• Anonym (123)

Tycker att min sambo är för hård mot vår 1,5-åring

Anonym (Blir galen) skrev 2024-05-23 14:50:05 följande:

Jag håller med om att man försöker avleda och ta undan utan att vara aggressiv på något sätt, även fast det inte känns som att det gör någon skillnad heller. 

Är det så illa att det är misshandel? Jag blir förbannad varje gång han gör såna saker och vår son måste ju undra varför jag tar honom i försvar hela tiden. Han förstår nog att pappan gör fel och därför blir extra trotsig mot honom. Blir så sjukt frustrerad att han inte inser att det blir tusen gånger värre att hålla på och bli så arg. Jag kan vara hemma med sonen en hel dag och det är rätt lugnt men så fort sambon kommer hem så blir sonen gapig och ska gå och slå på saker. Känns som att han söker sin pappas uppmärksamhet mer. 

Misshandel är att ta i, men bra är det inte. 
    Min sons pappa gjorde ungefär likadant och pojken fick inga men av det.
    Din son förstår inte att pappan gör fel, han upplever det mer som en "kapplöpning". Därav beteendet när pappan kommer hem. 
  • Anonym (123)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-23 16:42:07 följande:

Ledsamt att du inte inser att du måste göra mer här... Du får väl hota med att blanda in soc eller FR eller nåt om han inte fattar att han behöver ändra stil.

Hur reagerar du den dagen det trillar in en orosanmälan till soc och det kanske kommer fram att du har tillåtit honom att behandla barnet så här? Förstår du att även ditt föräldraskap kan ifrågasättas då?

Soc???
    Är du helt från vettet`?
  • Anonym (123)
    Anonym (I) skrev 2024-05-23 17:05:01 följande:
    Det är enligt lag misshandel. 
    Så du har bevittnat händelsen och är polis eller jurist?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (123)
    Anonym (I) skrev 2024-05-24 08:11:24 följande:
    Du kan förneka hur mycket du vill och såklart skriver du som du skriver för att du själv är en feg förälder som inte skyddade ditt barn när dennes pappa misshandlade hen. 

Att slå en 1,5 åring på handen är MISSHANDEL. 
    Ingen jävla markering. 

En markering är att plocka bort barnet, ta ner barnets hand lugnt och sansat samt förklara och visa hur man kan göra istället. Att SLÅ är inte en markering och barnet kommer lära sig absolut noll mer än att själv skrika, gapa och slå tillbaka!
    Jag förnekar ingenting. Jag bejakar fakta och realitet.
    Inte är jag feg heller och pappan misshandlade inte vårt barn.

Sitt inte och skriv en massa strunt om mig som du inte har en aning om.

En lös liten dask är inte misshandel.
    Punkt.
    Har inget mer att tillägga så du får gärna sista ordet. Grälsjuka människor brukar vilja ha det. Så varsågod.
  • Anonym (123)
    Anonym (X) skrev 2024-05-24 09:07:38 följande:

Gå till bvc båda två och prata  om det och se vad de säger. Eller vågar han inte?

Och bli anmäld till soc på köpet.
Svar på tråden Tycker att min sambo är för hård mot vår 1,5-åring