• Anonym (HT)

Ha prostituerad hemma samtidigt som barnen

Barnens pappa tog hem en prostituerad person en natt när barnen var där. Personen var även kvar en stund på förmiddagen, då låg hon och pappa en timme ungefär i pappas säng tills tjejen gick hem. Sen var pappa tvungen att soca lite till för han sa att 'tjejen hade hållit honom vaken hela natten."

Pappan hävdar att personen var där av fri vilja och att han inte betalat för henne. Personen har en eskortsida, är väldigt öppen med att hon är prostituerad och finns med i  massor av vuxenfilmer. 

Hur mycket "bevis" krävs för att fälla honom person för det här? 

Är jag "överkänslig" som tycker det är olämpligt att göra så när barnen sover där? 

• Svar på tråden Ha prostituerad hemma samtidigt som barnen
  • Anonym (Men...)
    EpicF skrev 2024-06-03 20:48:31 följande:
    Så du menar att bara för att en kvinna jobbar med eskort så ska denne inte kunna få träffa män på fritiden eller ha ett familjeliv? 
    Anonym (Men...) skrev 2024-06-03 13:18:47 följande:
    Singelmammor (som inte är eskorter) borde ha ensamrätt på singelpappor (men givetvis inte begränsade till bara dem).  

Väldigt korkat uttalande. 
    Jag tycker inte det är korkat. Det behövs solidaritet mellan kvinnor. Jag tycker att innan en initierar något öht. med en pappa så bör en kontakta kvinnan han har barn med och få ett ok från henne först. Han är pappa till hennes barn och hennes ex då bör hon ha något att säga till om i detta.
  • EpicF
    Anonym (Men...) skrev 2024-06-04 11:13:56 följande:
    Jag tycker inte det är korkat. Det behövs solidaritet mellan kvinnor. Jag tycker att innan en initierar något öht. med en pappa så bör en kontakta kvinnan han har barn med och få ett ok från henne först. Han är pappa till hennes barn och hennes ex då bör hon ha något att säga till om i detta.
    Verkligen inte. Ex man har barn har inte att göra med vem man har sex med eller vem man är i en relation med. 
  • Anonym (Fd eskort)
    Anonym (Men...) skrev 2024-06-04 11:13:56 följande:
    Men gud vad sjukt att tänka så.. Att ens ex måste godkänma någon innan man börjar dejta och bli tillsammans. Tänk om exet fortfarande inte har kommit över separationen och inte godkänner nån alls? Ska man vara ensam resten av livet då? Om det är någon som man tror kan utgöra en fara för barnen (t.ex någon som är kriminell , missbrukare eller våldsam) kan man såklart säga att man vill att inte hen träffar barnen, inte så att man kan kräva det av partnern men är man orolig får man ta det med socialtjänsten. Annars har man faktiskt inte något att göra med vem ens ex är tillsammans med. 
  • Anonym (Fd eskort)
    EpicF skrev 2024-06-04 12:08:54 följande:
    Verkligen inte. Ex man har barn har inte att göra med vem man har sex med eller vem man är i en relation med. 
    Precis 
  • Anonym (L)

Fast TS, är du inte mer orolig för att han är misstänkt för sexhandel enligt dig?

Det är ju ett extremt allvarligt brott och det är inte vem som helst som sysslar med sådan brottslighet så han måste i så fall ha kontakter med personer är potentiellt farliga. 

Närstående riskerar att blandas in om han till exempel är skyldig någon pengar eller hamnar i konflikt med andra kriminella. Hot och även attacker mot familjen är ju en klassisk metod för att sätta press på människor som är inblandade i brottslighet. 

Menar du att det pågår en förundersökning? I så fall är det läge för dig att ta det till familjerätten/tingsrätten (beroende på hur samarbetsvillig han är), särskilt om han blir dömd. 

Jag skulle inte vilja att mina barn befinner sig i en sådan miljö utan då är det bättre att pappan har övervakat umgänge på en annan plats än i sitt hem.

