• molly50

Trump skjuten inatt!

Cathariiina skrev 2024-07-17 21:59:23 följande:
    Klart att det har. Biden har tryckt in ett stort antal personer som representanter för olika "grupper" (kvinnor, transor, svarta, sydamerikaner, homosexuella o.s.v.) på poster som de inte har kompetensen för - eller i alla fall inte var den bästa kandidaten för - bara för att det ska se bra ut. Mångfald, du vet. Och sådana urvalskriterier är aldrig bra. 

När det gäller just denna post, så kan jag tänka mig att en kvinna som en gång var en flicka, automatiskt tänker att "det där taket är säkert, jag skulle själv aldrig ha försökt gå ut på det, när jag var en flicka som gillade att klättra, så det är ofarligt". Medan en man skulle ha tänkt att "just ett sådant tak klättrade min best buddy och jag upp på när vi var 14 år, så det är fullt möjligt... detta tak måste vi hålla under uppsikt".
    Men då har det ju med kompetensen att göra.
    Inte med kön.läggning eller etnicitet.
    Så varför ens blanda in det?
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-07-17 22:32:45 följande:
    För att Biden har haft en press på sig att kvotera in dessa grupper till höga poster, hur usla de än är. Det var ju mycket det han gick till val på. Och det första han gjorde som president, var mycket riktigt att nominera USA:s första trans-minister. Ingen kan få mig att tro att detta var en slump, och att nomineringen bara skedde för att denne individ hade landets bästa meriter...
    Har du källa på det eller är det bara spekulationer?
  • molly50
    Anonym (Rally) skrev 2024-07-17 22:59:03 följande:
    Det borde inte ha det men eftersom hon som Secret service huvud tydligt är inkvoterad och dessutom helt öppet påbörjat inkvotering av kvinnor till Secret service så har det med kön att göra.
    Finns det någon källa på det här?
  • molly50
    Anonym (Rally) skrev 2024-07-17 23:44:16 följande:
    Alla de där kortväxta kvinnorna som skulle skydda Trump senast var som bortblåsta när han gjorde sitt första framträdande igen efter skjutningen.

m.youtube.com/watch&t=230s&v=r48yHkoEyTM&feature=youtu.be

Secret service förstår själva hur fruktansvärt illa detta är skött. Bra att de fattar att man inte ska leka med liv utan att ha bästa person på varje position. Kön irrelevant.
    Ja,precis. Kön är irrelevant.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-07-17 23:47:25 följande:
    Fast det är ju då för sent för Mr Comperatore, som verkar ha varit en mycket fin man, och hans familj. Han offrades på WOKE-altaret.
    Ja,men det är ju knappast Bidens fel. 
    Även om han kanske anställde fel personer så var det inte han som beordrade dem att sköta sitt jobb.
  • molly50
    nihka skrev 2024-07-18 21:35:25 följande:
    Spekulationer. Cheatle har mer än 25 års erfarenhet inom Secret Service från 1995 och framår. Hos PepsiCo var hennes befattning "senior director of global security".
    Ok. Där ser man.
Svar på tråden Trump skjuten inatt!