Anonym (591) skrev 2024-07-18 00:44:05 följande:
Det är ingen kritik att inte tro på att någon man aldrig träffat hävdar att de har något superovanligt, nästintill ickeexisterande.
Hade någon på 70 berättat att hon fortfarande har mens hade jag inte heller trott på det just för att det inte är möjligt.
Ledsen att du tar det så ovanligt hårt också. Förstår du inte hur extremt megaovanligt det är att vid 69 endast ha en tunn grå slinga i luggen? Aldrig träffat någon med ofärgat hår som inte har lite grått vid 60 ens. Jag trodde att du kanske färgade håret och inte hade koll på att du faktiskt fått gråa strån?
Dessutom, varför lägger du en sån väldigt dålig värdering i att ha grått hår? Annars hade du inte reagerat så hårt.
Du har väl läst att jag själv längtar tills jag blir vithårig, det är supersnyggt, så jag delar inte din negativitet jämtemot grått hår. Tycker det är ascoolt med de på 40-50 som visar grå slingor i håret, verkar bli vanligare och vanligare bland trendmedvetna i den åldern iaf. i Sthlm där jag bor.
Jag tror inte att jag är någon" superovanlig nästintill ickeexisterande". Så kaxig är jag inte.
Jag jobbade inom sjukvården bland 80 kvinnor, och upplevde att 90% av det de sade på kafferasterna var skitprat om andra. Jag var mycket blyg och tystlåten, och blev så less på detta. Jag fick nog.
Och nu när jag har blivit äldre så bryr jag mig inte längre om vad andra tänker och tycker, jag väljer att leva mitt eget liv. Och varför ska jag då fylla det med negativa tankar om andra? Det ger inget.
Dessutom så vill jag inte komma i situationer då en tredje part frågar mig varför jag har pratat skit om denne. Då skulle jag skämmas, jag vill inte såra andra. Jag är en känslig själ, och vill helst undvika sådana här pinsamma situationer. Så tala är silver och tiga är guld.
Om du inte tror på mig om att jag bara har en grå slinga i luggen är egentligen helt oväsentligt. Mina systrar har silvergrått hår, och jag tycker att det är jättefint. Men jag har min mammas och mormors hår. Jag vet inte om man "ärver" detta, men så är det.
Kunde jag skulle jag lägga ut en bild, men jag är så oteknisk. Men varför krångla med detta för att övertyga någon som jag inte känner, eller någonsin kommer att träffa? Du får tro vad du vill, och jag bryr mig inte.
Egentligen en ganska meningslös diskussion ...