• Forvirrad28

Den andra kvinnan - vad gör jag nu?

Jag skulle behöva lite råd och jag undan ber ödmjukast allt hat som kan tänkas viljas kast mot mig, jag mår redan tillräckligt dåligt som det är. 

För att göra historian så kort som möjligt så är jag den andra kvinnan i en otrohetsaffär. Jag föll för en kollega där vi först flörtat ett år när vi börjat jobba med varandra innan vi tog steget längre till att vara intima med varandra. Vi har därefter haft en ?riktig? relation i 7 månader. Hans fru fick veta detta genom att deras yngsta dotter sett några sms mellan oss och därefter frågat sin mamma om vem jag är. 
    Hon konfronterar då sin man och han erkänner att han varit otrogen.Han säger till henne att han vill inte försöka mer på deras relation och de bor i limbo för båda vill vänta till sommaren för att berätta för barnen om skilsmässan. Men en månad efter det och två veckor innan deras semester ska börja så väljer han att göra slut med mig. Säger att han inte har råd att skiljas för de kommer inte kunna köpa två tillräckligt stora lägenheter, det är bättre om vi försöker om 3 år då barnen antagligen alla är utflugna. Jag blir helt krossad och försöker förstå allt, för mig är ekvationen 1+1=5 och jag får inget att gå ihop i det han säger. Så det går en vecka där vi smsar med varandra varje dag, han till och med ringer en dag för att säga att det är mig han älskar och att det här aldrig var slutet han ville ha. Vilket gör att jag vill träffas och prata om allt, för att försöka få klarhet i allt det här kaoset. Jag ställer alla mina frågor, verkligen ställer honom mot väggen och är hård. Vi säger hejdå till varandra, vi är då på jobbet och har pratat ut där i ett konferensrum. Han kommer sedan en timme efter och drar in mig i rummet igen för att berätta att han faktiskt älskar mig och att jag har rätt i allt jag säger. Så han har bestämt sig för att lämna sin fru. Han åker hem avslutar deras relation och de berättar för barnen samma kväll. 

• Svar på tråden Den andra kvinnan - vad gör jag nu?
  • Anonym (Man)

Ja, du kan väl inte göra något. Det är ju upp till honom om han nu gör slag i det. Du får vänta. Sedan, om du vill, har du en pojkvän du vet inte drar sig för att vara otrogen. Samt skvallret på arbetet, fast det har ni väl redan vant er vid.

• Forvirrad28

Allt följde visst inte med när jag skapade inlägget. Här kommer fortsättningen.

Den veckan gick och även två veckor in på semestern där vi sporadiskt skickar sms till varandra, så som ?Jag älskar dig? eller ?Jag saknar dig?. Så plötsligt tidigt en morgon ringer han mig och jag blir överlycklig att se hans bild på min skärm och svarar. Han säger då att han ringer för att säga det jag absolut inte vill höra. Att han vill försöka börja älska sin fru igen. Jag ställer alla frågor igen för jag förstår inget. Han bryter ihop och säger åt mig att glömma att han ens har ringt, att han älskar mig, att det enbart är hans panik för förändring som pratar osv. Så han överöser mig med kärlek innan vi lägger på. Vi har också kommit överens om att inte ha fortsatt kontakt för det är just det som gjorde att han ringde. Paniken av att han fortfarande ljuger för sin fru för att hon har bett honom att inte ha kontakt med mig medans dom gör klart allt. Så jag har nu två veckor kvar av tystnad innan jag kommer tillbaka till jobbet och kommer få se en glimt av honom. Men han kommer inte vara inne mer än han är tvungen på kontoret då hans fru inte vill ha honom i närheten av mig.

Så vad jag nu? Hur står man ut? Kan jag ställa krav att jag vill veta när han flyttar ut? Även om han bara tillfälligt flyttar in hos sin mamma tills de får huset sålt? Att jag vill veta när de skickat in ansökan? Kan jag ställa krav?

Vi båda går i enskild terapi på grund av vårt mående som denna situation har skapat, men jag skulle vilja ha råd av andra som varit i liknande situation och hur ni gjorde.

Tack på förhand!

• Anonym (Ruby)

Du kan inte ställa några krav egentligen, du har ingen hävstångskraft/makt i det där förhållandet. Han sitter på alla trumfkort och utnyttjar både dig och sin fru till max. Det enda vettiga för dig att göra är att dumpa honom (den där opålitliga dubbelspelande sopan) och hitta någon som verkligen bryr sig om dig. 
    Han har troligen inte ens sagt något till sin fru men han är smart nog att fatta att han måste lura i dig att han gjort det, annars skulle du ju inte gå att hålla kvar på kroken. 

mvh
    sett allt det här förut 

• Anonym (Anna)

I din sits hade jag backat och väntat ut hans seperation som troligtvis inte blir av är färdig.
    Lämna honom ifred och låt honom känna eftersom ha vill ha.
    Under tiden fundera på om du verkligen vill vara ett andrahandsval.

• Anonym (Emy)

Självklart kan han faktiskt separera från sin fru. Det händer!
    Däremot är inte oddsen höga att han löper linan ut, och risken är trots allt stor att han ljuger om vad som händer på hemmaplan. 

