• Forvirrad28

Den andra kvinnan - vad gör jag nu?

Jag skulle behöva lite råd och jag undan ber ödmjukast allt hat som kan tänkas viljas kast mot mig, jag mår redan tillräckligt dåligt som det är. 

För att göra historian så kort som möjligt så är jag den andra kvinnan i en otrohetsaffär. Jag föll för en kollega där vi först flörtat ett år när vi börjat jobba med varandra innan vi tog steget längre till att vara intima med varandra. Vi har därefter haft en ?riktig? relation i 7 månader. Hans fru fick veta detta genom att deras yngsta dotter sett några sms mellan oss och därefter frågat sin mamma om vem jag är. 
    Hon konfronterar då sin man och han erkänner att han varit otrogen.Han säger till henne att han vill inte försöka mer på deras relation och de bor i limbo för båda vill vänta till sommaren för att berätta för barnen om skilsmässan. Men en månad efter det och två veckor innan deras semester ska börja så väljer han att göra slut med mig. Säger att han inte har råd att skiljas för de kommer inte kunna köpa två tillräckligt stora lägenheter, det är bättre om vi försöker om 3 år då barnen antagligen alla är utflugna. Jag blir helt krossad och försöker förstå allt, för mig är ekvationen 1+1=5 och jag får inget att gå ihop i det han säger. Så det går en vecka där vi smsar med varandra varje dag, han till och med ringer en dag för att säga att det är mig han älskar och att det här aldrig var slutet han ville ha. Vilket gör att jag vill träffas och prata om allt, för att försöka få klarhet i allt det här kaoset. Jag ställer alla mina frågor, verkligen ställer honom mot väggen och är hård. Vi säger hejdå till varandra, vi är då på jobbet och har pratat ut där i ett konferensrum. Han kommer sedan en timme efter och drar in mig i rummet igen för att berätta att han faktiskt älskar mig och att jag har rätt i allt jag säger. Så han har bestämt sig för att lämna sin fru. Han åker hem avslutar deras relation och de berättar för barnen samma kväll. 

• Svar på tråden Den andra kvinnan - vad gör jag nu?
  • Anonym (....)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-13 09:32:13 följande:

Så han ska fortsätta vänstra med TS och hans familj ska bara vänta ut honom tills han bestämde t sig? 

Eller ska han sluta träffa TS och då ska hon sitta och vänta i flera år?

Nu går det ju inte mera, när hans fru vet om det. Men under de månader som hon INTE visste om det, så var det väl inte konstigt att mannen ville lära känna TS ordentligt först, innan han bestämde sig? Man slänger ju inte bort ett långt äktenskap och en kärnfamilj för en tillfällig flirt - som man kanske blir jättebesviken på en kort tid senare, när man ser vad som finns under den sminkade fasaden. Både bokstavligt och bildligt, man visar ju sina bästa sidor i början av ett förhållande, sedan blir man mer och mer sig själv igen. 
  • Anonym (Lilltå)
    Anonym (....) skrev 2024-09-13 10:55:47 följande:
    Nu går det ju inte mera, när hans fru vet om det. Men under de månader som hon INTE visste om det, så var det väl inte konstigt att mannen ville lära känna TS ordentligt först, innan han bestämde sig? Man slänger ju inte bort ett långt äktenskap och en kärnfamilj för en tillfällig flirt - som man kanske blir jättebesviken på en kort tid senare, när man ser vad som finns under den sminkade fasaden. Både bokstavligt och bildligt, man visar ju sina bästa sidor i början av ett förhållande, sedan blir man mer och mer sig själv igen. 

Nej men självklart är det mer rimligt att mannen för både älskarinna samt frugan med barn bakom ljuset och kör ett dubbelspel en lägre tid så han riktigt hinner känna in vad som bäst passar honom. På alla bekostnad. Alla parter svikna. 
    i detta fall finns ingen vinnare. Han har svikit alla. 

