Tycker att min sambo är för hård mot vår 1,5-åring
Jag och min sambo tjafsar nästan dagligen om vår olika syn på uppfostran av vår snart 1,5-åring. Sonen är verkligen intensiv just nu och är på allt, slår på tv:n, slår på glasrutan på ett skåp, försöker ta allt möjligt som han inte får röra osv. Min sambo är lite väl aggressiv enligt mig och kan rycka honom därifrån i armen samtidigt som han skäller på honom eller slå (löst) på armen eller handen. Det är supertydligt att vår son blir ännu mer trotsig när han får såna tillsägelser men det verkar inte min sambo vilja inse. Sonen bankar ännu mer och kan gå efter sin pappa och skrika men istället för att testa en annan teknik så blir sambo argare istället? Tror nästan att vår son blir värre i det långa loppet av att redan få såna arga tillsägelser
Enligt min sambo är jag för mesig trots att jag också säger till sonen (men utan att vara fysisk). Uppenbarligen funkar inget av våra sätt för att få honom att sluta. Någon expert som vet hur man hanterar ett litet barn som är så trotsig och kanske inte fullt ut förstår en tillsägelse? Han tycker att det är ?kul? att bli tillsagd och blir triggad att göra mer. Det funkar inte att avleda med något annat heller.