• Mia04

Har legat med min systers kille

Jag bor hos min storasyster då jag inte orkar med hennes tjat mm.

Min syster var bortrest i helgen pga jobbet så hade lägenheten för mig själv. Men jag är vän med hennes kille så han kom förbi och vi åt middag och drack. vi Blev fulla och den slutade med att vi knullade och somnade tillsammans. Min syster kom på morgonen tidigare än väntat och hittade oss nakna sovandes tillsammans. Hennes kille erkände med en gång så min syster kallade han massa elaka saker och sedan slängde han ut honom.

Syrran konfronterade mig och har bett mig att flytta snarast, har denna veckan att hitta något nytt. Jag har försökt pratar med henne men hon påstår att hon bara äcklas av mina ursäkter. 

Vad ska jag göra? Hon vet att jag inte kan flytta tillbaka till mamma då jag intectöl hennes tjat och till mina vänner är det bara korta lösningar på då alla bor väldigt litet. 

Hur ska jag göra så inte syrran kastar ut mig?

• Svar på tråden Har legat med min systers kille
  • Mia04
    Anonym ((Hugo)) skrev 2024-07-06 23:59:58 följande:
    Försök att vara vänner istället 😊
    Inte mot denna person som tycker jag förtjänar stryk
    Tixter
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-07 01:43:49 följande:
    Alla kan begå misstag? Även jag!
    Skillnaden mellan en mogen 19åring och en omogen 19åring, är att den mogna 19åringen tar ansvar för sina misstag, medan den omogna vill inte ta ansvar för sina misstag.

Jag skall ge dig en hint om vilken typ av 19åring du är... Här är hinten; du är en omogen 19åring.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-07-06 22:03:20 följande:

vaddå tvinga? Det hade vart mycket bättre för alla om hon inte visste.

Ja det är just där lögnen skapas, hon skulle ju inte veta, men du skulle ju veta sanningen. Det är att låta någon leva i en lögn för att man döljer sanningen.

Ja, jag är varken feg eller något kräk. Känns mer som du beskriver dig själv. 

eh, jag är verkligen inte konflikträdd. Ska ju ge Kim en omgång om hon törs säga vilken stad och vad hon befinner sig. Lovar hon kommer heller inte kunna sitta på en månad

Men suck, nu sitter du ju och bevisar att du är imbecill. Du verkar ju inte fatta att det finns olika typer av konflikter. 

Du är konflikträdd då du vill ju göra allt gör att slippa stå ut med din syrras konfrontationer och hennes känslor. 

• Anonym (Kim)

Ja du!! Du får försöka spöa mig så mycket du vill. Jag är ju en fegis. 

Fortfarande. Eller rättare sagt hela tiden skjuter du bort ditt eget ansvar. Skyller på alla andra. Hittar på och förvränger saker som folk säger till dig. Anfall har varit ditt bästa förvar. Förutom att du är ung, full och dum. Har kommit fram till att även du kan begå ett misstag. Men det var ju pga att du är, just, ung, full och dum. 

Jag säger då det. Sätter en 5a på att situationen är exakt likadan om 5-10 år. Jag lyfter på hatten och går vidare. 

• Mia04
    Anonym (Kim) skrev 2024-07-07 08:58:41 följande:

Ja du!! Du får försöka spöa mig så mycket du vill. Jag är ju en fegis. 

Fortfarande. Eller rättare sagt hela tiden skjuter du bort ditt eget ansvar. Skyller på alla andra. Hittar på och förvränger saker som folk säger till dig. Anfall har varit ditt bästa förvar. Förutom att du är ung, full och dum. Har kommit fram till att även du kan begå ett misstag. Men det var ju pga att du är, just, ung, full och dum. 

Jag säger då det. Sätter en 5a på att situationen är exakt likadan om 5-10 år. Jag lyfter på hatten och går vidare. 

Som sagt, du snackar bara när du har någon med dig eller blev du rädd för min storlek, är jag så mycket starkare än dig. Plutten!

Som sagt jag är smart som försöker komma undan så många konsekvenser som möjligt Och har jag något att skylla på så gör jag ju självklart det.
    Tixter
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-07 07:35:57 följande:
    Ja det är just där lögnen skapas, hon skulle ju inte veta, men du skulle ju veta sanningen. Det är att låta någon leva i en lögn för att man döljer sanningen.

Ja, jag är varken feg eller något kräk. Känns mer som du beskriver dig själv. 

eh, jag är verkligen inte konflikträdd. Ska ju ge Kim en omgång om hon törs säga vilken stad och vad hon befinner sig. Lovar hon kommer heller inte kunna sitta på en månad

Men suck, nu sitter du ju och bevisar att du är imbecill. Du verkar ju inte fatta att det finns olika typer av konflikter. 

Du är konflikträdd då du vill ju göra allt gör att slippa stå ut med din syrras konfrontationer och hennes känslor. 

Vadå vi skulle inte ljuga bara undanhålla. 

klart att jag vet att det finns olika typer av konflikter.

Ja, men om man kan väl så vill man ju komma
    undan. Jag är inte feg utan smart.

Tixter
  • Anonym (N)
    Mia04 skrev 2024-07-07 09:43:14 följande:
    Som sagt jag är smart som försöker komma undan så många konsekvenser som möjligt Och har jag något att skylla på så gör jag ju självklart det.
    Mia04 skrev 2024-07-07 09:47:10 följande:

Du verkar inte fatta att du just nu inte kan komma undan. Då är det INTE smart att skylla på omständigheterna. 

I detta läge hade det varit smart att ta fullt ansvar för handlingarna och be om ursäkt på riktigt, samt ta alla konsekvenser. 
  • Anonym (Anonym 666)

Du är både feg och fruktansvärt omogen i dina resonemang. Snabb fråga, du råkar inte ha en diagnos som förstör ditt konsekvenstänk...?
  • EnAnonumius

Och din syrra skulle ju då leva i en direkt lögn, bara för att nu underhåller sanningen.

Men vad bra att du fattar att det finns olika typer av konflikter.

Jo det är fegt.  Du vill tro att det hart med smarthet att göra, och det är väl därför du försöker inbilla dig själv det.

Fast för oss som  har IQ normal och högre förstår att det handlar egentligen i grund och botten om feghet.

• molly50
    Mia04 skrev 2024-07-07 01:37:57 följande:
    Om man ber om urkt och säger att man ångrar sig vad ska jag göra mer tycker du?
    Din syster uppfattar antagligen inte att du menar det du säger.
    Du kan göra fina saker för henne så som att köpa presenter,blommor,bjuda på middag t ex.
    Visa att du verkligen bryr dig om henne och att du ångrar det du gjort.
    Men problemet är att du inte verkar ångra dig och det är väl det din syster märker.
Svar på tråden Har legat med min systers kille