Det här med kön
Börjar med min åsikt så vet ni var jag står.
Jag anser att precis som i biologin så finns det två kön, man och kvinna.
Jag tror inte på gud eller någon religion, tror därför inte på påhittade saker. Utan jag tror på det man vet. Sen accepterar jag om andra vill tro på saker. Bara de inte börjar bete sig som en sekt och pracka på mig deras åsikter.
Jag kommer att kalla en man en man om det är en man och likaså en kvinna.
Men om någon har genomgått en könskorrigering (alltså en operation därman byter kön), ja då kommer jag gå med på att kalla hen för det "nya" könet då det faktiskt i princip stämmer. I mina ögon är man det nya könet även om kromosomerna inte säger det.
- Hur ser ni på det här med kön?
- Anser ni att man ska göda någons illusion om hur något är eller är det ett problem från psykisk ohälsa?
- Anser ni att man måste vara tvingad att adressera någon enligt deras illusion även om man inte själv tror på den?
Följdfråga: Om ni anser ja på ovan, och jag identifierar mig som en svart lesbisk kvinna fastän jag är en straight vit man, accepterar ni också då denna verklighet fastän den precis som de andra inte reflekterar verkligheten?
Det är intressant att höra hur andra reflekterar,för jag tror man också står vid vägslkälet att uppmuntra någons psykiska ohälsa eller ej tyvärr.
Med det sagt, jag är för att acceptera alla som de är, och jag vill egentligen aldrig såra någon. Men jag ogillar starkt att bli tvingad till en åsikt jag inte har. Därmed är jag inte intresserad av att leka teater i riktiga livet.