Inlägg från: Anonym (Suite) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suite)

Snälla hjälp

Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-04 20:39:19 följande:
    Snälla hjälp

Tja!

Hade egentligen tänkt gå in i flashback, men insåg ganska fort att familjeliv har fler kvinnliga medlemmar.

Hur som helst, så behöver jag hjälp med en grej.

Det är nämligen så att jag är en ung kille som har fått höra att jag ser bra ut av killkompisar, manliga bekanta och tjejer på nätet, men irl får jag inte så många blickar. Inte av tjejer iallafall.

Är det ett tecken på att jag är ful?
    Har jag gjort något fel för att bara killar ska lägga märke till mig?

Kan det vara så att jag kanske inte märker subtila signaler från tjejer?

Det jag inte heller fattar är vilka killar som tjejer lägger märke till. 
    Är det bara kändisar/fotbollsspelare?

Ljuger de hör personerna för mig? 
    Har flera gånger  fått höra att jag borde bli modell, men med tanke på att ingen tjej springer fram till mig vid första ögonkastet, får mig att tro att de bara ljuger.

Snälla, hjälp. Vad borde jag göra?

Är tjejer bara mer kräsna än killar?

Det här är en indikator på en oattraktiv personlighet i alla fall. Inte jättetydlig, men tillräckligt för att tjejer ska uppfatta bitterheten. 

Märker du att andra killar får blickar men inte du så betyder det naturligtvis att ditt yttre inte är så attraktivt som du tror.

tyvärr.
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-05 20:56:27 följande:
    Där har du fel. Jag får blickar. Dock så verkar jag vara lite autistisk, eftersom det alltid är vänner och bekanta som märker det.

Hur är det en indikator på oattraktiv personlighet? 
    Du störde dig på en fråga som inte ens är ett påstående. Wtf?

Att jag aldrig var en epa-raggare eller fotbollsspelare kan också ha påverkat allt.

Är en fet epa-raggare mer attraktiv än mig, eftersom han får fler blickar från folk som han redan känner sedan tidigare?

Jag trodde du var ute efter andras ärliga åsikter? 

Vad har feta EPA-raggare med saken att göra? Personligheten börjar vecklas ut här. Också bitterhet. Tjejer nosar upp sånt på momangen.

• Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-05 21:56:49 följande:
    Jag får blickar, dock inte i alla sammanhang.

Därför jag nämnde det där med EPA-raggarna och de dära.

Hur börjar den vecklas ut? 
    Hur är jag bitter?
    Har jag återigen skrivit något som har stört dig?
    Fattar inte.
    Ja, du är bitter, den där i trådstarten där du ifrågasätter om vanliga män får ragg, eller bara kändisar/ fotbollsspelare. Du uppvisar din bitterhet med sarkasmer då du rimligen borde förstå att förhållanden med vanliga män existerar överallt. Med det så berättar du också att du är så väldigt bra och att tjejer har orimliga krav, dvs du flyttar ansvaret på tjejerna som förväntas bli attraherade av dig. Så fungerar det inte.

Noll tjejer går igång på bittra män. Det här är faktiskt ett hjälpsamt råd om du inte vore så defensiv. Om du inte är villig att förstå negativa saker om dig, hur har du då tänkt utvecklas?

Du verkar inte vara medveten om dessa saker, och är det en sak jag lärt mig så behöver du ändra ditt synsätt från grunden för du kan inte maskera sånt (se på det jag beskriver t ex)
  • Anonym (Suite)

Vafan är det här till exempel?

• Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 13:30:27 följande:
    Ok ok

Hur ska jag som vanlig man göra då?
    Arbeta på att släppa bitterheten som du uppvisar är en t första steg. Prata med tjejer utan att du flörtar, lär känna dom förutsättningslöst. Flörta när läget känns rätt.
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 18:09:18 följande:
    Det där känns väldigt viktigt nu. Vill inte hinna bli gammal utan att ha skaffat en tjej, för att sedan bli kallad för incel av personer som inte förstår sig på mitt problem.
    Arbetar du med bitterheten eller skyller ifrån dig så kommer ingen kalla dig för incel.

Vad tror du själv ditt problem är?
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 19:24:53 följande:
    Mitt problem är att jag fortfarande inte har skaffat en tjej trots min ålder.
    Handlar din trådstart om att du vill skaffa en tjej så kanske du ska starta en tråd och fråga efter det i stället för att starta en bitter, aningen kvinnoföraktande tråd, där kvinnors val och preferenser ligger i skottgluggen.
  • Anonym (Suite)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-08-06 20:48:30 följande:
    Eeeeeh hur är min tråd kvinnoföraktande?

Du verkar som att du känner dig kränkt och jag förstår inte varför.

Förstår du verkligen inte det? Om jag nu ska förenkla mina observationer så lägger du all skuld på tjejerna för att du inte har en tjej. Du är sarkastisk och menar att det är bara kändisar och fotbollsspelare som får tjejer. Att det finns hur många vanliga förhållanden som helst ignorerar du för att förstärka ditt narrativ.

Din bild är att det är tjejerna du är intresserade av som gör något fel. Förstår du inte hur pass kvinnoföraktande det är?

Det här handlar inte om någon annan än dig själv, och saker som ligger i din makt att förändra. Ju snabbare du förstår det, desto bättre. 

Svar på tråden Snälla hjälp