Inlägg från: sextontassar |Visa alla inlägg
  • sextontassar

Den andra kvinnan - vad gör jag nu?

Kära TS,

det är tufft att gå mot vibbar och känslor.

Pass på, när fjärilarna vilar för stunden, att fråga dig själv, vad du vill av den här mannen - och lyssna in på svaret. Om du siktar på en lång relation "ni två mot allt", tänk då på hur han kommer att hantera er första gemensamma kris.

Avslöjandet har fått honom ur balans, vilket är jättebra, för nu visar han verkligen vilken sorts människa han är. Även om du har fastnat för mannen i den miljön och rollen som du är van vid, måste han nu visa andra roller och beteenden i miljöer som inte var era. Han kan växa med utmaningen eller falla igenom som en person som du inte känner igen eller vill lära känna.

l denna situation, när han visar rädsla för att du skall försvinna; vilka andra känslor kommer fram?

Vi är olika som individer och en förälskelse kan ställa allt på sin ända. Med det i bakhuvudet, skulle jag vänta mig ett mer ansvarstagande beteende av en vuxen, gift man, men det föll redan när han försökte att ha dig "vid sidan om".

Ställ frågorna till dig, till den del av dig som inte är förälskad, och se vad du får för svar. Satsa kan man, så om du tror på er två (som aldrig kan bli bara er två, för exfrun kommer att finnas omkring pga. barnen, och din man kommer alltid att ha en del som inte är du och han pga. barnen) kan du vänta och se. Under tiden som du väntar, vore förstås separation på sin plats. Om ni är goda vänner, kan du finnas där som stöd, precis som en bästa vän kan, men som älskarinna kan du gott ta ett steg tillbaka.

Verkligen lycka till!

Svar på tråden Den andra kvinnan - vad gör jag nu?