• Anonym (Hjälp)

Snälla hjälp

Tja!

Hade egentligen tänkt gå in i flashback, men insåg ganska fort att familjeliv har fler kvinnliga medlemmar.

Hur som helst, så behöver jag hjälp med en grej.

Det är nämligen så att jag är en ung kille som har fått höra att jag ser bra ut av killkompisar, manliga bekanta och tjejer på nätet, men irl får jag inte så många blickar. Inte av tjejer iallafall.

Är det ett tecken på att jag är ful?
    Har jag gjort något fel för att bara killar ska lägga märke till mig?

Kan det vara så att jag kanske inte märker subtila signaler från tjejer?

Det jag inte heller fattar är vilka killar som tjejer lägger märke till. 
    Är det bara kändisar/fotbollsspelare?

Ljuger de hör personerna för mig? 
    Har flera gånger  fått höra att jag borde bli modell, men med tanke på att ingen tjej springer fram till mig vid första ögonkastet, får mig att tro att de bara ljuger.

Snälla, hjälp. Vad borde jag göra?

Är tjejer bara mer kräsna än killar?

• Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (e) skrev 2024-08-04 22:18:00 följande:
    Så de ska komma fram helt random för att du... existerar?
    Om man är snygg eller kändis så borde de det. Eller?
    Har filmerna fel?
  • Anonym (Redan i relation?)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-04 20:39:19 följande:

Det är nämligen så att jag är en ung kille som har fått höra att jag ser bra ut av killkompisar, manliga bekanta och tjejer på nätet, men irl får jag inte så många blickar. Inte av tjejer iallafall.

...
    Har flera gånger  fått höra att jag borde bli modell, men med tanke på att ingen tjej springer fram till mig vid första ögonkastet, får mig att tro att de bara ljuger.

Att folk inte kollar pa dig IRL kan ha manga orsaker. Ar tjejerna redan i en relation sa har de ingen anledning att spana efter snygga killar pa stan. De ar ju redan nojda med den killen de har. En annan anledning kan vara att man som tjej spanar in killen man gillar i smyg, sa att det inte syns. Minns i gymnasiet att det var sa. Man visste ju inte om han var intresserad och ville inte gora bort sig, sa man gick och tranade och kollade in honom, men sa att det inte syntes. Ett tredje skal kan vara att vissa tror att du ar pa en annan snygghetsniva och att de darmed inte kan fa dig. Du sager ju sjalv att folk sager att du borde bli modell, sa da kanns det inte lont att ens prova ta kontakt med dig, eftersom du i princip kan fa vem du vill (om man endast ser till utseended/det ytliga), sa varfor ens forsoka? Ett fjarde skal kan vara att snygga killar ofta tror att de ar nagot (pga snyggheten) och da kan ha ett samre beteende i relationer i jamforelse med en vanlig, odmjuk helyllekille. Sen ar det kanske inte alltid roligt att vara ihop med en fotomodell, eftersom det alltid kommer att finnas tjejer som glor pa honom och kommer att forsoka fanga honom, aven om man ar i relation med honom (inte hans fel, men trottsamt for tjejen han ar ihop med). 
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-04 22:14:48 följande:
    Ja, men redan där har jag ett problem.

Vad jag har observerat så hatar tjejer när random killar går fram för att starta en konversation.

De flesta tjejer pratar med killar som är med i en vänskapskrets. 
    Tyvärr, så har jag knappt vänner.

När jag växte upp hade jag både tandställning och glasögon, plus att jag aldrig spelade någon lagsport, vilket gjorde att jag blev supermobbad och att jag knappt hade vänner.
    Den jag har nu umgås knappt med tjejer heller.

Har inte heller några intressen som brukar matcha med tjejers.

Sedan skulle du nog förvåna dig över alla gånger som jag (som yngre) och många andra killar i min klass blev hånade av andra tjejer för utseendet. 

Hur är det ens tänkt att man ska kunna umgås med tjejer om tjejer i många fall hatar att umgås med killar och om man saknar en vänskapskrets?
    Men jösses, det är inte så att kvinnor existerar för att behaga blyga/udda män.
    Du får skaffa andra intressen, tex hund, odla på din balkong, gå på kvällskurs, golf, judo eller vara volontär någonstans.
    Att skylla ditt agerande på att tjejerna var taskiga i skolan är bara dumt
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Redan i relation?) skrev 2024-08-05 08:07:58 följande:
    Att folk inte kollar pa dig IRL kan ha manga orsaker. Ar tjejerna redan i en relation sa har de ingen anledning att spana efter snygga killar pa stan. De ar ju redan nojda med den killen de har. En annan anledning kan vara att man som tjej spanar in killen man gillar i smyg, sa att det inte syns. Minns i gymnasiet att det var sa. Man visste ju inte om han var intresserad och ville inte gora bort sig, sa man gick och tranade och kollade in honom, men sa att det inte syntes. Ett tredje skal kan vara att vissa tror att du ar pa en annan snygghetsniva och att de darmed inte kan fa dig. Du sager ju sjalv att folk sager att du borde bli modell, sa da kanns det inte lont att ens prova ta kontakt med dig, eftersom du i princip kan fa vem du vill (om man endast ser till utseended/det ytliga), sa varfor ens forsoka? Ett fjarde skal kan vara att snygga killar ofta tror att de ar nagot (pga snyggheten) och da kan ha ett samre beteende i relationer i jamforelse med en vanlig, odmjuk helyllekille. Sen ar det kanske inte alltid roligt att vara ihop med en fotomodell, eftersom det alltid kommer att finnas tjejer som glor pa honom och kommer att forsoka fanga honom, aven om man ar i relation med honom (inte hans fel, men trottsamt for tjejen han ar ihop med). 
    Hmmmm jo men det där borde nog kunna stämma.
    Minns själv en gång när en tjej stannade upp och stirrade på mig i flera sekunder och en annan när en grupp av fyra tjejer sa "omg han!". 
    Har blivit utstirrad andra gånger också. 
    Ibland är det väldigt seriösa blickar dock. Inget fnittrande eller så.

