• Anonym (Hjälp)

Snälla hjälp

Tja!

Hade egentligen tänkt gå in i flashback, men insåg ganska fort att familjeliv har fler kvinnliga medlemmar.

Hur som helst, så behöver jag hjälp med en grej.

Det är nämligen så att jag är en ung kille som har fått höra att jag ser bra ut av killkompisar, manliga bekanta och tjejer på nätet, men irl får jag inte så många blickar. Inte av tjejer iallafall.

Är det ett tecken på att jag är ful?
    Har jag gjort något fel för att bara killar ska lägga märke till mig?

Kan det vara så att jag kanske inte märker subtila signaler från tjejer?

Det jag inte heller fattar är vilka killar som tjejer lägger märke till. 
    Är det bara kändisar/fotbollsspelare?

Ljuger de hör personerna för mig? 
    Har flera gånger  fått höra att jag borde bli modell, men med tanke på att ingen tjej springer fram till mig vid första ögonkastet, får mig att tro att de bara ljuger.

Snälla, hjälp. Vad borde jag göra?

Är tjejer bara mer kräsna än killar?

• Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym (Suite)

Vafan är det här till exempel?

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-04 22:16:13 följande:
    Nej, men jag vill vara attraktiv för tjejer också.
    De kommer bara aldrig fram för att prata.
    Extremt orättvist att de också förväntar sig att killar ska ta det första steget, bara för att vi sedan ska bli förnedrade.

När jag gick i högstadiet för sådär 10 år sedan vågade jag inte gå fram till killen jag var kär i. Absolut inte. Men han kollade på mig och smäckte mig på rumpan med sitt nyckelband hela tiden. På skämt alltså. Sedan närmade han sig ofta. Vi satt i bussen hela tiden och så. Någon gång höll han armen om mig. Det var så jag märkte att en kille gillade mig och det uppskattas jag. Tyvärr dissade jag honom. Men 10 år efter var jag på hemmafest hos honom och vi började strula. Lite Kim, så långt efter. Blev inget mer med det. Båda var blyga. Men det var spännande och kul. Vi är vänner än. Men han har tjej och några barn nu. Får ofta leenden och en kram när vi möts ute på tex fest fortfarande. 

Det jag menar är iallafall att jag hade inte heller gått fram. Det hade jag inte vågat. Men jag hade kollat och lett mot killen jag gillar. 

• Anonym (Jessica)

Vilka minnen man har, haha . Mysigt

• Anonym (Palle Kuling)

Har du muskler och tatueringar?
    Lite attityd eller mest snäll?

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-05 22:38:50 följande:
    Ja, du är bitter, den där i trådstarten där du ifrågasätter om vanliga män får ragg, eller bara kändisar/ fotbollsspelare. Du uppvisar din bitterhet med sarkasmer då du rimligen borde förstå att förhållanden med vanliga män existerar överallt. Med det så berättar du också att du är så väldigt bra och att tjejer har orimliga krav, dvs du flyttar ansvaret på tjejerna som förväntas bli attraherade av dig. Så fungerar det inte.

Noll tjejer går igång på bittra män. Det här är faktiskt ett hjälpsamt råd om du inte vore så defensiv. Om du inte är villig att förstå negativa saker om dig, hur har du då tänkt utvecklas?

Du verkar inte vara medveten om dessa saker, och är det en sak jag lärt mig så behöver du ändra ditt synsätt från grunden för du kan inte maskera sånt (se på det jag beskriver t ex)
    Ok ok

Hur ska jag som vanlig man göra då?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Palle Kuling) skrev 2024-08-06 02:44:21 följande:

Har du muskler och tatueringar?
    Lite attityd eller mest snäll?

Jag har en del muskler ja, men inte som C-bum, utan mer som en person som utövar calisthenics.

Nope, inga tatueringar, men skulle nog vara intressant.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-08-05 23:05:39 följande:

När jag gick i högstadiet för sådär 10 år sedan vågade jag inte gå fram till killen jag var kär i. Absolut inte. Men han kollade på mig och smäckte mig på rumpan med sitt nyckelband hela tiden. På skämt alltså. Sedan närmade han sig ofta. Vi satt i bussen hela tiden och så. Någon gång höll han armen om mig. Det var så jag märkte att en kille gillade mig och det uppskattas jag. Tyvärr dissade jag honom. Men 10 år efter var jag på hemmafest hos honom och vi började strula. Lite Kim, så långt efter. Blev inget mer med det. Båda var blyga. Men det var spännande och kul. Vi är vänner än. Men han har tjej och några barn nu. Får ofta leenden och en kram när vi möts ute på tex fest fortfarande. 

Det jag menar är iallafall att jag hade inte heller gått fram. Det hade jag inte vågat. Men jag hade kollat och lett mot killen jag gillar. 

Jag har fått många leenden i mitt liv, men jag vet inte vilka som bara ger vänliga vibbar och vilka som betyder "kom hit!".
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 13:30:27 följande:
    Ok ok

Hur ska jag som vanlig man göra då?
    Arbeta på att släppa bitterheten som du uppvisar är en t första steg. Prata med tjejer utan att du flörtar, lär känna dom förutsättningslöst. Flörta när läget känns rätt.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 13:34:48 följande:
    Jag har fått många leenden i mitt liv, men jag vet inte vilka som bara ger vänliga vibbar och vilka som betyder "kom hit!".
    Det tror jag man ser
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-08-06 14:49:49 följande:
    Det tror jag man ser
    Hur?
Svar på tråden Snälla hjälp