• Anonym (H)

Det är upp till polisen att bevisa om mannen begår brott eller ej.

TS kan anmãla om hon tror att han begår brott.

• Anonym (Fd eskort)
    Anonym (L) skrev 2024-06-04 12:44:52 följande:

Fast TS, är du inte mer orolig för att han är misstänkt för sexhandel enligt dig?

Det är ju ett extremt allvarligt brott och det är inte vem som helst som sysslar med sådan brottslighet så han måste i så fall ha kontakter med personer är potentiellt farliga. 

Närstående riskerar att blandas in om han till exempel är skyldig någon pengar eller hamnar i konflikt med andra kriminella. Hot och även attacker mot familjen är ju en klassisk metod för att sätta press på människor som är inblandade i brottslighet. 

Menar du att det pågår en förundersökning? I så fall är det läge för dig att ta det till familjerätten/tingsrätten (beroende på hur samarbetsvillig han är), särskilt om han blir dömd. 

Jag skulle inte vilja att mina barn befinner sig i en sådan miljö utan då är det bättre att pappan har övervakat umgänge på en annan plats än i sitt hem.

Håller med ..om han håller på med sånt borde han inte h barnen.
  • Anonym (L)
    Anonym (H) skrev 2024-06-04 12:55:48 följande:

Det är upp till polisen att bevisa om mannen begår brott eller ej.

TS kan anmãla om hon tror att han begår brott.

Skrev jag något annat? Men om en förälder misstänker att den andra föräldern sysslar med grov brottslighet är det däremot idiotiskt att invänta en eventuell dom. Det kan ta långt tid innan det ens blir en rättegång och det kan hända mycket på den tiden. 

Om det pågår en förundersökning borde TS ha barnen hos sig så kan de träffa pappan på någon plats där han inte blir igenkänd. Om pappan känner sig dömd på förhand är inte intressant i sammanhanget utan TS måste se till att barnen är trygga. 

Det handlar ju om typ av brottslighet här. Det är inte direkt skattefiffel pappan är misstänkt för och om det nu pågår en förundersökning så har polisen redan bedömt att det finns skäl att inleda en sådan, annars hade de lagt ner anmälan direkt. 

• Anonym (jag)
    EpicF skrev 2024-06-04 12:08:54 följande:
    Så länge man inte utsätter barnen för det ja. Du kan vara ihop med vem du vill eller knulla på vem du vill så länge du inte utsätter barnen för det. Men så fort du utsätter barnen för det, som tex dra hem din nya pingla hem och låta barnen träffa henne så har det absolut med barnen att göra.

Din rätt som människa i universum väger INTE högre än barnens rätt i universum. Kan man inte förstå att vad man utsätter sina barn för definitivt har med dem att göra så är man en väldigt kass förälder. 
  • Anonym (Men...)
    Anonym (L) skrev 2024-06-04 13:52:22 följande:

Skrev jag något annat? Men om en förälder misstänker att den andra föräldern sysslar med grov brottslighet är det däremot idiotiskt att invänta en eventuell dom. Det kan ta långt tid innan det ens blir en rättegång och det kan hända mycket på den tiden. 

Om det pågår en förundersökning borde TS ha barnen hos sig så kan de träffa pappan på någon plats där han inte blir igenkänd. Om pappan känner sig dömd på förhand är inte intressant i sammanhanget utan TS måste se till att barnen är trygga. 

Det handlar ju om typ av brottslighet här. Det är inte direkt skattefiffel pappan är misstänkt för och om det nu pågår en förundersökning så har polisen redan bedömt att det finns skäl att inleda en sådan, annars hade de lagt ner anmälan direkt. 

Skattefiffel och ekobrott har konstigt nog höga straff. Min far satt 4 år och sedan 2 år igen för det. Näringsförbud fick han också redan efter första gången. Men köpa sex ger typ böter?? 
Svar på tråden Ha prostituerad hemma samtidigt som barnen