Den andra kvinnan - vad gör jag nu?
Jag skulle behöva lite råd och jag undan ber ödmjukast allt hat som kan tänkas viljas kast mot mig, jag mår redan tillräckligt dåligt som det är.
För att göra historian så kort som möjligt så är jag den andra kvinnan i en otrohetsaffär. Jag föll för en kollega där vi först flörtat ett år när vi börjat jobba med varandra innan vi tog steget längre till att vara intima med varandra. Vi har därefter haft en ?riktig? relation i 7 månader. Hans fru fick veta detta genom att deras yngsta dotter sett några sms mellan oss och därefter frågat sin mamma om vem jag är.
Hon konfronterar då sin man och han erkänner att han varit otrogen.Han säger till henne att han vill inte försöka mer på deras relation och de bor i limbo för båda vill vänta till sommaren för att berätta för barnen om skilsmässan. Men en månad efter det och två veckor innan deras semester ska börja så väljer han att göra slut med mig. Säger att han inte har råd att skiljas för de kommer inte kunna köpa två tillräckligt stora lägenheter, det är bättre om vi försöker om 3 år då barnen antagligen alla är utflugna. Jag blir helt krossad och försöker förstå allt, för mig är ekvationen 1+1=5 och jag får inget att gå ihop i det han säger. Så det går en vecka där vi smsar med varandra varje dag, han till och med ringer en dag för att säga att det är mig han älskar och att det här aldrig var slutet han ville ha. Vilket gör att jag vill träffas och prata om allt, för att försöka få klarhet i allt det här kaoset. Jag ställer alla mina frågor, verkligen ställer honom mot väggen och är hård. Vi säger hejdå till varandra, vi är då på jobbet och har pratat ut där i ett konferensrum. Han kommer sedan en timme efter och drar in mig i rummet igen för att berätta att han faktiskt älskar mig och att jag har rätt i allt jag säger. Så han har bestämt sig för att lämna sin fru. Han åker hem avslutar deras relation och de berättar för barnen samma kväll.