Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

Snälla hjälp

Tja!

Hade egentligen tänkt gå in i flashback, men insåg ganska fort att familjeliv har fler kvinnliga medlemmar.

Hur som helst, så behöver jag hjälp med en grej.

Det är nämligen så att jag är en ung kille som har fått höra att jag ser bra ut av killkompisar, manliga bekanta och tjejer på nätet, men irl får jag inte så många blickar. Inte av tjejer iallafall.

Är det ett tecken på att jag är ful?
    Har jag gjort något fel för att bara killar ska lägga märke till mig?

Kan det vara så att jag kanske inte märker subtila signaler från tjejer?

Det jag inte heller fattar är vilka killar som tjejer lägger märke till. 
    Är det bara kändisar/fotbollsspelare?

Ljuger de hör personerna för mig? 
    Har flera gånger  fått höra att jag borde bli modell, men med tanke på att ingen tjej springer fram till mig vid första ögonkastet, får mig att tro att de bara ljuger.

Snälla, hjälp. Vad borde jag göra?

Är tjejer bara mer kräsna än killar?

• Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym (Hjälp)
    Stussy skrev 2024-08-04 20:41:01 följande:

Handlar inte endast om utseende, mycket handlar om vilken energi du utstrålar.

Hur kan jag utstråla mer positiv energi?

Menar du alltså att Magnus Uggla kan bli en sexsymbol om han utstrålar positivitet?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Fru) skrev 2024-08-04 21:20:11 följande:

TS, du är säkert snygg, de flesta unga människor är fina på utsidan.
    Men brudarna vill dessutom ha en man att prata med, 
    Du måste vara intresserad av deras liv och du måste vara intressant.
    Steg ett för dig är att bara prata och umgås med tjejer.

Ja, men redan där har jag ett problem.

Vad jag har observerat så hatar tjejer när random killar går fram för att starta en konversation.

De flesta tjejer pratar med killar som är med i en vänskapskrets. 
    Tyvärr, så har jag knappt vänner.

När jag växte upp hade jag både tandställning och glasögon, plus att jag aldrig spelade någon lagsport, vilket gjorde att jag blev supermobbad och att jag knappt hade vänner.
    Den jag har nu umgås knappt med tjejer heller.

Har inte heller några intressen som brukar matcha med tjejers.

Sedan skulle du nog förvåna dig över alla gånger som jag (som yngre) och många andra killar i min klass blev hånade av andra tjejer för utseendet. 

Hur är det ens tänkt att man ska kunna umgås med tjejer om tjejer i många fall hatar att umgås med killar och om man saknar en vänskapskrets?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (e) skrev 2024-08-04 21:24:29 följande:

är målet verkligen att random personer ska börja ragga på dig ?

Nej, men jag vill vara attraktiv för tjejer också.
    De kommer bara aldrig fram för att prata.
    Extremt orättvist att de också förväntar sig att killar ska ta det första steget, bara för att vi sedan ska bli förnedrade.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-08-04 22:26:54 följande:

Tjejer glor inte på samma sätt som killar så du märker nog inte om någon tittar.

Hur glor tjejer?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (e) skrev 2024-08-04 22:18:00 följande:
    Så de ska komma fram helt random för att du... existerar?
    Om man är snygg eller kändis så borde de det. Eller?
    Har filmerna fel?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Redan i relation?) skrev 2024-08-05 08:07:58 följande:
    Att folk inte kollar pa dig IRL kan ha manga orsaker. Ar tjejerna redan i en relation sa har de ingen anledning att spana efter snygga killar pa stan. De ar ju redan nojda med den killen de har. En annan anledning kan vara att man som tjej spanar in killen man gillar i smyg, sa att det inte syns. Minns i gymnasiet att det var sa. Man visste ju inte om han var intresserad och ville inte gora bort sig, sa man gick och tranade och kollade in honom, men sa att det inte syntes. Ett tredje skal kan vara att vissa tror att du ar pa en annan snygghetsniva och att de darmed inte kan fa dig. Du sager ju sjalv att folk sager att du borde bli modell, sa da kanns det inte lont att ens prova ta kontakt med dig, eftersom du i princip kan fa vem du vill (om man endast ser till utseended/det ytliga), sa varfor ens forsoka? Ett fjarde skal kan vara att snygga killar ofta tror att de ar nagot (pga snyggheten) och da kan ha ett samre beteende i relationer i jamforelse med en vanlig, odmjuk helyllekille. Sen ar det kanske inte alltid roligt att vara ihop med en fotomodell, eftersom det alltid kommer att finnas tjejer som glor pa honom och kommer att forsoka fanga honom, aven om man ar i relation med honom (inte hans fel, men trottsamt for tjejen han ar ihop med). 
    Hmmmm jo men det där borde nog kunna stämma.
    Minns själv en gång när en tjej stannade upp och stirrade på mig i flera sekunder och en annan när en grupp av fyra tjejer sa "omg han!". 
    Har blivit utstirrad andra gånger också. 
    Ibland är det väldigt seriösa blickar dock. Inget fnittrande eller så.

