• Mia04

Har legat med min systers kille

Jag bor hos min storasyster då jag inte orkar med hennes tjat mm.

Min syster var bortrest i helgen pga jobbet så hade lägenheten för mig själv. Men jag är vän med hennes kille så han kom förbi och vi åt middag och drack. vi Blev fulla och den slutade med att vi knullade och somnade tillsammans. Min syster kom på morgonen tidigare än väntat och hittade oss nakna sovandes tillsammans. Hennes kille erkände med en gång så min syster kallade han massa elaka saker och sedan slängde han ut honom.

Syrran konfronterade mig och har bett mig att flytta snarast, har denna veckan att hitta något nytt. Jag har försökt pratar med henne men hon påstår att hon bara äcklas av mina ursäkter. 

Vad ska jag göra? Hon vet att jag inte kan flytta tillbaka till mamma då jag intectöl hennes tjat och till mina vänner är det bara korta lösningar på då alla bor väldigt litet. 

Hur ska jag göra så inte syrran kastar ut mig?

• Svar på tråden Har legat med min systers kille
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-11 20:01:38 följande:
    Den offerkoftan är bekväm va?
    Nej, det är inte synd om dig alls. Inte ens "lite".

Den enda, ENDA, det är synd om är din syster.
    Jag har ingen som sagt. ja det finns gott om kalla människor här som sagt.
    Tixter
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-11 20:06:07 följande:
    Jaha och?
    Fysisk smärta går över, det gör inte själslig smärta.

Din syster får ju leva resten av sitt liv med att du har sårat henne själsligt djupt, och har en syster som man inte kan lita på.

Som sagt otrohet är ett form av bedrägeri. Att bedra sina vänner och/eller någon/några familjemedlemmar är ett av det lägsta man kan göra som människa.

Det Sätter sina spår att bli misshandlad av en familjemedlem också. 

Man måste kunna glömma och förlåta också. Detta även för mammas skull

Tixter
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-11 20:44:27 följande:

Det Sätter sina spår att bli misshandlad av en familjemedlem också. 

Man måste kunna glömma och förlåta också. Detta även för mammas skull

Nej, det "måste" man inte. Inte ens för mammas skull. 
    Mia04 skrev 2024-07-11 19:02:47 följande:
    För att jag får utan fysiskt smärta
    Och?! Vad tror du ditt "tilltag" har gjort med din syster? Hon tycker att allt är rosa fluff och sockervadd? "Åh vad bra att lillsyrran knullade med min pojkvän så jag fick veta att de båda är idioter som inte går att lita på och vad stolt jag känner mig över att jag släppt in henne i mitt hem när hon inte mådde bra hemma hos mamma. Vilket underbart snällt sätt att visa att hon verkligen bryr sig om mig" Eller inte.... 
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 21:05:28 följande:
    Och?! Vad tror du ditt "tilltag" har gjort med din syster? Hon tycker att allt är rosa fluff och sockervadd? "Åh vad bra att lillsyrran knullade med min pojkvän så jag fick veta att de båda är idioter som inte går att lita på och vad stolt jag känner mig över att jag släppt in henne i mitt hem när hon inte mådde bra hemma hos mamma. Vilket underbart snällt sätt att visa att hon verkligen bryr sig om mig" Eller inte.... 
    Men jag tror inte syrran mår bra av att vara arg på mig för länge. Jag har ju gjort fel och det står jag för. Men verkar som ingen tror på mig
    Tixter
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 21:05:28 följande:
    Jag förstår att hon är ledsen/besviken men jag kan ju inte göra så mycket. Hon behöver inte ta offerkofftan förtycker heller 
    Tixter
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-11 21:17:31 följande:
    Men jag tror inte syrran mår bra av att vara arg på mig för länge. Jag har ju gjort fel och det står jag för. Men verkar som ingen tror på mig
    Vad har du gjort och sagt för att visa henne att du vet att du gjort fel och ångrar dig och ditt beslut? Vad har du gjort för åtgärder för att det inte ska ske igen? På vilka sätt har du ärligt bett om ursäkt (utan orden "jag var full", "det bara blev så", "ny vet du ju att han är en skithög" etc)? 
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 22:28:44 följande:
    Vad har du gjort och sagt för att visa henne att du vet att du gjort fel och ångrar dig och ditt beslut? Vad har du gjort för åtgärder för att det inte ska ske igen? På vilka sätt har du ärligt bett om ursäkt (utan orden "jag var full", "det bara blev så", "ny vet du ju att han är en skithög" etc)? 
    Jag har bett om ursäkt flera ggr, sagt att jag skäms och lovat att jag har aldrig kommer göra
    så igen.
    Tixter
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-11 22:33:54 följande:
    Jag har bett om ursäkt flera ggr, sagt att jag skäms och lovat att jag har aldrig kommer göra
    så igen.
    Vad du säger och vad du gör är två helt skilda saker. Du har ju redan visat din syster att hon inte kan lita på dina ord så vad GÖR du för att visa att du ångrar dig? 
  • Anonym (Varför?)
    Mia04 skrev 2024-07-11 22:33:54 följande:
    så igen.
    Har du tagit ansvar för dina val och handlingar i dina ursäkter tex? Eller har du skyllt ifrån dig som du gjort i tråden? "Jag var full". "Jag är ung och då tar man dåliga beslut". "Jag var kåt och behövde knulla". "Din pojkvän gjorde närmanden jag inte kunde motstå". 
  • Mia04
    Anonym (Varför?) skrev 2024-07-11 22:37:33 följande:
    Vad du säger och vad du gör är två helt skilda saker. Du har ju redan visat din syster att hon inte kan lita på dina ord så vad GÖR du för att visa att du ångrar dig? 
    Vadå gör? Vad ska jag göra? jag kan inte göra något
    mera en att säga att jag ångrar mig
    Tixter
Svar på tråden Har legat med min systers kille