller i övermorgon. När hade du BIM? :)
Svar på tråden BIM September 2024