Dock som jag skrev tidigare har jag inte blivit alltför bra bemött vissa gånger när jag har gått fram till random tjejer. 
    Alltid mycket misstänksamhet från deras sida när jag har gjort det.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Fru) skrev 2024-08-05 12:50:16 följande:
    Men jösses, det är inte så att kvinnor existerar för att behaga blyga/udda män.
    Du får skaffa andra intressen, tex hund, odla på din balkong, gå på kvällskurs, golf, judo eller vara volontär någonstans.
    Att skylla ditt agerande på att tjejerna var taskiga i skolan är bara dumt
    Kvällskurs i vadå?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-05 16:54:22 följande:
    Det här är en indikator på en oattraktiv personlighet i alla fall. Inte jättetydlig, men tillräckligt för att tjejer ska uppfatta bitterheten. 

Märker du att andra killar får blickar men inte du så betyder det naturligtvis att ditt yttre inte är så attraktivt som du tror.

tyvärr.
    Där har du fel. Jag får blickar. Dock så verkar jag vara lite autistisk, eftersom det alltid är vänner och bekanta som märker det.

Hur är det en indikator på oattraktiv personlighet? 
    Du störde dig på en fråga som inte ens är ett påstående. Wtf?

Att jag aldrig var en epa-raggare eller fotbollsspelare kan också ha påverkat allt.

Är en fet epa-raggare mer attraktiv än mig, eftersom han får fler blickar från folk som han redan känner sedan tidigare?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-05 21:08:52 följande:

Jag trodde du var ute efter andras ärliga åsikter? 

Vad har feta EPA-raggare med saken att göra? Personligheten börjar vecklas ut här. Också bitterhet. Tjejer nosar upp sånt på momangen.

Jag får blickar, dock inte i alla sammanhang.

Därför jag nämnde det där med EPA-raggarna och de dära.

Hur börjar den vecklas ut? 
    Hur är jag bitter?
    Har jag återigen skrivit något som har stört dig?
    Fattar inte.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-05 22:38:50 följande:
    Ja, du är bitter, den där i trådstarten där du ifrågasätter om vanliga män får ragg, eller bara kändisar/ fotbollsspelare. Du uppvisar din bitterhet med sarkasmer då du rimligen borde förstå att förhållanden med vanliga män existerar överallt. Med det så berättar du också att du är så väldigt bra och att tjejer har orimliga krav, dvs du flyttar ansvaret på tjejerna som förväntas bli attraherade av dig. Så fungerar det inte.

Noll tjejer går igång på bittra män. Det här är faktiskt ett hjälpsamt råd om du inte vore så defensiv. Om du inte är villig att förstå negativa saker om dig, hur har du då tänkt utvecklas?

Du verkar inte vara medveten om dessa saker, och är det en sak jag lärt mig så behöver du ändra ditt synsätt från grunden för du kan inte maskera sånt (se på det jag beskriver t ex)
    Ok ok

Hur ska jag som vanlig man göra då?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Palle Kuling) skrev 2024-08-06 02:44:21 följande:

Har du muskler och tatueringar?
    Lite attityd eller mest snäll?

Jag har en del muskler ja, men inte som C-bum, utan mer som en person som utövar calisthenics.

