Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Den andra kvinnan - vad gör jag nu?

Anonym (Men) skrev 2024-07-30 22:19:55 följande:

Om han trodde på en framtid för er, varför är han då fortfarande efter 7 månader med sin fru?

Anonym (Lilltå) skrev 2024-07-30 23:42:33 följande:

Bra att du inte ens tänker tanken att ta en mamma roll till hans barn, de har en mamma och henne lär de nog ta parti för och värna om i allt detta. De svetsas ju ihop ännu mer av det här. det är mycket osannolikt att du blir accepterad på de grundvalar som din och denne mans nya relation ska byggas på. Är din ålder betydande yngre än denne man ? 
    Hur kommer det sig att er affär pågick så länge utan att han tog nästa steg per egen maskin sas och hur tänker du kring det ?  Att han inte tagit steget att stå upp för er relation ärligt tidigare utan att det sker via dotters avslöjande? Ringer ju lite varningsklockor eller ? Får en att tänka att han kanske aldrig skulle ha tagit steget på eget initiativ öht dvs fortsatt ha sin familj där och den härligt förbjudna spännande relationen med härlig bekräftelse och sex vid sidan av med dig ? Nu ligger hans familj i ena vågskålen och en ny osäker relation med dig den nya kvinna i den andra. 

Så konstigt ni tänker. Sju månader är ju ingen tid alls, när det gäller att lära känna en ny partner (särskilt inte om man bara kan träffas under begränsade tider och begränsade former). Om det är livsavgörande beslut som ska fattas, och det är det ju för mannen. Jag skulle inte ens råda två unga, barnfria singlar att fatta stora beslut som att köpa en lägenhet ihop, efter bara sju månader! Och här är det mannens äktenskap och familj som måste offras i så fall, d.v.s. mycket större saker i potten än en lägenhetsaffär.
  • Anonym (....)
    Anonym (what) skrev 2024-09-13 08:33:38 följande:
    Lägenheten blir väl ingen insats såvida man inte betalar allt själv och sen träder sambolagen in
    Jag tänkte på att hans familj låg i potten, jag menade inte lägenheten. Uttrycket går att använda bildligt. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-13 09:32:13 följande:

Så han ska fortsätta vänstra med TS och hans familj ska bara vänta ut honom tills han bestämde t sig? 

Eller ska han sluta träffa TS och då ska hon sitta och vänta i flera år?

Nu går det ju inte mera, när hans fru vet om det. Men under de månader som hon INTE visste om det, så var det väl inte konstigt att mannen ville lära känna TS ordentligt först, innan han bestämde sig? Man slänger ju inte bort ett långt äktenskap och en kärnfamilj för en tillfällig flirt - som man kanske blir jättebesviken på en kort tid senare, när man ser vad som finns under den sminkade fasaden. Både bokstavligt och bildligt, man visar ju sina bästa sidor i början av ett förhållande, sedan blir man mer och mer sig själv igen. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2024-09-14 11:18:19 följande:
    Men att han har börjat söka sig utanför sitt förhållande är väl ett tecken på att något är fel i förhållandet?
    Då är det väl bättre att han försöker reparera problemet med sin fru eller lämna,om det inte går,innan han söker sig till andra.
    Eller så råkar man bara bli kär i någon, för att en person som stämmer med det man tänder på råkar finnas där - på jobbet, i grannhuset, i föreningen... Det måste inte vara några påfallande fel i det förhållande man har, för att det ska hända. Det finns nämligen en funktion i våra hjärnor, som alltid har ögonen öppna för top-drawer genes...
Svar på tråden Den andra kvinnan - vad gör jag nu?