• Anonym (Rally)

Trump skjuten inatt!

Känns overkligt. Trump är träffad men lever och inte allvarligt skadad. 

Hur tror ni det påverkar valet?

• Svar på tråden Trump skjuten inatt!
  • Anonym (Rally)
    nihka skrev 2024-07-19 10:59:15 följande:
    Så vad stod det i hennes meritförteckning? Eller du kanske har insyn i hennes arbetsuppgifter för att göra bedömningen att hon inte var kvalificerad för tjänsten? Inbillar du dig ofta att du jobbar för Secret Service?
    Till skillnad från sina föregångare har hon inte haft alls samma tunga uppdrag innan hon tillträdde. Dessutom kom hon från tre år på Pepsi.

Vi kan enas om att vara oeniga. Jag anser att det är solklart att hon blivit inkvoterad. Du anser det solklart att hon inte blev det.
  • nihka
    Anonym (Media) skrev 2024-07-19 10:54:19 följande:
    Stackare, dina tankar skenar och du övertänker å det grövsta. Det var väl inga större problem förra mandatperioden? 
    Nu är ju inte dina concerns för mig intressanta för frågeställningen om Project 2025. Jag undrade om det finns lagstiftning på plats för att: "förhindra presidentstyrning av hela den federala administrationen och att 50 000 ledande medarbetare avskedas och ersätts med personer vars främsta kvalifikation är att de är Trumplojalister?

Hade du svar på det?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Rally) skrev 2024-07-19 11:08:13 följande:
    Till skillnad från sina föregångare har hon inte haft alls samma tunga uppdrag innan hon tillträdde. Dessutom kom hon från tre år på Pepsi.

Vi kan enas om att vara oeniga. Jag anser att det är solklart att hon blivit inkvoterad. Du anser det solklart att hon inte blev det.
    Så vad hade hennes föregångare för tunga uppdrag som hon saknade och hur såg hennes uppdrag ut under hennes tidigare 25 år inom Secret Service? På vilket sätt är säkerhetsarbete inom den privata sektorn inte meriterande för säkerhetsarbe inom den offentliga sektorn?

Överraska mig med lite fakta istället för dina åsikter.
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-07-19 10:21:00 följande:
    Det är inte 1950 att vilja ha folkvalda som inte knullar runt bakom ryggen på sina fruar och vräker ur sig grova sexistiska kommentarer. Familjevärderingar och "decency" står högt i kurs i USA. I alla fall utåt.

Eller så anser man att man behöver ett system där även fattiga vuxna och barn ska kunna få vård och mediciner när de är sjuka.

"i alla fall utåt" är nog nyckelbegreppet här, ja. Ingen kn*llade ju runt så mycket och bedrog sin stackars fru som den "gode" J.F. Kennedy (Demokraterna). Han gav sig även på unga anställda och praktikanter på Vita Huset, ett arv som en annan demokrat, nämligen Bill Clinton, fortsatte... Båda poserade sedan på arrangerade, tillgjorda, gulliga familjebilder. Trump har varit mer ärligt och öppen med sin kärlek till kvinnor!

Åsa Linderborg skriver faktiskt ganska insiktsfullt och nyanserat om den är konflikten idag, trots att hon jobbar för Aftonbladet:

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/KMMa27/vance-kommer-att-ata-harris-till-frukost

Man kan undra varför Vance inte gått till vänster med den klasserfarenheten han har, men även här spelar underdogens psykologi in. Mot alla odds kämpade han sig ur fattigdomen och nu kräver han att alla ska vara lika starka som han. Han trycker på vänsterns ömma punkt: hur formulerar man en politik som håller en lagom balans
    mellan individens ansvar och statens?

?Trying to figure out what went wrong? sjöng Springsteen. Ja, var ska man börja?

• Cathariiina
    nihka skrev 2024-07-19 11:27:40 följande:
    Så vad hade hennes föregångare för tunga uppdrag som hon saknade och hur såg hennes uppdrag ut under hennes tidigare 25 år inom Secret Service? På vilket sätt är säkerhetsarbete inom den privata sektorn inte meriterande för säkerhetsarbe inom den offentliga sektorn?

Överraska mig med lite fakta istället för dina åsikter.
    Tja, vad tror du själv? Vem är i störst behov av skydd - presidenten och hans närmaste män eller en läskeblasktillverkare och hans närmaste män? Är hotbilden överväldigande för de senare, menar du? Tomte
  • molly50
    nihka skrev 2024-07-18 21:35:25 följande:
    Spekulationer. Cheatle har mer än 25 års erfarenhet inom Secret Service från 1995 och framår. Hos PepsiCo var hennes befattning "senior director of global security".
    Ok. Där ser man.
  • nihka
    Anonym (Media) skrev 2024-07-19 10:39:48 följande:
    Det enda jag har en föreställning om i detta fall är att säkerheten i detta fall var bristande och att det är ett misslyckande för organisationen.
    Det är den allmänna hållningen och så även min.

Mycket tyder på oklar ansvarsfördelning mellan Secret Service och den lokala polisen, men även där torde det vara chefen för Secret Service som har ansvaret för att ansvarsfördelningen fungerar innan man sas släpper ifrån sig delar.

Lokala myndigheter menar att den lokala polisen enbart fått ansvar för trafiken. Låter iofs konstigt med tanke på att man hade lokal polis på plats inne på mötesområdet. Vad gjorde de där om de inte hade något ansvar eller stod de under federalt kommando?

Jag är inte inläst på amerikansk federal- och statlig juridik och tycker bara till och funderar här. Utredningen får utvisa.

Fokuseringen på kvinnor är en separat agenda som vissa passar på att driva. Hade det ens nämnts något om kön om chefen för Secret Service hade varit en man?
  • Padirac

@Rally

Vad har du för uppfattning om vad som krävs för rollen som Deputy Assistant Directory  och assistant director of Protective Operations - - är det tungt nog eller vilka andra erfarenheter krävs enligt din mening?

• nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 11:55:35 följande:
    Tja, vad tror du själv? Vem är i störst behov av skydd - presidenten och hans närmaste män eller en läskeblasktillverkare och hans närmaste män? Är hotbilden överväldigande för de senare, menar du? Tomte
    Nu efterfrågade jag inte fler av dina "charmiga" åsikter och tankar inspirerade från Kalle Anka utan fakta.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-19 11:53:05 följande:

"i alla fall utåt" är nog nyckelbegreppet här, ja. Ingen kn*llade ju runt så mycket och bedrog sin stackars fru som 

Vad andra har gjort och inte gjort rättfärdigar inte Trumps handlingar. Det är Trump som är republikanernas presidentkandidat inte någon demokrat som levde på 1960-talet.
Svar på tråden Trump skjuten inatt!