Nope, inga tatueringar, men skulle nog vara intressant.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-08-05 23:05:39 följande:

När jag gick i högstadiet för sådär 10 år sedan vågade jag inte gå fram till killen jag var kär i. Absolut inte. Men han kollade på mig och smäckte mig på rumpan med sitt nyckelband hela tiden. På skämt alltså. Sedan närmade han sig ofta. Vi satt i bussen hela tiden och så. Någon gång höll han armen om mig. Det var så jag märkte att en kille gillade mig och det uppskattas jag. Tyvärr dissade jag honom. Men 10 år efter var jag på hemmafest hos honom och vi började strula. Lite Kim, så långt efter. Blev inget mer med det. Båda var blyga. Men det var spännande och kul. Vi är vänner än. Men han har tjej och några barn nu. Får ofta leenden och en kram när vi möts ute på tex fest fortfarande. 

Det jag menar är iallafall att jag hade inte heller gått fram. Det hade jag inte vågat. Men jag hade kollat och lett mot killen jag gillar. 

Jag har fått många leenden i mitt liv, men jag vet inte vilka som bara ger vänliga vibbar och vilka som betyder "kom hit!".
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-08-06 14:49:49 följande:
    Det tror jag man ser
    Hur?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Kass) skrev 2024-08-06 17:53:44 följande:

Det betyder ingenting.

Jag var askass på att se signaler från tjejer mellan jag var 15-35. Alltså seriöst. Missade varenda jävls chans och är lite bitter över det idag då jag var mer populär än jag fattade. Folk trodde jag var asexuell eller nåt.

När jag var runt 35 började jag verkligen se hur kvinnor spanade in mig och sen fick jag mer självförtroende och sen skaffade jag en flickvän och nu bryr jag mig inte ett dugg om det ena eller det andra. Bara lite besviken att jag inte fattade tidigare.

Så ta vara på tiden nu. Skaffa lite snygga kläder, nörda in dig på nåt och fokusera på det så kommer du få uppmärksamhet. Bli en skön kille som får människor att skratta och ha kul så kommer du och andra må bättre. Snacka med någon söt tjej och träna även om det blir konstig stämning? Folk kommer över pinsamheter.

Känner igen mig där vid det första du skrev. 
    Har tappat alldeles för många chanser.
    En gång var det en grupp tjejer som vände sig om för att titta på mig och jag hörde hur en av de sa "söt". 

Det var dock för två år sen och då mådde jag ännu sämre än vad jag redan är nu, så mest därför som jag aldrig vågade gå fram till dem.

Känner att jag aldrig kommer att få sånna chanser igen.

Det var verkligen solklara signaler som jag fick i ett halvår isch. 
    Inte bara från de tjejerna, utan andra som till och med var ett år äldre. 
    Av någon anledning var det ingen tjej i min ålder sol gillade mig, utan bara äldre och yngre.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Jojo) skrev 2024-08-06 17:32:35 följande:

Om du inte är en kändis, så springer inte folk fram eller kastar blickar. Alla har nog med sig själv och sitt eget liv. Jag kan tänka mig att du är en tonåring? Då tillhör det att tro att allting handlar om dig själv. Så slappna av, och fokusera på någonting annat som är viktigare.

Det där känns väldigt viktigt nu. Vill inte hinna bli gammal utan att ha skaffat en tjej, för att sedan bli kallad för incel av personer som inte förstår sig på mitt problem.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-06 19:10:20 följande:
    Arbetar du med bitterheten eller skyller ifrån dig så kommer ingen kalla dig för incel.

Vad tror du själv ditt problem är?
    Mitt problem är att jag fortfarande inte har skaffat en tjej trots min ålder.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Suite) skrev 2024-08-06 19:35:52 följande:
    Handlar din trådstart om att du vill skaffa en tjej så kanske du ska starta en tråd och fråga efter det i stället för att starta en bitter, aningen kvinnoföraktande tråd, där kvinnors val och preferenser ligger i skottgluggen.
    Eeeeeh hur är min tråd kvinnoföraktande?

Du verkar som att du känner dig kränkt och jag förstår inte varför.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-08-06 20:52:39 följande:
    Det är just poängen - de glor inte. Oftast iaf. De sneglar. I smyg.
    Hmmm ok
Svar på tråden Snälla hjälp