• Anonym (Hjälp)

Snälla hjälp

Tja!

Hade egentligen tänkt gå in i flashback, men insåg ganska fort att familjeliv har fler kvinnliga medlemmar.

Hur som helst, så behöver jag hjälp med en grej.

Det är nämligen så att jag är en ung kille som har fått höra att jag ser bra ut av killkompisar, manliga bekanta och tjejer på nätet, men irl får jag inte så många blickar. Inte av tjejer iallafall.

Är det ett tecken på att jag är ful?
    Har jag gjort något fel för att bara killar ska lägga märke till mig?

Kan det vara så att jag kanske inte märker subtila signaler från tjejer?

Det jag inte heller fattar är vilka killar som tjejer lägger märke till. 
    Är det bara kändisar/fotbollsspelare?

Ljuger de hör personerna för mig? 
    Har flera gånger  fått höra att jag borde bli modell, men med tanke på att ingen tjej springer fram till mig vid första ögonkastet, får mig att tro att de bara ljuger.

Snälla, hjälp. Vad borde jag göra?

Är tjejer bara mer kräsna än killar?

• Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 17:07:14 följande:
    Hur?
    Det är speciella blickar och leenden. Inte bara ett vanligt. Man liksom känner det
  • Anonym (Jojo)

Om du inte är en kändis, så springer inte folk fram eller kastar blickar. Alla har nog med sig själv och sitt eget liv. Jag kan tänka mig att du är en tonåring? Då tillhör det att tro att allting handlar om dig själv. Så slappna av, och fokusera på någonting annat som är viktigare.

• Anonym (Kass)

Det betyder ingenting.

Jag var askass på att se signaler från tjejer mellan jag var 15-35. Alltså seriöst. Missade varenda jävls chans och är lite bitter över det idag då jag var mer populär än jag fattade. Folk trodde jag var asexuell eller nåt.

När jag var runt 35 började jag verkligen se hur kvinnor spanade in mig och sen fick jag mer självförtroende och sen skaffade jag en flickvän och nu bryr jag mig inte ett dugg om det ena eller det andra. Bara lite besviken att jag inte fattade tidigare.

Så ta vara på tiden nu. Skaffa lite snygga kläder, nörda in dig på nåt och fokusera på det så kommer du få uppmärksamhet. Bli en skön kille som får människor att skratta och ha kul så kommer du och andra må bättre. Snacka med någon söt tjej och träna även om det blir konstig stämning? Folk kommer över pinsamheter.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Kass) skrev 2024-08-06 17:53:44 följande:

Det betyder ingenting.

Jag var askass på att se signaler från tjejer mellan jag var 15-35. Alltså seriöst. Missade varenda jävls chans och är lite bitter över det idag då jag var mer populär än jag fattade. Folk trodde jag var asexuell eller nåt.

När jag var runt 35 började jag verkligen se hur kvinnor spanade in mig och sen fick jag mer självförtroende och sen skaffade jag en flickvän och nu bryr jag mig inte ett dugg om det ena eller det andra. Bara lite besviken att jag inte fattade tidigare.

Så ta vara på tiden nu. Skaffa lite snygga kläder, nörda in dig på nåt och fokusera på det så kommer du få uppmärksamhet. Bli en skön kille som får människor att skratta och ha kul så kommer du och andra må bättre. Snacka med någon söt tjej och träna även om det blir konstig stämning? Folk kommer över pinsamheter.

Känner igen mig där vid det första du skrev. 
    Har tappat alldeles för många chanser.
    En gång var det en grupp tjejer som vände sig om för att titta på mig och jag hörde hur en av de sa "söt". 

Det var dock för två år sen och då mådde jag ännu sämre än vad jag redan är nu, så mest därför som jag aldrig vågade gå fram till dem.

Känner att jag aldrig kommer att få sånna chanser igen.

Det var verkligen solklara signaler som jag fick i ett halvår isch. 
    Inte bara från de tjejerna, utan andra som till och med var ett år äldre. 
    Av någon anledning var det ingen tjej i min ålder sol gillade mig, utan bara äldre och yngre.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Jojo) skrev 2024-08-06 17:32:35 följande:

Om du inte är en kändis, så springer inte folk fram eller kastar blickar. Alla har nog med sig själv och sitt eget liv. Jag kan tänka mig att du är en tonåring? Då tillhör det att tro att allting handlar om dig själv. Så slappna av, och fokusera på någonting annat som är viktigare.

Det där känns väldigt viktigt nu. Vill inte hinna bli gammal utan att ha skaffat en tjej, för att sedan bli kallad för incel av personer som inte förstår sig på mitt problem.
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 18:09:18 följande:
    Det där känns väldigt viktigt nu. Vill inte hinna bli gammal utan att ha skaffat en tjej, för att sedan bli kallad för incel av personer som inte förstår sig på mitt problem.
    Arbetar du med bitterheten eller skyller ifrån dig så kommer ingen kalla dig för incel.

Vad tror du själv ditt problem är?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-06 19:10:20 följande:
    Arbetar du med bitterheten eller skyller ifrån dig så kommer ingen kalla dig för incel.

Vad tror du själv ditt problem är?
    Mitt problem är att jag fortfarande inte har skaffat en tjej trots min ålder.
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 19:24:53 följande:
    Mitt problem är att jag fortfarande inte har skaffat en tjej trots min ålder.
    Handlar din trådstart om att du vill skaffa en tjej så kanske du ska starta en tråd och fråga efter det i stället för att starta en bitter, aningen kvinnoföraktande tråd, där kvinnors val och preferenser ligger i skottgluggen.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-06 19:35:52 följande:
    Handlar din trådstart om att du vill skaffa en tjej så kanske du ska starta en tråd och fråga efter det i stället för att starta en bitter, aningen kvinnoföraktande tråd, där kvinnors val och preferenser ligger i skottgluggen.
    Eeeeeh hur är min tråd kvinnoföraktande?

Du verkar som att du känner dig kränkt och jag förstår inte varför.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-05 05:56:06 följande:
    Hur glor tjejer?
    Det är just poängen - de glor inte. Oftast iaf. De sneglar. I smyg.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-08-06 20:52:39 följande:
    Det är just poängen - de glor inte. Oftast iaf. De sneglar. I smyg.
    Hmmm ok
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 20:48:30 följande:
    Eeeeeh hur är min tråd kvinnoföraktande?

Du verkar som att du känner dig kränkt och jag förstår inte varför.

Förstår du verkligen inte det? Om jag nu ska förenkla mina observationer så lägger du all skuld på tjejerna för att du inte har en tjej. Du är sarkastisk och menar att det är bara kändisar och fotbollsspelare som får tjejer. Att det finns hur många vanliga förhållanden som helst ignorerar du för att förstärka ditt narrativ.

Din bild är att det är tjejerna du är intresserade av som gör något fel. Förstår du inte hur pass kvinnoföraktande det är?

Det här handlar inte om någon annan än dig själv, och saker som ligger i din makt att förändra. Ju snabbare du förstår det, desto bättre. 

Svar på tråden Snälla hjälp