Det enda du kan göra ( vilket du troligen inte kommer göra) är att ställa kravet att du inte kommer ha sex med honom förrän du vet att han är skild. Chansen är större att han faktiskt menar allvar om han är beredd att vänta på dig.

Ytterligare en sak som du kan få problem med är att du får en man som är beredda vara otrogen.. En annan är att det finns risk att han ångrar sig när ni faktiskt får leva med varandra på riktigt. Det spännande i att vara otrogen försvinner, ni kanske inte passar så bra ihop under tristess och vardag när förälskelsen försvinner, och han kan börja sakna det han hade när han inte längre har det kvar. 

Du kan bara vänta ut och se vad som händer. Om du verkligen vill ha, och vågar leva med den typen av man. 

• Anonym (K)

Men skit i svinet!! Som redan konstaterats så klarar han inte av att vara trogen och du vet aldrig var du har honom sedan! Och sannolikheten att han lämnar sin fru är riktigt liten. Han vill att du ska vänta tre år? Eller kanske tre veckor. Fast han älskar dig. Fast han kan inte lämna sin fru. Fast.... Vilken jävla velpotta och svag människa, sjukt avtändande allting.

Du kommer aldrig få det du vill ha. Lämna och gå vidare.

• Lynx123

Vill du verkligen vara med en snubbe som är otrogen? Han lär ju dessutom inte vara redo för en relation....inte på långa vägar.

• Anonym (tänk till ordentligt)

Hur tänker du er framtid? 
    hur gamla är hans barn? 
    deras reaktion på honom och dig när dom får reda på hans otrohet? 
    ska han ha barnen varannan vecka? och ska du då träffa honom varannan vecka när han inte har barnen i början, vad händer om dom inte gillar dig pga hans otrohet? 
    det kan vara spännande med otrohet när man bara ses under vissa omständigheter, men vardag blir inte mer spännande med en ny.
    visst kan det funka för vissa och det är kärlek men får många funkar det inte när man skilt sig och både samvete och vardag smyger på och barnen tycker att föräldern svikit. 
    stor risk att barnen tycker att du är orsaken till separationen och inte vill ha med dig att göra och sånt påverkar mannen.
    mycket att ta hänsyn till och han tvekar säkert om att bryta upp familjen , barn, hus, släkt och vänner som kommer att få höra om er otrohet, inte säkert alla vänner kommer att ta hans parti och alla kommer veta att du var den andra kvinnan bland vänner och släkt.
    mycket att ta ställning till, kan vara stark kärlek men också ett äventyr där han hade känslor för dig men inte beredd att ge upp allt för.
    kan också vara så att han tvekar och att det är hans fru som till slut vill skiljas pga hans otrohet och när hon tar initiativ till separation då först kommer han till dig, inte första gången den otrogna tvekar och först kommer till den andra när frun eller mannen vill separera pga att man fått veta att partnern varit otrogen.

• Anonym (Malin)

Du varken kan eller ska ställa några krav, ligg lågt och låt honom visa att han menar allvar med dig - eller inte! Han velar hit och dit, vilket inte är konstigt, men det är han som måste ta steget. Om du pressar honom kan han hålla det emot dig senare. 
    Det du absolut INTE ska göra är att ha sex med honom innan skilsmässan är ett faktum och han har flyttat. Att sakna att ligga med dig kan få honom att faktiskt separera.

• sextontassar

Kära TS,

det är tufft att gå mot vibbar och känslor.

Pass på, när fjärilarna vilar för stunden, att fråga dig själv, vad du vill av den här mannen - och lyssna in på svaret. Om du siktar på en lång relation "ni två mot allt", tänk då på hur han kommer att hantera er första gemensamma kris.

Avslöjandet har fått honom ur balans, vilket är jättebra, för nu visar han verkligen vilken sorts människa han är. Även om du har fastnat för mannen i den miljön och rollen som du är van vid, måste han nu visa andra roller och beteenden i miljöer som inte var era. Han kan växa med utmaningen eller falla igenom som en person som du inte känner igen eller vill lära känna.

l denna situation, när han visar rädsla för att du skall försvinna; vilka andra känslor kommer fram?

Vi är olika som individer och en förälskelse kan ställa allt på sin ända. Med det i bakhuvudet, skulle jag vänta mig ett mer ansvarstagande beteende av en vuxen, gift man, men det föll redan när han försökte att ha dig "vid sidan om".

Ställ frågorna till dig, till den del av dig som inte är förälskad, och se vad du får för svar. Satsa kan man, så om du tror på er två (som aldrig kan bli bara er två, för exfrun kommer att finnas omkring pga. barnen, och din man kommer alltid att ha en del som inte är du och han pga. barnen) kan du vänta och se. Under tiden som du väntar, vore förstås separation på sin plats. Om ni är goda vänner, kan du finnas där som stöd, precis som en bästa vän kan, men som älskarinna kan du gott ta ett steg tillbaka.

Verkligen lycka till!

Svar på tråden Den andra kvinnan - vad gör jag nu?