Anonym (Fd eskort) skrev 2024-06-03 21:51:54 följande:
Man kan ju diskutera det , om det är dåligt för barnen eller inte.. sen är det ju stor skillnad på det jag gör nu (online) och att faktiskt ha sex för pengar. Men det är iallafall inte direkt ovanligt , speciellt efter pandemin att kvinnor extraknäcker med onlyfans eller liknande. Och det är inte olagligt , varken att köpa eller sälja (videos och camshow och sånt alltså). Så att det är olämpligt är ju en åsikt som du har all rätt att ha men som alla inte behöver dela.
Tänk dig alla som har barn och typ går på swingersklubbar eller håller på med BDSM eller trekanter eller varsomhelst.. eller singelmammor och pappor som bara ligger runt. Det känns som att många tycker att vadsomhelst är ok så länge man inte tar betalt för det . Om jag skickade nakenbilder gratis till en kille tror jag inte många skulle tycka att jag var en dålig mamma på grund av det.. men så fort jag tar betalt är det katastrof. Att hålla på med ?Body Positive? grejen är också ok , oavsett om man är mamma eller inte. Då får man lägga upp avklädda bilder.. Men återigen , så fort man tar betalt för liknande bilder är man typ djävulen själv som inte borde få vara i närheten av barn?
Nu träffar jag som sagt ingen IRL längre så det här exemplet gäller inte mig nu men om två mammor ligger med exakt lika många män men den ena gör det gratis och den andra tar betalt , vem tror du får mest skit? Kan du se dubbelmoralen?
När det gäller ditt ex vet jag inte .. är han tidigare misstänkt för sexhandel borde ju soc vara inblandade redan? Då kan du ju diskutera det med dom? Menar du typ koppleri eller trafficking? Det är ju väldigt allvarligt isåfall.
Jag skrev inte att det du gör är varken olämpligt eller dåligt för barnen. Jag ställde mig frågande till om det verkligen inte påverkar barnen att hitta mamma online i en sådan situation eller att läsa om i sin journal att mamma har (tvingats?) sälja sin egen kropp. Som sagt, jag är absolut inte ute efter att scamma det. Alla gör vad de måste.
Skillnaden i att gå på swingersklubb eller "hålla på med trekanter" jämfört med att sälja sin kropp är väl rätt stor? Det handlar om samtycke, maktbalans och en massa annat ju. Jänförelsen och påståendet om dubbelmoral gällande att ligga med många personer "gratis" jämfört med att ligga med personer mot betalning haltar ju också.
Det ena är olagligt och innehåller helt andra typer av maktobalans.
Det handlar väl inte om att den prostituerade får mest "skit"? Skiten bör placeras på den som köper, inte de som säljer. Oavsett är det ju en väsentlig skillnad i exempet dä det ena är olagligt och görs som en transaktion.
Som sagt, all heder åt dig och mig och alla andra ensamstående mammor som kämpar och gör sitt för att försörja barnen.
Ja, det finns mer i den här historien kring mitt ex som jag unte kan skriva så detaljerat om. Jag förstår att det hela kan verka som en slags jävla moralkaka av mig. Inte meningen, det är inte där jag ville att det skulle hamna.
Känner att det är väldigt olämpligt det barnen har bevittnat, oavsett om det var gratis eller ej.