• molly50
    Anonym (....) skrev 2024-09-13 10:55:47 följande:
    Men att han har börjat söka sig utanför sitt förhållande är väl ett tecken på att något är fel i förhållandet?
    Då är det väl bättre att han försöker reparera problemet med sin fru eller lämna,om det inte går,innan han söker sig till andra.
  • Anonym (what)
    Anonym (....) skrev 2024-09-13 10:52:53 följande:
    Jag tänkte på att hans familj låg i potten, jag menade inte lägenheten. Uttrycket går att använda bildligt. 
    Inlägget jag frågade om påstod att en lägenhet låg i potten
  • Forvirrad28

Liten uppdatering.

Allt har gått så bra som man kunnat hoppas på. Skilsmässan går framåt med allt vad de innebär, husförsäljning osv. Han har fortsatt sin terapi och vi har även börjat gå gemensamt för att reparera det som gått sönder i vår relation. Vi har en plan för hur vi ska ta oss framåt och vidare tillsamman, men det kommer ta tid. 

Jag är otroligt glad för att vi satsar på varandra och vågar göra allt detta. Vi har en lång väg kvar innan allt har fallit på plats men vi älskar varandra och det kommer hjälpa oss igenom det mesta. Det har varit allt annat än enkelt och många tårar från oss båda. Vad som aldrig förändrats är dock hur vi har kämpat oss fast vid varandra. 

Hans relation med barnen är lika bra som den varit innan. Absolut blev de ledsna av hela situationen men som yngsta dottern sa till honom ?Jag kommer ju alltid älska dig och vilja ha dig i mitt liv, du är ju min pappa?. 

På mitt initiativ kommer vi inte flytta ihop inom loppet av minst ett år. Planen är att låta allt landa och att han får in rutinerna i vad som nu blir hans nya vardag. Likväl kommer introduktionen och umgänget mellan mig och barnen vara på paus tills timingen känns rätt.

Att ha en otrohetsaffär är fel ja, man sårar väldigt många personer genom det. Vilket inte är rättvist till de personer som blir drabbade. Det är bättre att lämna när man känner att relationen är helt död och det inte finns något mer att jobba på. Men till den personen som finner sig mott uppe i det iallafall, som kanske känner igen sig i min historia så kan jag bara säga lita på din magkänsla. Precis som med alla relationer så väljer man att vara sårbar och riskera allt, din magkänsla kommer hjälpa dig med hur stor sannolikheten är att du just råkar ut för det.

Vem vet om vi håller för alltid eller bara ett år, men jag väljer att satsa och jag hoppas att vi är varandras stora kärlek i livet. 

• Anonym (....)
    molly50 skrev 2024-09-14 11:18:19 följande:
    Men att han har börjat söka sig utanför sitt förhållande är väl ett tecken på att något är fel i förhållandet?
    Då är det väl bättre att han försöker reparera problemet med sin fru eller lämna,om det inte går,innan han söker sig till andra.
    Eller så råkar man bara bli kär i någon, för att en person som stämmer med det man tänder på råkar finnas där - på jobbet, i grannhuset, i föreningen... Det måste inte vara några påfallande fel i det förhållande man har, för att det ska hända. Det finns nämligen en funktion i våra hjärnor, som alltid har ögonen öppna för top-drawer genes...
  • Anonym (Emy)
    Anonym (....) skrev 2024-09-13 10:52:53 följande:
    Jag tänkte på att hans familj låg i potten, jag menade inte lägenheten. Uttrycket går att använda bildligt. 
    Om han redan vänstrar är han beredd att satsa sin familj som ligger i potten. Det är ju det val han gör.
  • Anonym (tänk till ordentligt)

Givetvis kan man träffa någon medans man är gift/sambo och har barn och bli förälskad och bryta upp och sen ha ett bra långt förhållande med den nya.

Däremot när man tvekar och tiden går och man inte lämnar utan fortsätter att leva dubbelliv och man separerar först när frun eller mannen upptäcker otroheten och det är frun eller mannen som tar initiativ till separationen och då vänder sig till den man har varit otrogen med och då vill ha ett förhållande är risken stor att det nya förhållandet inte håller eftersom man inte valde det utan man gjorde så eftersom frun/mannen valde separation, först då går man vidare med sin älskarinna/älskare.

Det kan gå utmärkt för er men han tvekade så tiden får utvisa.

