• Anonym (69 år)

69 år, måste jag vara en tant?

Tiden går, men min inre ålder är 48 år. Jag har alltid klätt mig i jeans och skinnjacka, och har alltid haft ett stort tjockt hår som inte har blivit grått. Men nu undrar jag, är jag för gammal för det? Jag brukar sätta upp det när jag är bland folk. Jag är medellängd och väger 58 kg. Mina jämnåriga har kort hår och kläder för äldre damer.

De tycker att jag har konstig musiksmak eftersom jag lyssnar på rock/hårdrock. Gillar actionfilmer och science fiction.

De vill få med mig på bingo, och "trivselaftnar" då vi ska spela spel. Men de pratar mest skit om dem som inte är där, och det är jag inte intresserad av. Jag har också krämpor, men inget jag vill prata om.

Måste jag klä mig som en 70-årig dam? Undrar om jag ser konstig ut med jeans och skinnjacka? (dam-modell). Vill naturligtvis inte vara ett skräckexempel då jag försöker att se yngre ut, men vill inte heller ha hemska tantkläder.

• Svar på tråden 69 år, måste jag vara en tant?
  • Anonym (69 år)
    Anonym (Modernt???) skrev 2024-07-17 11:52:57 följande:
    Fast jeans och skinnjacka är ju knappast modernt. Ts låter som om klär sig som hon alltid gjort och det är ju helt okej. Låter lite osannolikt bara det hon berättar om sitt umgänge. Mina föräldrar är över 70 och inte har de börjat spela bingo och gå på trivselaftnar för det. De har de intressen de alltid haft, lyssnar fortfarande på musiken de fastnade för på 60-70-talet osv. De gör alla deras syskon och vänner också.

Jag tror ts mest tigger beröm.
    Och så kom piken. Varför skulle jag tigga beröm? Det är ju ingen som vet vem jag är i alla fall. Skinnjackan blev omdiskuterad, men det är ingen MC-jacka. Den är mörkblå och i skinn, så jag uttryckte mig kanske lite fel.

Jag frågade, därför att ibland när jag ser mig själv i ett skyltfönster, så tänker jag att jag är kanske för gammal för jeans. Så jag tiggde inte om beröm.
  • Anonym (69 år)

Tillägg: Nej, jag ser inte mig själv i ett skyltfönster! Skrattande Där har jag inte hamnat. Men ni vet vad jag menar.

• Benny62
    Anonym (69 år) skrev 2024-07-17 14:40:11 följande:

Tillägg: Nej, jag ser inte mig själv i ett skyltfönster! Skrattande Där har jag inte hamnat. Men ni vet vad jag menar.

Klä dig som du tycker om och jag gillar när kvinnor klär sig lite modernt och vågat 
  • Anonym (Modernt???)
    Anonym (69 år) skrev 2024-07-17 14:37:03 följande:
    Och så kom piken. Varför skulle jag tigga beröm? Det är ju ingen som vet vem jag är i alla fall. Skinnjackan blev omdiskuterad, men det är ingen MC-jacka. Den är mörkblå och i skinn, så jag uttryckte mig kanske lite fel.

Jag frågade, därför att ibland när jag ser mig själv i ett skyltfönster, så tänker jag att jag är kanske för gammal för jeans. Så jag tiggde inte om beröm.
    Majoriteten av personerna i din ålder har inte transformerats till att se ut som eller ha hobbys som sina föräldrar. Så jag köper inte din beskrivning av att dina vänner plötsligt börjat gå på bingo medan du behåller din ungdoms intressen, ditt tjocka hår och bla bla bla. Typisk tråd där någon genom att hitta på ett problem få höra att de nog är lite bättre, snyggare, ungdomligare, äventyrligare osv än de flesta andra. 
  • Anonym
    Anonym (Modernt???) skrev 2024-07-17 15:16:28 följande:
    Majoriteten av personerna i din ålder har inte transformerats till att se ut som eller ha hobbys som sina föräldrar. Så jag köper inte din beskrivning av att dina vänner plötsligt börjat gå på bingo medan du behåller din ungdoms intressen, ditt tjocka hår och bla bla bla. Typisk tråd där någon genom att hitta på ett problem få höra att de nog är lite bättre, snyggare, ungdomligare, äventyrligare osv än de flesta andra. 
    De flesta i ts ålder har inga föräldrar kvar i livet...
  • Anonym

Jag är 60 och orkar inte bry mig om min ålder. Gör som jag vill helt enkelt.
    Jag har två väninnor som är 70+ och de är verkligen inga tantiga tanter, även om jag på skoj kallar dem för mina tantkompisar. 
    Vi går på karaoke och sjunger mer än gärna, dansar och tjoar och har skitkul.

Dock gör vi inga försök att föryngra oss, det skulle bara se fånigt ut.

Numera känner jag inte att man måste klä sig eller vara på något speciellt sätt bara för att man fyllt x antal år heller för den delen.

Jag har både yngre och äldre vänner, och min man är ca tio år yngre än jag. 

• Meddelande borttaget
  • Benny62
    Valackare86 skrev 2024-07-17 16:20:26 följande:

Åldern tar ändock ut sin rätt vid 70. Ryggen kroknar och gången blir stel. Kanske säkrast med blus, kofta och längre klänningar. Helst ska man ju inte sticka ut i landet lagom. 

Det gör väl inget att man sticker ut om man vill det och vågar 
Svar på tråden 69 år, måste jag vara en tant?