Dock som jag skrev tidigare har jag inte blivit alltför bra bemött vissa gånger när jag har gått fram till random tjejer. 
    Alltid mycket misstänksamhet från deras sida när jag har gjort det.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Fru) skrev 2024-08-05 12:50:16 följande:
    Men jösses, det är inte så att kvinnor existerar för att behaga blyga/udda män.
    Du får skaffa andra intressen, tex hund, odla på din balkong, gå på kvällskurs, golf, judo eller vara volontär någonstans.
    Att skylla ditt agerande på att tjejerna var taskiga i skolan är bara dumt
    Kvällskurs i vadå?
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-04 20:39:19 följande:
    Snälla hjälp

Tja!

Hade egentligen tänkt gå in i flashback, men insåg ganska fort att familjeliv har fler kvinnliga medlemmar.

Hur som helst, så behöver jag hjälp med en grej.

Är det ett tecken på att jag är ful?
    Har jag gjort något fel för att bara killar ska lägga märke till mig?

Kan det vara så att jag kanske inte märker subtila signaler från tjejer?

Det jag inte heller fattar är vilka killar som tjejer lägger märke till. 
    Är det bara kändisar/fotbollsspelare?

Ljuger de hör personerna för mig? 

Snälla, hjälp. Vad borde jag göra?

Är tjejer bara mer kräsna än killar?

Det här är en indikator på en oattraktiv personlighet i alla fall. Inte jättetydlig, men tillräckligt för att tjejer ska uppfatta bitterheten. 

Märker du att andra killar får blickar men inte du så betyder det naturligtvis att ditt yttre inte är så attraktivt som du tror.

tyvärr.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-05 16:54:22 följande:
    Det här är en indikator på en oattraktiv personlighet i alla fall. Inte jättetydlig, men tillräckligt för att tjejer ska uppfatta bitterheten. 

Märker du att andra killar får blickar men inte du så betyder det naturligtvis att ditt yttre inte är så attraktivt som du tror.

tyvärr.
    Där har du fel. Jag får blickar. Dock så verkar jag vara lite autistisk, eftersom det alltid är vänner och bekanta som märker det.

Hur är det en indikator på oattraktiv personlighet? 
    Du störde dig på en fråga som inte ens är ett påstående. Wtf?

Att jag aldrig var en epa-raggare eller fotbollsspelare kan också ha påverkat allt.

Är en fet epa-raggare mer attraktiv än mig, eftersom han får fler blickar från folk som han redan känner sedan tidigare?
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-05 20:56:27 följande:
    Där har du fel. Jag får blickar. Dock så verkar jag vara lite autistisk, eftersom det alltid är vänner och bekanta som märker det.

Hur är det en indikator på oattraktiv personlighet? 
    Du störde dig på en fråga som inte ens är ett påstående. Wtf?

Att jag aldrig var en epa-raggare eller fotbollsspelare kan också ha påverkat allt.

Är en fet epa-raggare mer attraktiv än mig, eftersom han får fler blickar från folk som han redan känner sedan tidigare?

Jag trodde du var ute efter andras ärliga åsikter? 

Vad har feta EPA-raggare med saken att göra? Personligheten börjar vecklas ut här. Också bitterhet. Tjejer nosar upp sånt på momangen.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-05 21:08:52 följande:

Jag trodde du var ute efter andras ärliga åsikter? 

Vad har feta EPA-raggare med saken att göra? Personligheten börjar vecklas ut här. Också bitterhet. Tjejer nosar upp sånt på momangen.

Jag får blickar, dock inte i alla sammanhang.

Därför jag nämnde det där med EPA-raggarna och de dära.

Hur börjar den vecklas ut? 
    Hur är jag bitter?
    Har jag återigen skrivit något som har stört dig?
    Fattar inte.
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-05 21:56:49 följande:
    Jag får blickar, dock inte i alla sammanhang.

Därför jag nämnde det där med EPA-raggarna och de dära.

Hur börjar den vecklas ut? 
    Hur är jag bitter?
    Har jag återigen skrivit något som har stört dig?
    Fattar inte.
    Ja, du är bitter, den där i trådstarten där du ifrågasätter om vanliga män får ragg, eller bara kändisar/ fotbollsspelare. Du uppvisar din bitterhet med sarkasmer då du rimligen borde förstå att förhållanden med vanliga män existerar överallt. Med det så berättar du också att du är så väldigt bra och att tjejer har orimliga krav, dvs du flyttar ansvaret på tjejerna som förväntas bli attraherade av dig. Så fungerar det inte.

Noll tjejer går igång på bittra män. Det här är faktiskt ett hjälpsamt råd om du inte vore så defensiv. Om du inte är villig att förstå negativa saker om dig, hur har du då tänkt utvecklas?

Du verkar inte vara medveten om dessa saker, och är det en sak jag lärt mig så behöver du ändra ditt synsätt från grunden för du kan inte maskera sånt (se på det jag beskriver t ex)
Svar på tråden Snälla hjälp