Vet barnen om dig? barn brukar bli ledsna när föräldrar separerar, är det en som varit otrogen tar dom oftast den andre förälderns parti, i alla fall i början.
    Men mer att dom om dom är äldre kan ge den nya kvinnan/mannen skulden för att deras föräldrar separerat, det är självklart inte bara den nya som har skulden
    för det men barn tänker inte logiskt och pappa är deras pappa medans den nya är en utomstående och lättare att ge skulden.

Dom kan tycka om dig eller så blir det problem med barnen som inte kommer att gilla dig som pappa varit otrogen med mot mamman.
    Det är inte rättvist men ofta blir det så och då jobbigt för mannen.
    Självklart ska barn kunna acceptera förälders val av kärlek men när otrohet varit med i bilden får man räkna med att barnen kan ha svårt att acceptera den nya.

Tiden får utvisa men bra att ni går i terapi.

• molly50
    Anonym (....) skrev 2024-09-22 09:08:28 följande:
    Eller så råkar man bara bli kär i någon, för att en person som stämmer med det man tänder på råkar finnas där - på jobbet, i grannhuset, i föreningen... Det måste inte vara några påfallande fel i det förhållande man har, för att det ska hända. Det finns nämligen en funktion i våra hjärnor, som alltid har ögonen öppna för top-drawer genes...
    Och då lämnar man sitt förhållande innan man inleder något med den man blivit kär i.
  • Anonym (Lilltå)
    Anonym (tänk till ordentligt) skrev 2024-09-22 10:00:33 följande:

Givetvis kan man träffa någon medans man är gift/sambo och har barn och bli förälskad och bryta upp och sen ha ett bra långt förhållande med den nya.

Däremot när man tvekar och tiden går och man inte lämnar utan fortsätter att leva dubbelliv och man separerar först när frun eller mannen upptäcker otroheten och det är frun eller mannen som tar initiativ till separationen och då vänder sig till den man har varit otrogen med och då vill ha ett förhållande är risken stor att det nya förhållandet inte håller eftersom man inte valde det utan man gjorde så eftersom frun/mannen valde separation, först då går man vidare med sin älskarinna/älskare.

Det kan gå utmärkt för er men han tvekade så tiden får utvisa.

Vet barnen om dig? barn brukar bli ledsna när föräldrar separerar, är det en som varit otrogen tar dom oftast den andre förälderns parti, i alla fall i början.
    Men mer att dom om dom är äldre kan ge den nya kvinnan/mannen skulden för att deras föräldrar separerat, det är självklart inte bara den nya som har skulden
    för det men barn tänker inte logiskt och pappa är deras pappa medans den nya är en utomstående och lättare att ge skulden.

Dom kan tycka om dig eller så blir det problem med barnen som inte kommer att gilla dig som pappa varit otrogen med mot mamman.
    Det är inte rättvist men ofta blir det så och då jobbigt för mannen.
    Självklart ska barn kunna acceptera förälders val av kärlek men när otrohet varit med i bilden får man räkna med att barnen kan ha svårt att acceptera den nya.

Tiden får utvisa men bra att ni går i terapi.

Det var tonårs dotter som avslöjade förhållandet mellan pappa och ts via pappas mobil telefon.. mamman ville initialt behålla mannen ? måste därmed vara tidernas första tonåring som så här chantilt låter pappa gå iväg till sitt nya härliga liv med nya kvinnan han fört mamman bakom ljuset med. Allt är fågelkvitter och alla är vänner. 

Eller så var det så att frugan faktiskt kickade ut honom. Förhållandet är dött sen länge och ts blev en katalysator för något som varit dött sen länge kanske. Mamma och dotter har pratat igenom att låta pappan/ mannen gå för hans välbefinnandes skull. Vi vet ju inte hur jävla dåligt skick han är i efter allt detta. 

nej detta är ingen walk in the park för någon. Och låter som exfru är vinnaren i allt detta. brukar oftast vara så, hon går vidare mer renhårigt till en ny relation såsmåningom. så kan bedragarna se hur det blev där på andra sidan när vardagen kom och knackade på. Lycka till ! 

Svar på tråden Den andra kvinnan - vad gör jag nu?